تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۳:۱۰
کد خبر : 49872

وقوع حریق در منطقه ماله گاله

وقوع حریق در منطقه ماله گاله

وقوع حریق در منطقه ماله گاله عکس آرشیوی است. ایسنا/فارس یک کنشگر اجتماعی و فعال زیست محیطی گفت: از عصر دوشنبه ۲۷ اردیبهشت، محدوده‌ای از ارتفاعات منطقه ماله‌گاله در شهرستان شیراز، دچار حریق شده است.
..

وقوع حریق در منطقه ماله گاله

وقوع حریق در منطقه ماله گاله
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس یک کنشگر اجتماعی و فعال زیست محیطی گفت: از عصر دوشنبه ۲۷ اردیبهشت، محدوده‌ای از ارتفاعات منطقه ماله‌گاله در شهرستان شیراز، دچار حریق شده است.

مهران نامداری به ایسنا گفت: وقوع حریق در محدوده ارتفاعات کوه دلو و منطقه حفاظت شده ماله‌گاله، ابتدا وسعت اندکی داشت اما رفته رفته گسترش یافت و حوالی ساعت ۴ بامداد گسترش بسیار زیادی پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه وزش باد به گسترش آتش کمک کرده است، گفت: این حریق در ارتفاعات کوه دلو و حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در نقطه‌ای صعب‌العبور و دارای تراکم زیاد اتفاق افتاده است.

نامداری با بیان اینکه عمده کسانیکه در مهار آتش مشارکت داشتند، نیروهای محلی و مردم بودند، لزوم تامین به موقع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات را عاملی موثر در جلوگیرسریع از گسترش حریق دانست.

این کنشگر اجتماعی گفت: طبیعت بکر و ارتفاعات جنگلی کوه دلو از مناطق مشجر ارزشمند با گونه های متنوع گیاهی و جانوری است که هرساله دچار حریق می‌شود.

نامداری با یادآوری اینکه بارندگی کم و گرمای زودهنگام، موجب خشک و آماده سوختن شدن علوفه‌های مرتعی منطقه شده است، گفت: در صورت عمدی بودن حریق، که دور از ذهن نیست، باید راهکاری برای ممانعت از تکرار چنین حوادثی یافت.

او از گردشگران و طبیعت گردان درخواست کرد که در صورت حضور در طبیعت و بهره بردن از آن، مراقبت لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی به شکل غیرعمدی، داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه جنگلی و حفاظت شده ماله گاله، در محدوده سیاه دارنگون قرار دارد و هم مرز با کوهمره سرخی و از نقاط بکر، جذاب و دیدنی استان فارس و شهرستان شیراز است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.