تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 606736

همه چیز در مورد قهوه روبوستا

همه چیز در مورد قهوه روبوستا

خرید قهوه روبوستا به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به قهوه‌های عربیکا و طعم تلخ، از محبوبیت بالایی در میان عموم مردم و کافی‌شاپ‌داران برخوردار است. جالب است بدانید که با توجه به شرایط کشت و برداشت راحت‌تر و مقاومت بیشتر این نوع دانه‌ها در مقابل آفات، کشاورزان به کشت Robusta علاقه ویژه‌ای دارند؛ مسئله‌ای که موجب شده تا حدود 30% از

خرید قهوه روبوستا به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به قهوه‌های عربیکا و طعم تلخ، از محبوبیت بالایی در میان عموم مردم و کافی‌شاپ‌داران برخوردار است. جالب است بدانید که با توجه به شرایط کشت و برداشت راحت‌تر و مقاومت بیشتر این نوع دانه‌ها در مقابل آفات، کشاورزان به کشت Robusta علاقه ویژه‌ای دارند؛ مسئله‌ای که موجب شده تا حدود 30% از قهوه جهان، از نوع Robusta باشد. لازم به ذکر است که هزینه پایین خرید قهوه روبوستا، نشان از ضعف کیفی آن‌ها ندارد؛ بلکه این دانه‌ها، صرفاً به دلیل شرایط کاشت و داشت راحت‌تر و دوام ویژه آن‌ها در برابر آفت‌ها و تغییرات شدید آب و هوایی و البته دسترسی بیشتر تجار به این دانه‌ها، از قیمت مناسب‌تری بهره‌مند هستند.

ویژگی‌های خرید قهوه روبوستا

این‌گونه دانه‌ها دارای حجم بالایی از کافئین هستند و به افزایش متابولیسم بدن مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند؛ همچنین در قیاس با دیگر مدل‌ها، چربی کمتری نیز دارند. افرادی که به دنبال سوزاندن چربی‌های خود و لاغری هستند، همواره پای ثابت خرید قهوه روبوستا خواهند بود. نتایج پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که میزان کافئین بالای این دانه‌ها، به بهبود شرایط عملکردی مغز انسان‌ها نیز کمک می‌کند؛ چنان‌که احتمال دچار شدن افراد به بیماری‌هایی نظیر پارکینسون و آلزایمر را به‌طور ویژه‌ای کاهش می‌دهد.

باید بدانید که میزان کافئین ربوستا در قیاس با قهوه عربیکا، 1.2 درصد بیشتر است. البته روبوستاها میزان تلخی زیادی دارند و برای مصرف روزانه، شاید افراد را در درازمدت با طعم کسل‌کننده‌ای مواجه کنند. تلخی بالای آن‌ها موجب شده تا برخی از افراد از مصرف مداوم آن‌ها پرهیز نمایند؛ البته باید اشاره داشت که این دانه‌ها، میزان اسیدیته پایین‌تری دارند که مطلوب خواهد بود.

همه چیز در مورد قهوه روبوستا

شرایط کشت کانفورا

گیاه قهوه دارای گونه‌های مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، درخت کانفورا محسوب می‌شود. جهت خرید قهوه روبوستا، باید بدانید که این نوع دانه‌ها از گیاه کانفورا به‌دست می‌آیند. درختان کانفورا تا ده متر نیز قابلیت رشد خواهند داشت و در مقایسه با عربیکا، هم دارای مقاومت محیطی بالاتری بوده و هم برای رشد، به زمینی با ارتفاع کمتر (زمین‌هایی با ارتفاع کمتر از 1000 متر) احتیاج دارند. تنه‌های قوی این نوع قهوه‌ها، پایداری مناسب‌تری را برای محصول تضمین می‌کنند و به لحاظ ماهیتی، آسیب‌پذیری کمتری در مقابل هجوم آفات خواهند داشت.

دلایل خرید قهوه روبوستا توسط کافی‌شاپ‌ها

باریستاها برای کافی‌شاپ خود، همواره در کنار دیگر مدل‌ها، به خرید قهوه ربوستا علاقه‌مند هستند. جهت آماده‌سازی انواع اسپرسو، قهوه‌های لاته، آمریکانو و کاپوچینو، از پودر آسیاب‌شده این دانه‌ها استفاده می‌شود. تلخی، اصلی‌ترین شاخصه این مدل دانه‌ها به شمار می‌آید؛ همچنین میزان چربی و قند در آن‌ها پایین‌تر است. عطر دانه‌های Robusta و اندازه آن، در قیاس با همتای پرفروش خود (عربیکا)، کمتر و کوچک‌تر خواهد بود. میانگین body آن‌ها نیز حدود 2% است.

دانه‌های ربوستا که از خط وسط نسبتاً صاف و فرم گردی بهره می‌برند، برای آن‌دست از مراجعین به کافی‌شاپ‌ها که نیاز به بیدار ماندن بیشتری داشته و می‌خواهند انرژی بدن‌شان را افزایش دهند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. چنانچه به میزان کافئین بیشتری برای افزایش قابل‌توجه انرژی خود نیاز داشتید، باید به کافی‌شاپ‌هایی مراجعه کنید که این دانه‌ها را به خوبی دم بیاورند؛ زیرا میزان کافئین قهوه‌ها با نحوه دم آوردن آن‌ها، رابطه مستقیمی دارد. مجموعاً با خرید قهوه روبوستا، شرایط آسیاب نیز برای باریستاها آسان‌تر خواهد بود.

همه چیز در مورد قهوه روبوستا

خرید انواع قهوه روبوستا

این‌گونه قهوه‌ها در کشورهای مختلفی کشت و برداشت می‌شوند. برخی از مهم‌ترین مدل‌های قهوه‌های Robusta عبارت‌اند از:

  1. روبوستاهای اندونزیاین‌گونه دانه‌ها دارای شیرینی خاصی هستند؛ که مربوط به شرایط رشد آن‌ها در محیط‌های پر رطوبت سواحل دریاچه ویکتوریا است. دانه‌های کافی اندونزی، گزینه‌ای عالی برای تهیه اسپرسو محسوب می‌شوند و علاوه بر قیمت مناسب، اسیدیته آن‌ها نیز در فرآیند دم کردن، کاملاً گرفته خواهد شد. بادی و کرمای آن‌ها نیز بالا و غلیظ بوده و بسیار مرغوب هستند.

  2. جاوهکیفیت دانه‌های کافی تولیدشده در جزیره جاوه اندونزی، بسیار زیاد است و طعم آن‌ها نیز کاملاً خاص خواهد بود. با خرید قهوه روبوستا جاوه، به میزان شیرینی بالایی دست پیدا می‌کنید. میزان اسیدیته آن‌ها هم کم است و دانه‌های آن‌ها تمیزتر خواهد بود.

  3. قهوه‌های ربوستای اوگاندااوگاندا یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان کافی به سراسر جهان محسوب می‌شود. طعم طبیعی‌تر این دانه‌ها، موجب شده تا هم طعم خاکی‌تر و قوی‌تری داشته باشند و هم از میزان کافئین بالایی بهره ببرند. معمولاً دانه‌های تولیدشده در اوگاندا، به دو صورت خشک و شسته شده آماده می‌شوند؛ که مدل‌های با پردازش خشک، قیمت پایین‌تری دارند. جهت ترکیب با دیگر مدل‌های قهوه‌ها نیز، دانه‌های اوگاندایی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

  4. دانه‌های Robusta برزیلمگر می‌شود صحبت از خرید قهوه روبوستا به میان آید و نام کشور برزیل مطرح نشود؟ چراکه این کشور دارای بیش از دویست هزار مزرعه کشت قهوه است. البته باید بدانید که 70% تولیدات این کشور، به قهوه‌های Arabica اختصاص دارد. آب‌وهوای گرمسیری و درعین‌حال پرباران برزیل، موجب شده تا دانه‌های کافی برداشت‌شده از مزارع این کشور، از عطر، طعم و شیرینی خاصی بهره ببرند. پردازش ترکیبی قهوه‌های برزیل نیز، مشتریان پر و پا قرصی در سراسر جهان دارد؛ زیرا این‌گونه محصولات با ترکیب چهار نوع دانه مختلف تولید می‌شوند. به‌طورکلی توصیه می‌گردد که دانه‌های Arabica و Robusta مربوط به برزیل، به سه روش فرنچ پرس، کلدبرو و اسپرسو دم شوند.

  5. روبوستاهای ویتنامبا توجه به قیمت بسیار پایین، قهوه‌های Robusta ویتنام دارای محبوبیت زیادی نزد تاجران و کافی‌شاپ‌داران هستند. جنگل‌های پرباران و البته نورگیر ویتنام، موجب شده تا مزارع زیادی در این کشور به کشت این دانه‌ها مشغول باشند؛ به‌طوری‌که ویتنام در این زمینه، دومین تولیدکننده برتر در سطح جهان به شمار می‌رود.

به خاطر داشته باشید که همین میزان تولید زیاد، موجب ارزان‌تر بودن قیمت خرید قهوه روبوستا در این کشور شده است و به لحاظ کیفیت، به‌هیچ‌وجه در سطح پایینی قرار ندارند.

همه چیز در مورد قهوه روبوستا

لذت واقعی اسپرسو با محصولات باکیفیت

قهوه‌های بی‌کیفیت به هر روشی هم که دم شوند، نمی‌توانند لذت واقعی نوشیدن اسپرسو را به مشتریان انتقال دهند؛ بنابراین رجوع به فروشندگان معتبر، همواره می‌تواند کیفیت نوشیدنی‌های ارائه‌شده شمارا تضمین کند. فروشگاه اینترنتی قهوه (ghahve.ir) با ارائه محصولاتی باکیفیت و عرضه 11 نوع قهوه ویژه، همواره نامی محبوب برای باریستاها و کافی‌شاپ‌داران سراسر کشور به شمار می‌آید. جهت قدم نهادن در دنیای خوش عطر دانه‌های باکیفیت و کم‌نظیر کافی، می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی قهوه دات‌آی‌آر تماس حاصل کنید و از مشاوره‌های حرفه‌ای متخصصین زبده این مجموعه بهره‌مند شوید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.