تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 607998

همه چیز درباره قیمت لوله مانیسمان و انواع آن

همه چیز درباره قیمت لوله مانیسمان و انواع آن

لوله مانیسمان به صورت کاملا یکنواخت و بدون جوش تولید شده است برای انتقال مواد حساس بسیار مناسب هستند، در لوله‌های مانیسمان از جوشکاری برای اتصال، استفاده نشده و به همین دلیل امکان نشت مواد و همینطور تخریب، بسیار پایین است.

با توجه به نیازهای متفاوت صنایع مختلف، باید از لوله‌هایی با ویژگی‌های خاص استفاده شود، به عنوان مثال لوله‌هایی که با فرایند جوشکاری تولید می‌شود قابلیت استفاده در صنایعی با فشار پایین را دارند، در طرف مقابل اگر نیاز به انتقال موادی با فشار بالا هستید لوله‌های بدون درز یعنی لوله مانیسمان بهترین انتخاب است، لوله مانیسمان در صنایعی مانند نفت و گاز، پالایشگاه، بویلرها، خودروسازی و هیدروکربنی کاربرد زیادی دارند.

با توجه به اینکه لوله مانیسمان به صورت کاملا یکنواخت و بدون جوش تولید شده است برای انتقال مواد حساس بسیار مناسب هستند، در لوله‌های مانیسمان از جوشکاری برای اتصال، استفاده نشده و به همین دلیل امکان نشت مواد و همینطور تخریب، بسیار پایین است. ساختار این لوله‌ها طوری است که با شرایط آب و هوایی خاص، مطابقت دارند و می‌توانید در صنایع مادر، این این لوله‌ها استفاده کنید. در این نوشتار از آهن ملت به بررسی کامل" لوله مانیسمان چیست "می‌پردازیم و همینطور می‌توانید لوله‌های مورد نیاز خود را از آهن ملت با کیفیت فوق العاده بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

 

تعریف جامع لوله مانیسمان

جالب است بدانید نام لوله مانیسمان از نام سازنده این لوله، گرفته شده و شخصی به نام مانیسمان در آلمان برای اولین بار از این لوله استفاده کرد، یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین ویژگی این لوله‌ها، بدون درز بودن آن است، وجود خط جوش در لوله‌های معمولی می‌تواند در شرایط خاص باعث ایجاد آسیب به پروژه شود ولی لوله مانیسمان به طور کامل، این مشکل را برطرف کرده است.

لوله‌های مانیسمان در برابر موادی با فشار و حساسیت بالا، دارای مقاومت فوق العاده‌ای هستند و برای صنایع خاص، کاربرد زیادی دارد. توجه کنید که هرچقدر لوله‌های درز دار با بهترین کیفیت تولید شده باشد باز هم احتمال ایجاد مشکل و آسیب دیدن وجود دارد، با استفاده از لوله‌های مانیسمان، می‌توانید خیال خود را از بابت ایجاد امنیت پروژه راحت کنید. گفتنی است که قیمت لوله  با توجه به موارد زیادی تعیین و به مشتری اعلام می شود که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

لوله مانیسمان چه استانداردهایی باید داشته باشد؟

یکی از نکات مهم در نوشتار لوله مانیسمان چیست، مربوط به استانداردهای این لوله می‌باشد که باید به آن توجه کنید، برای این نوع از لوله‌ها، دو نوع استاندارد مهم وجود دارد که هر کدام هم دارای زیر مجموعه‌هایی هستند. برای مطالعه کامل و کسب اطلاعات جامع درباره استانداردهای لوله مانیسمان، می‌توانید این مقاله را از آهن ملت مطالعه کنید.

هر کدام از استانداردهای لوله مانیسمان این موضوع را بیان می‌کند که بر اساس چه نکات و ویژگی‌هایی تولید شده و برای چه پروژه‌هایی مناسب می‌باشد. استانداردهای ASME B36.10 و  ASME B36.19 از مهم‌ترین استانداردهای لوله مانیسمان هستند.

تنوع بالای لوله مانیسمان

قطر لوله‌های مانیسمان نسبت به رقبای خود کمتر است و به همین دلیل در صورتی که نیاز به لوله‌هایی با قطر بیشتر دارید باید سفارش شما به صورت سفارشی تولید شود. لوله مانیسمان بر اساس مولفه‌هایی مانند رده، سایز و کاربرد به دسته‌بندی مختلفی تقسیم می‌شود، کارخانه‌ها لوله‌های مانیسمان را در سایزهای 6 و 12 متری و رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و 140 تولید می‌شود. از کارخانه‌های داخلی تولید کننده لوله مانیسمان می‌توان به دقیق کاوه ایرانیان و کارخانه نورد و لوله اهواز اشاره کرد، همانطور که اشاره کردیم یکی از رده‌های لوله مانیسمان، رده 20 است که دارای سایز 1 تا 12 اینچ، ضخامت 2 تا 6 میلی‌متر و وزن تقریبی 300 کیلوگرم را دارد، از دیگر رده‌های لوله مانیسمان می‌توان به 40 اشاره کرد که کاربرد بیشتری نسبت به سایر رده‌ها دارد، لوله مانیسمان رده 40 حدود 500 کیلوگرم وزن دارد و داری سایز 1 تا تا 12 اینچ و ضخامت 2 تا 12 میلی‌متر دارد.

مشخصات لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان از جنس استیل و فولاد می‌باشند و همچنین هر کدام، مشخصات واحدی دارند، بهتر است بدانید که لوله مانیسمان فولادی از استاندارد ASME B36.10 و لوله مانیسمان استیل دارای استاندارد ASME B36.19 برای تولید می‌باشد. هر کدام از این استانداردها دارای ویژگی و مشخصاتی است که کارخانه‌ها باید از آن پیروی کنند. یکی از مواردی که در استانداردهای لوله مانیسمان به آن اشاره می‌شود میزان تحمل فشار لوله است، یکی دیگر از مشخصات این لوله‌ها، ضخامت یا رده آن است که در محبث قبل به این موضوع اشاره کردیم، از جمله استانداردهای این لوله می‌توان به ASTM – JIS – DIN اشاره کرد.

در فرایند تولید لوله مانیسمان از آلیاژهای متفاوتی استفاده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی می‌باشد، از جمله آلیاژهای پر مصرف می‎توان به ASTM A106 اشاره کرد که برای ویژگی‌های محیطی با دمای بالا مناسب است، از دیگر آلیاژهای لوله مانیسمان، آلیاژ GB 3087 است که برای استفاده در بویلر، کاربرد دارد.

فرایند تولید لوله مانیسمان

یکی از فرایندهای پرکاربرد تولید لوله مانیسمان، سنبه‌کاری چرخشی است که در این روش، ابتدا بر اساس نیاز مشتری شمش فولادی برش داده می‌شود، در قدم بعدی این شمش‌ها توسط حرارت بالا ذوب شده و با استفاده از تجهیزاتی مثل دستگاه لخ پرس، حرفه‌هایی درون شمش ایجاد می‌شود، با استفاده از دستگاه النگیتور، سطح مقطع شمش گرد می‌شود، یکی از قسمت‌های مهم تولید لوله مانیسمان، انتقال سمبه 12 متری درون شمش فولادی است، از سایر مراحل تولید، می‌توان به کروی سازی لوله، کشش، سرد کردن، آزمایش لوله و پولیش کاری اشاره کرد.

خرید لوله مانیسمان از آهن ملت

اگر اولویت شما برای خرید لوله مانیسمان، کیفیت بالای این محصولات است باید از مراکز معتبر و حرفه‌ای اقدام به خرید کنید، یکی از مراکز معتبر، شرکت آهن ملت است که همه محصولات خود و همینطور لوله مانیسمان را با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می‌کند، اگر قصد انجام یک خرید ایمن را دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره قبل از خرید و استعلام قیمت لوله مانیسمان با کارشناسان آهن ملت در تماس باشید.

سخن نهایی

در این نوشتار به بررسی کامل لوله مانیسمان چیست و همینطور کاربرد آن پرداختیم، با توجه به اینکه این لوله‌ها در صنایع حساسی استفاده می‌شود به همین دلیل باید خرید خود را توسط یک شرکت معتبر انجام دهید. آهن ملت همه تلاش خود را برای انجام خرید مطمئن و بدون دغدغه برای شما انجام می‌دهد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.