تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 610039

نگرانی و استرس را کنار بگذارید چرا که راز درمان زگیل تناسلی اینجاست!

نگرانی و استرس را کنار بگذارید چرا که راز درمان زگیل تناسلی اینجاست!

زگیل تناسلی، یکی از اقدامات مهمی است که به‌دلیل گسترش این معضل خطرناک در جوامع مختلف، آقایان و بانوان به دنبال آن هستند. بارها دیده شده است که مراکز غیرمعتبر با وعده درمان زگیل تناسلی قطعی، آسیب‌های مالی و جانی متعددی را به مراجعین وارد آورده‌اند. این در حالی است که برای برطرف ساختن این مشکل جدی،

زگیل تناسلی، یکی از اقدامات مهمی است که به‌دلیل گسترش این معضل خطرناک در جوامع مختلف، آقایان و بانوان به دنبال آن هستند. بارها دیده شده است که مراکز غیرمعتبر با وعده درمان زگیل تناسلی قطعی، آسیب‌های مالی و جانی متعددی را به مراجعین وارد آورده‌اند. این در حالی است که برای برطرف ساختن این مشکل جدی، مراجعه به یک پزشک زنان معتبر بهترین راه‌حل ممکن است. بایستی بدانید که انواع زگیل‌های تناسلی، زائده‌های گوشتی هستند که در پی انجام روابط نامناسب جنسی، روی ناحیه‌های تناسلی آقایان و بانوان ظاهر می‌شوند. سکس‌های مقعدی، روابط جنسی دهانی، انجام روابط جنسی بدون لوازم پیشگیری و…، از مهم‌ترین دلایل بروز این معضل به‌شمار می‌روند. البته زگیل تناسلی می‌تواند به علل طبیعی و ژنتیکی نیز در افراد ایجاد شود. حال این سوال به‌وجود می‌آید که بهترین راه درمان این عارضه چه خواهد بود؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی درواقع نوعی ضایعه گوشتی است که در اثر ویروسی به نام اچ‌پی‌وی (HPV) در نواحی تناسلی افراد به‌وجود می‌آید. بایستی بدانید که زگیل‌های تناسلی، شدیداَ مسری هستند. به‌طوری که اگر یکی از طرفین رابطه جنسی به این عارضه مبتلا باشد و از تجهیزات محافظتی (همانند کاندوم و…) استفاده نشود، فرد دیگر نیز به این مشکل خطرناک پوستی دچار خواهد شد.

اولین مرحله برای درمان زگیل تناسلی، شناخت نوع آن است. زیرا برخلاف تصور عمومی، شیوه‌های انتقال ویروس HPV فقط به روابط جنسی مربوط نمی‌باشد و بسیار گسترده هستند. به‌عنوان مثال در پی زایمان طبیعی، زگیل تناسلی می‌تواند از مادر به نوزاد منتقل گردد. همچنین چنان‌چه مادر در زیر ناخن‌های خود دارای ویروس HPV باشد و پوست فرزند خود را خراش دهد، ممکن است زگیل تناسلی به کودک سرایت کند. استفاده از لوازم کثیف (حاوی ویروس) برای رفع موهای زائد بدن و یا تعویض پوشک نوزادان با دست‌های آلوده، از دیگر عوامل انتقال ویروس اچ‌پی‌وی به‌شمار می‌روند.

خطرات عدم درمان زگیل تناسلی

در پی عدم درمان زگیل تناسلی، قطعاَ خطرات متعددی سلامتی بانوان و آقایان را تهدید خواهد کرد. به‌خاطر داشته باشید که به‌لحاظ نوع سرایت و خطرات توده‌ای، زگیل‌های تناسلی به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • خوش‌خیم

  • بدخیم

پرواضح است که فرآیند درمان زگیل تناسلی خوش‌خیم، راحت‌تر خواهد بود و میزان خطرات آن نیز کمتر است. چنان‌که در بسیاری از موارد با دارو درمانی خفیف و بازسازی سیستم ایمنی بدن افراد، قابل رفع خواهد بود. در سوی مقابل، زگیل‌های بدخیم می‌توانند همانند یک تهدید بسیار جدی عمل کنند. به‌طوری که باعث بروز انواع سرطان‌های زیر خواهند شد:

  • سرطان عضوهای جنسی (شایع‌ترین نوع)

  • سرطان ناحیه مقعد؛ که در پی روابط جنسی ناسالم مقعدی اتفاق می‌افتد.

  • سرطان‌های حلق، زبان و حنجره؛ که غالباَ به‌دلیل سکس‌های دهانی بروز پیدا می‌کنند.

نکته قابل توجه این‌جا است که رجوع به یک پزشک زنان متخصص، می‌تواند از چند جهت سودمند باشد. به‌عنوان مثال مراجعین خانوم دکتر بیتا زلالی، نه‌تنها می‌توانند از خدمات حذف زگیل تناسلی بهره‌مند شوند. بلکه در رابطه با شیوه‌های پیشگیری HPV نیز آگاهی‌های لازم را کسب خواهند کرد.

نگرانی و استرس را کنار بگذارید چرا که راز درمان زگیل تناسلی اینجاست!

یا درمان زگیل تناسلی؟

افرادی که به بیماری‌های مقاربتی ناشی از انتقال ویروس HPV دچار می‌شوند، بایستی به درمان زگیل تناسلی اقدام کنند. اما مسلماَ تمامی آقایان و بانوان بایستی با افزایش آگاهی عمومی و جنسی خود، پیشگیری‌های لازم را برای عدم سرایت به این زائده‌های گوشتی، به‌عمل بیاورند. مطابق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، عمده مراجعه‌کنندگان برای درمان زگیل تناسلی، با ضایعه‌های گوشتی خوش‌خیم مواجه بوده‌اند. پزشکان متخصص در چنین شرایطی، مسلماَ کار راحت‌تری در پیش خواهند داشت. در یک نگاه کلی، راه‌های درمان انواع زگیل تناسلی خوش‌خیم و بدخیم عبارت‌اند از:

  1. شیوه ترکیبی لیزر مونالیزا + کرایوتراپی

  2. تزریق واکسن

  3. درمان با دارو

  4. مصرف مکمل‌های تقویتی + ورزش

  5. مصرف ترکیبات گیاهی

البته موضوع پیشگیری از ویروس HPV نیز، به اندازه شناخت راه‌های درمان زگیل تناسلی دارای اهمیت است. آن‌دسته از افرادی که به‌دنبال پیشگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی هستند، می‌توانند از انواع واکسن‌های گارداسیل و واکسن‌های HPV ایرانی و فرانسوی استفاده کنند. همچنین با نظر پزشک متخصص، می‌توان از انواع پمادهای رزورسینول، پودوفیلین، آلدارا و… بهره گرفت. انواع قرص‌های مطرحی نظیر: سایمتدین، پاورفیت، کینوکو و… نیز (با تجویز متخصص)، به‌منظور پیشگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر مونالیزا

امروزه حذف بافت گوشتی ویروسی HPV توسط لیزرهای مونالیزا، به‌عنوان بهترین و سریع‌ترین شیوه درمان زگیل تناسلی شناخته می‌شود. اگرچه که استفاده از روش‌های مکمل «پلاسما درمانی» و «کرایوتراپی» نیز می‌تواند برای برطرف‌نمودن زگیل‌ها، شدیداَ موثر باشد. با بهره‌گیری ترکیبی از شیوه‌های لیزر مونالیزا و کرایوتراپی، تأثیرات فوق‌العاده‌ای برای درمان و حذف بافت ویروسی مشاهده می‌شود. همچنین از سوی دیگر، مراجعه‌کننده هیچ‌گونه درد و خون‌ریزی را تجربه نخواهد کرد.

تزریق واکسن گارداسیل و HPV

تزریق واکسن گارداسیل و HPV، هم در پیشگیری ابتدایی و هم در مرحله درمان زگیل تناسلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تزریق واکسن، سیستم ایمنی بدن فرد (به‌خصوص بانوان) به‌خوبی تقویت می‌شود. به‌طوری‌که گلبول‌های نگهبان بدن، تحریک شده و برای مقابله با عفونت‌های ویروس HPV آماده خواهند شد.

درمان زگیل تناسلی با مصرف دارو و مکمل‌های تقویتی

استفاده خودسرانه از هرگونه پماد و دارو برای درمان زگیل تناسلی (بدون تجویز پزشک متخصص)، به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا می‌تواند شرایط را برای مبتلایان به ویروس HPV سخت‌تر کند. در سوی دیگر، افراد می‌توانند با به‌کارگیری سبک زندگی سالم شامل «ورزش مدام»، «مصرف مکمل‌های تقویتی» و «گرفتن رژیم غذایی»، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند. مجموعاَ به‌یاد داشته باشید که بدون رعایت بهداشت فردی، حتی در صورت استفاده از داروها و مکمل‌های تقویتی نیز، به نتایج مطلوبی برای بهبودی نخواهید رسید!

نگرانی و استرس را کنار بگذارید چرا که راز درمان زگیل تناسلی اینجاست!

انواع خدمات بهترین پزشک زنان و زایمان تهران

بدون‌شک یکی از برترین پزشکان در زمینه درمان زگیل تناسلی در تهران و اندیمشک، دکتر بیتا زلالی (https://www.drzolali.com/) محسوب می‌شود. چنان‌که سابقه علمی و تجربی وی و کسب رضایت حداکثری مراجعین گرامی، خود گواه همین امر است. از آن‌جایی که دریافت خدمات خاص زیبایی-درمانی از متخصصان برتر زنان و زایمان حساسیت‌های بالایی دارد، بایستی بدانید که انواع خدمات زیر در کلینیک دکتر بیتا زلالی به مراجعین گرامی ارائه می‌گردد:

  • درمان نازایی؛ شامل درمان ناباروری، سرکلاژ شکمی، لاپاراسکوپی رحم، پی‌آرپی تخمدان، هیستروسکوپی و غیره.

  • مجموعه خدمات درمانی: درمان زگیل‌های تناسلی، واژینیسموس، فریز زخم دهانه رحم، رفع خشک‌بودن واژن، برطرف‌سازی سقط مکرر، درمان بی‌اختیاری ادرار و درمان ارگاسم.

  • تشخیص بیماری‌های زنان؛ نظیر خدمات درمانی برای: سپتوم رحمی، معضل تنبلی تخمدان، افتادگی واژن، کیست تخمدان، پولیپ رحمی و فیبروم ساب موکوزال.

  • خدمات زیبایی بانوان: این‌گونه خدمات از یک‌سو بسیار رایج و محبوب هستند؛ و از سوی دیگر نیاز به تجهیزات بهداشتی و افراد متخصص برای انجام آن‌ها وجود دارد. بنابراین کلینیک دکتر بیتا زلالی انواع خدمات زیبایی نظیر: تزریق فیلر به واژن، رفع تیرگی واژن با لیزر، جوانسازی واژن توسط لیزر مونالیزا، لبیاپلاستی، لیزر ترک‌های پوست، لیزر موهای زائد، تنگ کردن واژن و… را به بانوان مراجعه‌کننده ارائه می‌نماید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره تلفنی، می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای کلینیک دکتر بیتا زلالی تماس حاصل نمایید.

مطب اندیمشک خوزستان: خیابان انقلاب، نبش میدان مبارز و ایوبی شرکتی، کلینیک پزشکی پاستور، طبقه اول. (روزهای: شنبه، یکشنبه، دوشنبه)

تلفن: 09361125322؛ 06142628535.

مطب تهران: سعادت آباد، میدان کتاب به سمت سرو غربی، جنب بانک آینده، ساختمان نگین سرو. (روزهای: سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه)

تلفن: 09126176917.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.