تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 610037

نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای چیست؟

نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای چیست؟

نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای چیست؟
نوار تیپ (Drip tape)، یکی از وسایل آبیاری قطره‌ای است که با استفاده از لوله‌های خاصی از جنس پلی‌اتیلن نرم، قطرات آب را در فاصله‌های معین و میزان مشخص به ریشه گیاهان می‌رسانند…

نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای چیست؟

نوار تیپ (Drip tape)، یکی از وسایل آبیاری قطره‌ای است که با استفاده از لوله‌های خاصی از جنس پلی‌اتیلن نرم، قطرات آب را در فاصله‌های معین و میزان مشخص به ریشه گیاهان می‌رسانند.

نوار تیپ آبیاری عمدتاً از یک لوله پلیمری انعطاف‌پذیر با عرض ۱۲ تا ۳۰ سانتی‌متر ساخته می‌شود که در بالا، کنار و یا زیر خاک در کنار گیاهان قرار می‌گیرد. در طول لوله تیپ، دریپرها یا سوراخ‌هایی در فواصل 10، 20 و 30 سانتی‌متری تعبیه شده است که قطرات آب را با فشار کم به بیرون می‌ریزند.

با کمک نوار تیپ، آب به‌ صورت یکنواخت و بدون هدررفت به گیاهان می‌رسد و از خشک‌ شدن آنها در فصول گرم و زیر تابش نور خورشید شدید جلوگیری می‌کند. استفاده از نوار تیپ آبیاری به کشاورزان کمک می‌کند تا میزان آب مصرفی را به حداقل برسانند و همچنین با آبیاری متمرکزتر رشد گیاهان را افزایش دهند.

استخر پلیمری چیست؟ و مزایا و معایب

استخر پلیمری، نوعی محوطه محافظت شده برای ذخیره آب است که با دیواره های پلاستیکی از جنس پلیمر ساخته شده و در حوزه هایی مانند کشاورزی، پرورش ماهی و… کاربرد دارد. در سال های اخیر و در حوزه های صنعت و کشاورزی، همواره ذخیره آب در ابعاد وسیع، یکی از دغدغه های اصلی بوده است.

مزایای استخر پلیمری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تغییر ابعاد پس از ساخت
  • مقاوم در برابر بازه دمایی ۴۰- تا ۷۰+ درجه سانتی گراد
  • مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش که می تواند منجر به آلودگی آب خصوصا برای آبزیان گردد.
  • دارای خاصیت ارتجاعی که موجب مقاومت در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و حرکت گسل ها می گردد.

معایب استخر پلیمری

شکنندگی ورقه های پلیمر

احتمال جلبک زدگی

 احتمال آلودگی های شیمیایی

 نیاز به زیرسازی و بسترسازی

اتصالات پلی اتیلن 

اتصالات پلی اتیلن در واقع قطعات و تجهیزاتی هستند که در تاسیسات و خطوط لوله‌کشی به کار برده می‌شوند. در واقع هدف استفاده از این اتصالات تغییر در میزان قطر لوله‌کشی، ایجاد تغییر در میزان دبی مایع جریان یافته در لوله، اتصال لوله‌ها به هم و تغیر در زاویه‌ای که سیال در حال حرکت می باشد، اتصالات پلی اتیلن که به زبان اصلی Polyethylene fittings خوانده می شود، دارای مزایای بسیار زیادی هستند که این امر موجب شده بسیاری از متخصصان در صنایع آب و گاز از این لوله و اتصالات به کرات استفاده کنند.

ارائه انواع تجهیزات و لوازم مورد استفاده در آبیاری زمین های زراعی یکی از خدماتی است که یامور تجهیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در صورتی که قصد تهیه نوار تیپ آبیاری، استخر پلیمری کشاورزی و دیگر تجهیزات آبیاری یا ذخیره سازی آب را دارید می توانید از طریق تماس با ما نسبت به سفارش و خرید این تجهیزات اقدام کنید

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.