تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر : 591079

مقایسه گوشی a73 با a53

مقایسه گوشی a73 با a53

با مقایسه دو گوشی میان‌رده A73 و A53 همراه شما هستیم. این دو محصول هر دو در سال 2022 عرضه شدند و تا به امروز فروش فوق العاده‌ای را به جا گذاشته‌اند. هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و در سخت افزار، باتری و دوربین از خود عملکرد فوق العاده‌ای را به

با مقایسه دو گوشی میان‌رده A73 و A53 همراه شما هستیم. این دو محصول هر دو در سال 2022 عرضه شدند و تا به امروز فروش فوق العاده‌ای را به جا گذاشته‌اند. هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و در سخت افزار، باتری و دوربین از خود عملکرد فوق العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند. A73 در 22 آوریل سال 2022 و A53 در 24 مارس همان سال عرضه شدند. همچنین لازم است بدانید که هر دو این محصولات از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند که نظرات بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. با بررسی دقیق‌تری از این دو محصول همراه ما باشید.

بررسی طراحی و ظاهر گوشی A73 و A53

ظاهر هر دو محصول به شدت به یکدیگر شبیه می‌باشد و تفاوت‌ها بسیار سخت پیدا می‌شوند. گوشی a53 دارای ابعادی 159.6 در 74.8 در 8.1 میلی‌متر و وزنی برابر با 189 گرم است. در ساختار بدنه در جلو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و در پنل پشتی و فریم‌ها نیز از پلاستیک بهره برده‌اند. این مدل دارای استاندارد IP67 می‌باشد که به معنای داشتن مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و خاک می‌باشد. در مقابل گوشی A73 قرار دارد که دارای ابعاد 163.7 در 76.1 در 7.6 میلی‌متر است و وزنی برابر با 181 گرم را ارائه می‌دهد. همچنین درست مانند A53 از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند که به معنای داشتن مقاومت در برابر پاشش آب و گردوخاک است. جنس بدنه از پلاستیک می‌باشد و در پنل جلویی نیز از کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده است. ظاهر هر دو یکسان می‌باشد و در ساختار نیز تفاوت خاصی وجود ندارد. اما اگر گوشی بزرگ‌تر، همچنین سبک‌تر می‌خواهید پیشنهاد ما به شما A73 می‌باشد. اگر به دنبال بررسی دقیق‌تری از طراحی و ساخت این محصولات می‌باشید پیشنهاد می‌شود به این مقاله مراجعه کنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی A53 و A73

گوشی A53 از یک نمایشگر 6.5 اینچی با نسبت صفحه نمایش به حاشیه 85.4 درصدی بهره برده است. برای صفحه نمایش این محصول از فناوری Super AMOLED استفاده شده کرده‌اند که از نرخ صفحه 120Hz نیز پشتیبانی می نماید. همچنین لازم به ذکر است که در بالاترین حالت 800 نیتز روشنایی را ارائه می‌دهد که برای استفاده در زیر نور آفتاب عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. با توجه به رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 405 ppi بدون تردید در میان گوشی‌های میان‌رده با یک صفحه نمایش تمام عیار روبه رو هستیم.

گوشی A73 نیز از صفحه نمایش سوپر امولد بهره گرفته است که از نرخ صفحه 120Hz نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین ابعاد صفحه نمایش A73 برابر با 6.7 اینچ است و نسبت صفحه نمایش به حاشیه نیز 87.0 درصد بوده و با توجه به رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم پیکسلی 393 با یک نمایشگر قدرتمند مواجه هستیم. هر دوی محصولات دارای نمایشگرهای فوق العاده‌ای بوده و می‌توانند نیازهای شما را برآورده سازند اما در میان این دو محصول به تفاوت کوچکی بر می‌خوریم که لازم است در نظر گرفته شوند تا گوشی مناسب را انتخاب کنید. گوشی A53 با توجه به تراکم پیکسلی بیشتر کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد، در مقابل A73 با داشتن حاشیه کمتر، و ابعادی بزرگ‌تر یک صفحه نمایش بزرگ‌تر را به شما ارائه می‌دهد. تفاوت‌ها کاملا نمایان است و با توجه به این تفاوت‌ها پیشنهاد می‌شود گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

نگاهی به سخت افزار و نرم افزار گوشی A53 و A73

مقایسه گوشی a73 با a53

گوشی A53 دارای سخت سیستم عامل اندروید 12 می‌باشد و امکان ارتقا به اندروید 13 برای شما وجود دارد. همچنین در کنار این سیستم عامل قدرتمند، رابط کاربری One UI 5 قرار دارد که از امکانات شخصی سازی بسیاری بهره می‌برد. همچنین برای چیپست از اگزینوس 1280 استفاده شده است که چیپست اختصاصی سامسونگ می‌باشد. با وجود پردازنده 8 هسته‌ای تمامی دستورهای شما با بالاترین سرعت انجام می‌گیرند. پردازنده گرافیکی Mali-G68 نیز وظیفه پردازش نیازهای گرافیکی گوشی را به دوش می‌کشد. در مقابل گوشی A73، درست مانند برادر کوچکترش از اندروید 12 با قابلیت ارتقا به اندروید 13 بهره برده است که همراه آن One UI 5 قرار دارد. همچنین چیپست این محصول Snapdragon 778G 5G می‌باشد که در میان گوشی‌های میان‌رده عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. با وجود CPU 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 642L تمامی نیازهای شما با بالاترین سرعت انجام می‌گیرد. همه‌ی کسانی که در زمینه گوشی‌های همراه دارای تخصص می‌باشند می‌دانند که عملکرد چیپست‌های اسنپدراگون از اگزینوس بهتر می‌باشد. در نرم افزار که اختلافی وجود ندارد، اما سخت افزار با یک اختلاف نه چندان زیاد، A73 بهتر از A53 عمل می‌کند. عملکرد بهتر گوشی A73 را نیز نقد و بررسی های کاربران در Digikala نیز تایید می‌کند.

مشخصات دوربین گوشی A53 و A73

گوشی A73 از یک ماژول 4 گانه در پشت بهره برده است. این گوشی شامل لنز عریض 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی می‌باشد. همچنین فیلم‌برداری تا کیفیت 4K انجام می‌دهد که نرخ صفحه آن برابر با 30fps است. در کنار لنزها 3 ویژگی پشتیبانی از HDR، عکاسی پاناروما و فلاش ال ای دی پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی نیز از لنز 32 مگاپیکسلی عریض بهره می‌برد که امکان فیلم‌برداری تا کیفیت 4K را فراهم می‌کند و خبر خوب پشتیبانی از HDR است که باعث جذاب‌تر شدن تصاویر می‌شود. همچنین در A53 نیز از ماژول 4گانه بهره برده‌اند که دارای لنزهای عریض 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی بهره برده است. و درست مانند A73 از عکاسی پانوراما، فلاش ال ای دی و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی نیز از نوع عریض است و 32 مگاپیکسل توان تصویر برداری دارد. فیلمبرداری نیز در دوربین سلفی و اصلی با کیفیت 4k انجام می‌شود. دوربین A73 تعریف خاصی ندارد ولی باز عملکرد بهتری را نسبت به A53 ارائه می‌دهد و نسبت به آن تصاویر با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند.

بررسی باتری گوشی‌های A53 و A73

باتری هر دو محصول دارای حجم بسیار و 5000 میلی‌آمپری می‌باشد. باتری هر دو گوشی از نوع پلی آمپری بوده و در مدل باتری ها نیز تفاوتی پیدا نمی‌شود. همچنین سرعت شارژ A53 و A73 هر دو محصول نیز یکسان می‌باشد و دارای توان شارژ 25 واتی می‌باشند. عملکرد هر دو محصول در باتری یکسان بوده و تفاوت خاصی میان آن‌ها پیدا نمی‌شود. با وجود چنین ویژگی‌هایی به راحتی می‌توانید بیش از 1 روز کاری از گوشی خود بهره ببرید.

سخن پایانی

گوشی A53 و A73 دارای ویژگی‌ها و امکانات بسیاری می‌باشند که آن‌ها را در میان گوشی‌های میان‌رده تبدیل به یک محصول قدرتمند می‌کند. باتری حجیم، دوربین تقریبا قدرتمند و صفحه نمایش‌های با کیفیت اجزای مختلف این محصول را تشکیل می‌دهند. خرید این گوشی‌های میان‌رده را به تمامی کسانی که به دنبال خرید گوشی هوشمند با قیمت مناسب می‌باشند را پیشنهاد می‌دهیم.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.