تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۶
کد خبر : 66795

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با هواوی P50 پرو

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با هواوی P50 پرو

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با هواوی P50 پروهواوی می‌خواهد با Huawei P50 Pro بار دیگر جایگاه خود را در بازار به دست آورد. آیا هواوی P50 پرو می‌تواند گوشی‌ های پرچمدار قدرتمندی همچون وان پلاس ۱۰ پرو را شکست..

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با هواوی P50 پرو

هواوی می‌خواهد با Huawei P50 Pro بار دیگر جایگاه خود را در بازار به دست آورد. آیا هواوی P50 پرو می‌تواند گوشی‌ های پرچمدار قدرتمندی همچون وان پلاس ۱۰ پرو را شکست دهد؟

کمتر کسی انتظارش را داشت، ولی هواوی با دو گوشی پرچمدار هواوی P50 پرو و P50 پاکت به بازار اروپا بازگشت. ظاهرا ممنوعیت استفاده از خدمات موبایلی گوگل و قطعات ۵G در عزم این شرکت برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند تاثیری نداشته است. اگر پشتیبانی از شبکه ۵G را فاکتور بگیریم، هواوی پی ۵۰ پرو پیشرفته‌ترین گوشی هواوی از نظر مشخصات فنی است و از سایر گوشی‌های رقیب چیزی کم ندارد.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم، این گوشی را با وان پلاس ۱۰ پرو که قدرتمند‌ترین گوشی چینی عرضه شده تا به این لحظه است، مقایسه کنیم.

مقایسه هواوی P50 پرو با وان پلاس ۱۰ پرو

گوشیHuawei P50 ProOnePlus 10 Pro
ابعاد و وزن۱۵۸.۸ در ۷۲.۸ در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم۱۶۳ در ۷۳.۹ در ۸.۶ میلی‌متر، ۲۰۰.۵ گرم
صفحه نمایش۶.۶ اینچ، ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل (+Full HD)، اولد۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل (+Quad HD)، امولد
پردازندههواوی های‌ سیلیکون کایرین ۹۰۰۰، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز یا کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزارهارمونی او اس ۲.۰، EMIUIاندروید ۱۲، ColorOS
ارتباطاتوای‌ فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینچهارگانه ۵۰ + ۶۴ + ۱۳ + ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/3.5، f/2.2، f/1.6؛ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4سه‌گانه ۴۸+۸+۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/2.4 و f/2.2؛ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتریباتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۶۶ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۸۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبارپشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه ۵G، شارژ بی‌سیم معکوس

طراحی

به لطف ماژول‌های دوربین دایره‌ای شکل خود، هواوی P50 پرو نسبت به سایر گوشی‌های رقیب از طراحی خاص‌تری بهره می‌برد. همچنین لبه‌های خمیده‌تر نمایشگر و نسبت صفحه به بدنه بالاتر سبب شده که گوشی هواوی جذاب‌تر از وان پلاس ۱۰ پرو به نظر برسد. علاوه بر این، پرچمدار هواوی به خاطر نمایشگر اندکی کوچکتر و حاشیه‌های بسیار باریک جمع و جور‌تر نیز هست.

هواوی P50 پرو

بدنه پشتی هر دو گوشی از جنس شیشه است و فریمی آلومینیومی دارند؛‌ اما Huawei P50 Pro توانسته گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد که برای یک گوشی گران‌قیمت فاکتور مهمی به حساب می‌آید. این در حالی است که پرچمدار وان پلاس در برابر آب به شدت آسیب‌پذیر است.

صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش در اولویت شما قرار دارد، بدون حتی یک لحظه فکر کردن به سراغ وان پلاس ۱۰ پرو بروید.

این گوشی به یک پنل امولد با فناوری LTPO 2.0 مجهز شده است که می‌تواند رفرش ریت تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را با مصرف انرژی خیلی کم در اختیار شما قرار دهد. همچنین نمایشگر OnePlus 10 Pro دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل (+Quad HD) است، می‌تواند یک میلیارد رنگ را نشان دهد و از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

هواوی P50 پرو / وان پلاس 10 پرو

هواوی پی ۵۰ پرو نیز به یک نمایشگر اولد مجهز شده و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد؛ اما دارای رفرش ریت تطبیقی نیست و رزولوشن آن نیز تنها به ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل (+Full HD) می‌رسد. هر دو گوشی به اسپیکر‌های استریو و حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز شده‌اند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش سخت‌افزار نیز وان پلاس ۱۰ پرو برنده میدان است. حتی اگر عدم پشتیبانی از شبکه ۵G را در هواوی P50 پرو نادیده بگیریم، نماینده وان پلاس باز هم دست بالا را دارد؛ زیرا از چپست بهتری بهره می‌برد. عضو جدید سری P، در بازار‌های مختلف با تراشه‌های کایرین ۹۰۰۰ و یا اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود که هر دو نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر هستند.

هواوی P50 پرو / وان پلاس 10 پرو

تنها برتری هواوی در این قسمت را می‌توان به حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه دانست. نکته بسیار مهم دیگر بحث نرم‌افزار است. هواوی از خدمات موبایلی گوگل محروم شده است و مجبور شده گوشی خود را با سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS عرضه کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد مبلغ زیادی را صرف خرید یک سیستم عامل نوپا کند.

دوربین

اگر به دنبال بهترین دوربین هستید، به سراغ هواوی P50 پرو بروید. البته وان پلاس نیز به دوربین‌های قدرتمندی مجهز شده است و حسگر فوق‌ عریض بهتری نسبت به رقیب خود دارد، ولی حتی وب‌سایت DxOMark نیز بر این باور است که نماینده هواوی بهترین گوشی برای عکاسی با موبایل است.

هواوی P50 پرو

مجموعه دوربین پرچمدار هواوی شامل حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال، دوربین پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری و لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم می‌شود.

باتری

باتری وان پلاس ۱۰ پرو بزرگتر است و نمایشگر بهینه‌تری هم دارد. بدین ترتیب وان پلاس عمر باتری بیشتری را در اکثر شرایط ارائه می‌دهد. همچنین وان پلاس از شارژ سریع ۸۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند که از رقیب خود بهتر است. البته نباید فراموش کرد که چون هواوی P50 پرو از باتری کوچکتری بهره می‌برد، به زمان کمتری برای شارژ کامل نیاز دارد.

قیمت

هواوی P50 پرو با قیمت ۱۰۶۵ دلار در بازا‌ر‌های جهانی حضور دارد. وان پلاس نیز ۷۳۲ دلار قیمت دارد؛ اما هنوز از مرز‌های چین خارج نشده است. برنده این مقایسه بدون شک وان پلاس ۱۰ پرو است؛ زیرا به جز در بخش دوربین، در تمامی موارد نسبت به نماینده هواوی برتری دارد.

وان پلاس ۱۰ پرو

مزایا

  • پشتیبانی از شبکه ۵G
  • نمایشگر بهتر
  • سخت‌افزار قدرتمند‌تر
  • قیمت مناسب‌تر
  • دوربین فوق‌ عریض بهتر
  • باتری بزرگتر
  • سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از سروریس‌های موبایلی گوگل
  • شارژ سریع‌تر

معایب

  • عدم مقاومت در برابر نفوذ آب

هواوی P50 پرو

مزایا

  • دوربین قدرتمند
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68)
  • طراحی زیبا

معایب

  • قیمت
  • عدم پشتیبانی از ۵G
  • عدم پشتیبانی از رفرش ریت تطبیقی
  • باتری کوچکتر
  • سیستم عامل هارمونی او اس و عدم پشتیبانی از سرویس‌های موبایلی گوگل
  • تراشه متعلق به سال ۲۰۲۱

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.