تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 602227

معرفی و آدرس بام های تهران که باید بشناسید

معرفی و آدرس بام های تهران که باید بشناسید

اگرچه نام تهران با دود، ترافیک و شلوغی همراه است، اما در همین شهر پرهیاهو، جاهایی برای تازه کردن نفس و چند روز استراحت در آرامش و سکوت وجود دارد. برای فاصله‌ گرفتن کوتاه از روزمرگی‌ها و فضای کاری، می‌توانید به یکی از جاهای دیدنی پایتخت که به بام تهران مشهورند بروید. در بعضی از این مکان‌ها، سکوت حکم‌فرماست

اگرچه نام تهران با دود، ترافیک و شلوغی همراه است، اما در همین شهر پرهیاهو، جاهایی برای تازه کردن نفس و چند روز استراحت در آرامش و سکوت وجود دارد. برای فاصله‌ گرفتن کوتاه از روزمرگی‌ها و فضای کاری، می‌توانید به یکی از جاهای دیدنی پایتخت که به بام تهران مشهورند بروید. در بعضی از این مکان‌ها، سکوت حکم‌فرماست و خبری از سروصدا و رفت‌وآمدهای خسته‌کننده داخل شهر نیست. بدین ترتیب می‌توانید چند روز آرام را در تنهایی یا همراه با خانواده و دوستان سپری کنید و از تماشای منظره تهران لذت ببرید. بعضی از بام های تهران نیز با امکانات رفاهی و گردشگری، اوقات هیجان‌‌انگیزی را برای‌تان می‌سازند. برای آشنایی با برخی از این مکان‌ها و آدرس دقیقشان، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

۱بام نیاوران

«بام نیاوران» یکی از نقاط مرتفع و دنج تهران است که باوجود ساخت‌وسازهای انجام‌شده، هنوز هم فضایی آرامش‌بخش و خوش‌منظره محسوب می‌شود. عدم وجود امکانات رفاهی و گردشگری در بام نیاوران به‌جز چند صندلی و نیمکت، آن را به منطقه‌ای ناشناخته تبدیل کرده‌است؛ همین موضوع برای کسانی که به دنبال مکانی ساکت و بدون همهمه هستند، مزیت به‌شمار می‌رود. از این نقطه می‌توانید نمای زیبایی از شهر تهران را ببینید و بدون مزاحمت و آلودگی صوتی، ساعت‌ها در افکار خودتان غرق شوید.

آدرس بام نیاوران

بام نیاوران در شمال شرق و منطقه یک تهران قرار دارد و آدرس آن روی نقشه، در خیابان کوهستان و نزدیکی بام بوکان است. در نزدیکی این منطقه، سرای محله جماران، پمپ بنزین نیاوران، جم سنتر و بیمارستان فوق‌تخصصی قلب بقیه‌الله جماران قرار دارند.

۲بام توچال تهران

برخلاف بام نیاوران که خلوت و ناشناخته است، در یکی از مکان های مرتفع تهران به نام «بام توچال»، تردد و رفت‌وآمد‌های زیادی وجود دارد. منطقه توچال نمایی کامل از شمال تا جنوب تهران را در معرض دید شما قرار می‌دهد و در میان تهرانی ها بسیار مشهور است؛ تاجایی‌که بام تهران را با همین مکان می‌شناسند. امکانات رفاهی بسیار خوبی در این منطقه ساخته شده‌است و آن را به پاتوق بسیاری از جوانان تهرانی تبدیل کرده‌است.

در هر ساعت از شبانه‌روز که هوس تهرانگردی به سرتان بزند، بام توچال باز است و در هوای تاریک و روشن، زیبایی و شکوه تهران را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر تماشای طبیعت، با وجود امکانات رفاهی، گردشگری و ورزشی این منطقه، خاطرات ماندگار دیگری نیز در ذهنتان ثبت خواهد شد.

امکانات بام توچال

همان‌طورکه بیان کردیم، امکانات ورزشی، رفاهی و گردشگری بسیار متنوعی در بام توچال تهران فراهم شده‌است که علاوه‌بر لم دادن روی نیمکت و تماشای منظره شهر، ساعت‌ها سرگرمی و خوش‌گذرانی را برای گردشگران مهیا می‌کند. برخی از امکانات جذاب آن عبارت‌اند از: باشگاه بگ جامپ؛ بانجی جامپینگ؛ سنگ‌نوردی؛ ایستگاه تیراندازی؛ سورتمه؛ ترامپولین؛ زمین پینت‌‌بال؛ تله‌سیژ؛ سینما چندبعدی؛ تله‌کابین و زیپ‌لاین.

معرفی و آدرس بام های تهران که باید بشناسید

بام توچال کجاست؟

برای رفتن به بام توچال تهران، باید وارد بزرگراه شهید چمران شوید و پس از آن خیابان یمن و خیابان ولنجک را طی کنید و به انتهای ولنجک که ورودی منطقه توچال است برسید. سپس تا رسیدن به بخش اصلی بام توچال، باقی مسیر را باید پیاده‌روی کنید.

۳بام آرژانتین

«بام آرژانتین» منطقه‌ای مرتفع در نزدیکی مرکز شهر تهران است و به‌عنوان بام تهران شهرت دارد. البته این منطقه به‌اندازه سایر بام های تهران شناخته‌شده نیست و افراد کمی از آن خبر دارند. برهمین‌اساس برای کسانی‌که به‌دنبال آرامش و سکوت هستند، خلوتگاهی مناسب به‌شمار می‌رود.

آدرس بام آرژانتین

بام آرژانتین در خیابان الوند، نزدیک به میدان آرژانتین قرار گرفته‌است. یکی از زیباترین پارک های تهران به نام پارک ساعی نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارد. جهت سپری کردن چند ساعت سکوت و دوری از دغدغه‌های زندگی می‌توانید به بام آرژانتین بروید. درصورتی‌که مایلید نوشیدنی یا خوراکی در این مکان میل کنید، حتماً از قبل همراه خود داشته باشید یا از رستوران‌ها و کافه‌های واقع در خیابان الوند تهیه کنید، زیرا در این منطقه رستوران یا کافه وجود ندارد.

معرفی و آدرس بام های تهران که باید بشناسید

۴بام بوکان

اگر به‌دنبال مکانی دنج و آرامش‌بخش هستید، خلوت کردن با خودتان و تماشای چشم‌انداز مسحورکننده شهر تهران از بلندای «بام بوکان» را هم تجربه کنید. این مکان زیبا باوجود ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته، هنوز هم یکی از خلوت ترین بام های تهران به‌شمار می‌رود.

در این محل، جایی برای نشستن وجود ندارد؛ بااین‌حال برای تماشای درخشش تهران، به‌ویژه در شب، گزینه بسیار ایده‌آلی به حساب می‌آید؛ ضمن این‌که وجود تعدادی رستوران باعث رونق این منطقه شده‌است.

آدرس بام بوکان تهران

بام بوکان در گلابدره، خیابان کوهستان، خیابان اولیا واقع شده‌است. بوستان سبلان و بوستان آبک دو مورد از مکان های دیدنی تهران هستند که در نزدیکی این منطقه قرار دارند. یکی دیگر از امتیازات این محل، ماشین‌رو بودن آن است که تردد و رفت‌وآمد را برای مردم آسا‌ن‌تر می‌کند.

۵بام محلاتی تهران

اگرچه اکثر بام های تهران پاتوق جوانان شهر و مکانی عالی برای شبگردی در تهران محسوب می‌شوند، اما حساب «بام محلاتی» اندکی متفاوت است. برای مثال، علاوه‌‌بر این‌که مجردها اجازه ورود به این مکان را ندارند، بلکه سایرین هم باید شئونات اسلامی را رعایت کنند. درهرحال افراد زیادی، به‌ویژه در اواخر هفته، برای سپری کردن ساعاتی آرام و تماشای منظره شهر، به بام محلاتی می‌‌روند. این مکان در فصل بهار، به‌خصوص در روزهای سیزده‌به‌در، هوایی بسیار عالی و طبیعتی دل‌انگیز را به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌دهد.

آدرس بام محلاتی

بام محلاتی تهران در شمال شهرک مسکونی، نظامی محلاتی واقع شده‌است و به‌دلیل قرار گرفتن در کوه‌های دارآباد و سوهانک، محیطی پر از آرامش محسوب می‌شود.

معرفی و آدرس بام های تهران که باید بشناسید

مناطقی که به بام های تهران مشهورند

به‌غیر از بام نیاوران، توچال، آرژانتین، بوکان و محلاتی، مناطق مرتفع دیگری نیز به‌عنوان بام تهران شناخته می‌شوند. در سفر به تهران و تهرانگردی، حداقل به یکی از این مناطق سر بزنید و نمای زیبای پایتخت را از بالا ببینید. اگر هم قصد خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس برای تهران را دارید و دوست دارید این کار را با سرعت زیادی انجام دهید، سایت فلای تودی را برای تهیه بلیط انتخاب کنید. «فلای تودی» به‌عنوان معتبرترین مرجع رزرواسیون آنلاین، تهیه بلیط و رزرو هتل در داخل و خارج از ایران را برای هموطنان بسیار آسان کرده‌است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.