تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
کد خبر : 39605

معرفی ورق استیل مات و استعلام قیمت ورق استیل مات

معرفی ورق استیل مات و استعلام قیمت ورق استیل مات

فهرست۱ ورق استیل مات چیست۲ کاربرد ورق استیل مات۳ انواع سری ورق استیل مات۴ مهمترین ویژگی‌های استیل مات۵ استعلام قیمت ورق استیل مات۶ خرید استیل مات ورق استیل، یک ورق از مقاطع فلزی است که از استیل خالص با ترکیب سایر عناصر تولید می‌شود. ورق‌های استیل یا استنلس استیل ( stailess steel) یا فولاد زنگ …

ورق استیل، یک ورق از مقاطع فلزی است که از استیل خالص با ترکیب سایر عناصر تولید می‌شود. ورق‌های استیل یا استنلس استیل ( stailess steel) یا فولاد زنگ نزن، کاربرد‌های مختلفی در صنایع مختلف تولیدی و صنعتی دارند. این ورق‌ها به انواع مختلف مات و براق تقسیم می‌شوند که در این مقاله ما به معرفی استیل مات، کاربرد‌های آن و استعلام قیمت استیل مات خواهیم پرداخت.

ورق استیل مات چیست

ورق‌های استیل دارای انواع مختلفی هستند که ورق استیل مات با توجه به پرداخت نهایی سطح ورق، یکی از انواع آن است. تقریباً در همه بخش‌های زندگی با ورق‌های استیل سروکار داریم. ورق استیل با توجه به خصوصیات کاربردی و ویژه‌ای که دارد و به ویژه قابلیت بازیافت ۱۰۰ درصدی یکی از مقرون به صرفه‌ترین فلزاتی است که در زمینه‌های مختلف به کار برده می‌شود.

یکی از روش‌های طبقه‌بندی استیل، فینیش سطح نهایی آن است که به سه دسته براق، مات و خشدار تقسیم می‌شود. البته باید گفت که این مشخصه نه فقط بر شکل ظاهری که بر حساسیت ورق‌ها نسبت به خوردگی، قابلیت تمیزکاری و کاربرد آن‌ها نیز تأثیرگذار است.

ورق‌های استنلس استیلی که با نورد گرم تولید می‌شوند، دارای ظاهری مات و خاکستری رنگ هستند، بنابراین برای تولید ورق‌های استیل مات ابتدا آن را نورد می‌کنند و سپس ب آنیل و اسید شویی، ظاهری خاکستری و مات روی نورد تشکیل می‌شود. این ورق‌های استیل ظاهر جذابی ندارند و به همین دلیل بیشتر در جا‌هایی به کار برده می‌شوند که از نظر ظاهری اهمیت چندانی نداشته باشد. در واقع آنچه باعث ایجاد سطح مات روی ورق استیل می‌شود اسیدشویی یا نورد سرد است.

ورق‌ها استیل مات موجود در بازار را با نام فینیش ۲B نیز می‌شناسند. این فینیش یا سطح نهایی در واقع پایه تولی بسیاری از سطوح نهایی دیگر از جمله فینیش‌های خش دار است. این نوع از استیل‌ها با توجه به عملیات پرداخت کمتری که نیاز دارند از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه‌تر هستند.

کاربرد ورق استیل مات

ورق استیل مات کاربردی‌های متنوعی دارد که رایج‌ترین آن ساخت تجهیزات فرآوری مواد شیمیایی و دارویی، ساخت تجهیزات لباسشویی و خشک شویی، ساخت یخچال و یا تجهیزات صنعت فاضلاب است. این نوع از ورق‌های استیل پرکاربردترین انواع استیل در بازار هستند. این استیل‌ها از شرایط نگهداری و تمیزکاری آسان‌تری برخوردار هستند و به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند و از آن‌ها در ساخت اجاق گاز، لوازم لوله کشی، ساخت تابلو‌های دکوراتیو، پنل‌های خورشیدی و… استفاده می‌شود. مهمترین کاربرد ورق‌های استیل مات به این شرح است:

– تولید وسایل و تجهیزات بیمارستانی و پزشکی

– ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع مادر مانند نفت و پتروشیمی و گاز

– تولید و ساخت دستگاه‌های مربوط به صنایع غذایی

– تولید دستگاه‌ها و تجهیزات اطفاء حریق و آتش نشانی

– ساخت دستگاه مورد استفاده در صنایع شیمیایی و دارؤسازی

– تولید توربین‌های بخار و مخازن

– تولید تجهیزات به کار برده شده در آب و فاضلاب

– تولید تجهیزات مصرفی در صنایع تبریدی

– تجهیزات و وسایل خشک شویی و لباس شویی

– استفاده در تولید غلتک‌های موجود در صنایع کاغذسازی

طبق آمار‌ها حدود ۵۰ درصد فولاد زنگ نزن مورد استفاده در صنعت و بازار جهانی استیل ۳۰۴ با فینیش نهایی ۲B یا همان استیل مات است. همین مسأله کافی است که میزان کاربردی بودن استیل مات نسبت به سایر مدل‌های استیل را درک کنیم.

انواع سری ورق استیل مات

ورق استیل مات نیز مانند سایر انواع ورق‌های استیل در سری‌های مختلفی تولید می‌شود که عبارتند از: سری ۳۰۴- سری۳۱۶ – سری ۳۲۱، سری ۴۱۰، سری ۴۲۰، سری ۴۳۰، سری ۳۰۹ و سری ۳۱۰S

ابعاد استاندارد موجود این نوع از ورق‌های استیل نیز به این شرح است:

– ۲۰۰۰ * ۱۰۰۰ میلی‌متر

– ۲۵۰۰ *۱۲۵۰ میلی‌متر

– ۳۰۰۰ * ۱۵۰۰ میلی‌متر

– ۶۰۰۰ * ۲۰۰۰ میلی‌متر

این ورق‌های استیل مات کشور‌های چین، تایوان، هند و آفریقای جنوبی تولید می‌شوند و اغلب به شکل رول به کشور وارد می‌گردند و سپس در ابعاد مورد نظر مشتری برش‌زده می‌شوند. استیل مات از جمله استیل‌هایی است که در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

ورق‌های مات در ضخامت‌های ۰. ۵ تا ۶۰ میلی‌متری تولید می‌شوند و با توجه به نوع سری ساخت در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمترین ویژگی‌های استیل مات

آنچه باعث کاربردی بودن و محبوبیت بالای استیل مات در صنایع مختلف می‌شود، ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع استیل است که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

– با توجه به مات بودن سطح استیل، ذرات گرد و غبار یا لکه‌ها روی سطح آن قابل مشاهده نیست.

– از ظرأفت بسیار بالایی برخوردار است.

– در مقابل خوردگی و رطوبت مقاومت خوبی دارد.

– در انواع مختلف آب کاری می‌توان از آن استفاده کرد.

– نسبت به سایر مدل‌های استیل قیمت ارزان‌تری دارد.

– دارای سطحی نرم و انعطاف‌پذیر است.

– در ضخامت‌های پایین‌تر کاربرد‌های متنوعی دارد.

استعلام قیمت ورق استیل مات

همانند سایر انواع ورق‌های استیل، قیمت استیل مات نیز تابع شرایط و عوامل بسیاری است که از آن جمله می‌توان به قیمت مواد اولیه، بازار عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز ( به دلیل وارداتی بودن)، هزینه‌های نقل و انتقالات بین‌المللی، شرایط بازار جهانی، نوع فینیش نهایی، کارخانه تولید‌کننده، میزان و ابعاد سفارش، ضخامت مورد نظر و… اشاره کرد. خرید ورق استیل مات با توجه به شرایط ذکر شده ممکن است در فروشگاه های عرضه این محصولات با قیمت های متنوعی به فروش برسد که استعلام قیمت از فروشندگان معتبر یا خرید از فروشگاه های معتبر می تواند تضمین کننده یک خرید مقرون به صرفه باشد.

خرید استیل مات

برای خرید استیل مات و استعلام قیمت آن راه‌های مختلفی وجود دارد، خرید استیل مات از یک فروشنده منصف، معتبر و با تجربه می‌تواند با شرایطی از جمله امکان مشاوره قبل از خرید، استعلام قیمت و مقایسه با سایر قیمت‌های موجود در بازار، خرید با کیفیت و مقرون به صرفه و… اشاره کرد. شرکت فلزکالا یکی از معتبرترین فروشندگان انواع ورق‌های استیل از جمله استیل مات در ایران است که می‌توانید به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید و از مشاوره قبل از فروش نیز بهره‌مند شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.