تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 60732

مزایای بی نهایت کرم ضد آفتاب رنگی نسبت به کرم پودر

مزایای بی نهایت کرم ضد آفتاب رنگی نسبت به کرم پودر

فهرست۱ کرم پودر یا کرم ضد آفتاب؟ کدام یک بهتر است؟۱.۱ کرم پودر۱.۲  کرم ضد آفتاب۱.۳ کرم ضد آفتاب رنگی همه افراد، حتی کسانی که خیلی اهل آرایش کردن نیستند، با محصولاتی مانند کرم پودر آشنایی دارند. محصولات پوشاننده، زیرساز و بیس رنگ پوست را یکدست می‌کنند و باعث بهتر به نظر رسیدن دیگر اجزای …

همه افراد، حتی کسانی که خیلی اهل آرایش کردن نیستند، با محصولاتی مانند کرم پودر آشنایی دارند. محصولات پوشاننده، زیرساز و بیس رنگ پوست را یکدست می‌کنند و باعث بهتر به نظر رسیدن دیگر اجزای صورت می‌شوند. به جز کرم پودر، بسیاری از محصولات دیگر همچون CC کرم‌ها، BB کرم‌ها و کرم‌های ضد آفتاب رنگی سبب تغییر رنگ پوست و بهبود آن می‌شوند. حال سوال این جا است که آیا کرم‌های ضد آفتاب رنگی می‌توانند جایگزین کرم پودرها باشند؟ آیا کرم ضد آفتاب رنگی اثر مقابله با UV کمتری دارد؟

کرم پودر یا کرم ضد آفتاب؟ کدام یک بهتر است؟

اگر به زیبایی ظاهر پوستتان اهمیت می‌دهید و در عین حال می‌خواهید مقاومت آن در برابر نور خورشید افزایش یابد، باید از محصولاتی مانند پوشاننده‌های صورت و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. قیمت کرم ضد آفتاب و محصولات مراقبت از پوست از لوازم آرایشی همچون کرم پودر در همان سطح کیفیت ارزان‌تر است. اما این حقیقت، برتری یکی به دیگری را نشان نمی‌دهد. آن چه قابل بررسی است نیازهای پوستی و فردی شما در کنار ویژگی‌های دقیق این دو محصول است.

کرم پودر

کرم پودرها پوشاننده‌های اصلی صورت هستند که بافت‌های متفاوتی مانند مایع، استیکی، کرمی و پودری دارند. این محصولات شامل ترکیباتی همچون نگهدارنده‌ها، سیلیکون، آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید، آمینو اسید، هیالورونیک اسید، گلیکولیک اسید، آسکوربیک اسید، گلیسیرین، امولسیفایر، سرامیدها، کلاژن و کوآنزیم Q10 هستند و اگر انولین، چربی، پالمتیات رتینول و پارتینول، توکوفرول استات و برخی ترکیبات حساسیت‌زا یا ضد چروک‌های قوی را نیز داشته باشند، ممکن است برای همه مناسب نباشند.

همه ترکیبات گفته شده در همه کرم پودرها نیستند و موارد بسیاری نیز گفته نشده اند. این محصولات ناهمواری‌ها و نواقص چهره را به طور گسترده پوشش می‌دهد و آن را یکرنگ، هماهنگ و مسطح می‌کنند. دقت به داشتن چربی و نوع رنگ کرم پودر بسیار مهم است؛ هر چند که این محصول به هر طریق اثر منفی بر منافذ باز پوست دارد و با استفاده مکرر و روزانه و شستشوی نادرست آن می‌تواند کومدون‌زا، بزرگ کننده منافذ باز و مسدود کننده آن‌ها باشد. افزودنی‌هایی مانند مواد گیاهی در کرم پودر آن را برای پوست مفید می‌کنند. کرم پودر می‌تواند پوشاننده‌ای خوب و ضد چروک، ضد لک و آبرسان باشد؛ اما در کل محصولی آرایشی است که در بهترین حالت اثر جانبی مراقبت از پوست را دارد.

مزایای بی نهایت کرم ضد آفتاب رنگی نسبت به کرم پودر

 کرم ضد آفتاب

در هر لحظه از حضور زیر نور خورشید، پوست در حال ضعیف شدن و از دست دادن مقاومت و استحکام خویش است. کرم ضد آفتاب این واقعه را کنترل می‌کند و تاثیر آن بر پوست را کاهش می‌دهد. کرم ضد آفتاب فیزیکی، مینرال یا معدنی دارای محتویاتی ثابت با نام‌های روی اکسید یا زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید بوده و ضد آفتاب شیمیایی دارای اوکسی بنزون۲، آووبنزون۳، اوکتیسالات۴، اوکتوکریلن۵، هموسالات۶ و اوکتینوکسات۷ است. معمولا، ضد آفتاب طیف گسترده یا آن‌هایی که از پوست در برابر UVA و UVB به طور همزمان محافظت می‌کنند دارای ترکیبات فیزیکی و شیمیایی أر آن واحد هستند و آووبنزون تثبیت شده، اکامسول، اوکسی بنزون، تیتلنیوم دی اکسید و روی اکسید یا فرمولاسیون‌های مشابه دارند.

کرم ضد آفتاب دو نوع رنگی و غیر رنگی دارد. ضد آفتاب‌های رنگی پوست را نرم، خوش رنگ و یکدست می‌کنند و بسته به فاکتورهای محافظتی موجود در خود از پوست محافظت می‌نمایند. ضد آفتاب‌های بی رنگ اثر کاور کردن پوست را ندارند اما از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند.

کرم ضد آفتاب رنگی

آن چه ضد آفتاب رنگی را دارای رنگ مناسب با پوست می‌کند وجود رنگدانه‌های معدنی مانند آهن اکسید است. این محصول می‌تواند پوشانندگی بالایی داشته باشد و جای جوش، لک، ناهماهنگی‌های رنگی و آکنه‌ها را پنهان کند. آن چه به عنوان جایگزین کرم پودر از آن یاد می‌کنیم نیز چنین محصولی است. ضد آفتابی با پوشانندگی بالا و دارای غلظت رنگدانه زیاد که جلوی آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست را بگیرد و در عین حال بیس میکاپ مناسبی برای افراد ایجاد کند. ضد آفتاب‌های رنگی گاه پوشانندگی متوسط و ملایم دارند و جای جوش و رنگ را از بین نمی‌برند، تنها رنگ یکنواختی ایجاد کرده و لایه نازکی روی پوست پدید می‌آورند.

اگر بپرسید که آیا ضد آفتاب‌های رنگی می‌توانند جایگزین کرم پودرها باشند، پاسخ قطعا بله است. با این کار مزایای زیر از آن شما می‌شود:

مزایای بی نهایت کرم ضد آفتاب رنگی نسبت به کرم پودر

  • رنگ قسمت‌های مختلف پوست یکدست شده و تیرگی‌ها، لک و کک و مک، جوش و آکنه و دیگر نواقص پوستی پنهان می‌شوند.
  • از ایجاد نواقص پوستی جلوگیری می‌شود و پوست از آسیب UV در امان می‌ماند.
  • در امان ماندن از صدمات احتمالی اشعه ماوراء بنفش خود دلیلی برای به تعویق افتادن پیری، چین و چروک، افتادگی، تغییر رنگ پوست، التهاب، قرمزی و سوختگی است.
  • با یک تیر دو نشان زده می‌شود: هم پوست سالم می‌ماند و در برابر آفتاب مستحکم می‌شود، هم نیاز به محصولاتی همچون کرم پودر، کانسیلر، پنکیک و… از بین می‌رود و آرایش روزانه صورت تکمیل می‌شود.
  • کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا حتی برای مهمانی‌های شبانه نیز مناسب است و پوست را به طور کامل صاف و صیقلی می‌کند؛ با این تفاوت که ضرر کمتری نسبت به کرم پودرها دارد و حتی می‌توان گفت بی‌ضرر است!
  • کرم ضد آفتاب رنگی به عنوان محصول مراقبت از پوست آن را هیدراته و مرطوب می‌کند. این گونه لازم نیست جزئیات مربوط به قیمت کرم مرطوب کننده و آبرسان را بدانید و با شکل‌های مختلف آن آشنا شوید.
  • کرم ضد آفتاب رنگی پوست را در برابر نور مرئی نیز بی‌دفاع نمی‌گذارد و با ترکیب اکسیدهای آهن سیاه، قرمز و زرد و تیتانیوم دی اکسید رنگی مطابق با همه انواع پوست می‌سازد.
  • پوست مستعد ملاسما، لک و حساس نسبت به نور خورشید با مصرف این محصول رنگانه سازی خود را کاهش می‌دهد و حتی در کاهش تولید لک‌های پوستی با منشاء هورمونی نیز موثر واقع می‌شود.
  • آهن اکسید نه تنها رنگدانه‌ای بی‌ضرر است، بلکه در مسدود کردن نور آبی نیز اثر بسیاری دارد.
  • همه انواع ضد آفتاب‌های رنگی دارای ترکیبات مینرال و اثر فوری و آنی مراقبت از پوست در برابر آفتاب اند.
  • تنها وجه پر دردسر کرم ضد آفتاب رنگی که با کرم پودر یکی است، لزوم دقت در شستشوی آن بوده که با رعایت آن هیچ مشکل دیگری باقی نمی‌ماند.
  • کرم ضد آفتاب رنگی سبک است و وجود چربی یا نداشتن آن است که اثر سنگینی محصول را تعیین می‌کند، نه رنگی بودن یا نبودنش.
  • میزان محافظت از پوست به فاکتورهای محافظتی مانند PPD و PA+ و SPF بستگی داشته و به رنگی بودن یا نبودن محصول ربطی ندارد.
  • با خرید کرم ضد آفتاب رنگی از سایتی معتبر همچون پیشگام نگار از تمامی فواید یک ضد آفتاب طیف گسترده برخوردار شوید و مصرف لوازم آرایشی را کاهش دهید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.