تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
کد خبر : 588973

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق:

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق:

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق: اقتصاد دیجیتال با حرف زدن توسعه نمی‌یابد!/ محدودسازی فضای مجازی مضحک است همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان مورخ 28

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق:

اقتصاد دیجیتال با حرف زدن توسعه نمی‌یابد!/ محدودسازی فضای مجازی مضحک است

همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان مورخ 28 آذر 1401 در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان محیط زیست کشور برگزار و بازار اجتماعی نخل به‌عنوان کسب و کار موفق و خلاق کشور برگزیده شد.

محمدرضا بنازاده ماهانی، مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در این همایش اظهارداشت: در عصر امروز که عصر دیجیتال و ارتباطات است، شاهد تغییر اساسی در فرهنگ، سبک زندگی و حتی اقتصاد هستیم.

وی افزود: باید با تقسیم کردن جامعه به سه نسل متولدین «پیش از سال 1373، متولدین 73 تا 1390 و متولدین 90 تا به امروز»، برای نسل‌های دوم و سوم به‌دنبال یک‌ حکم‌رانی و سیاست‌گذاری درست باشیم.

مدیر بازار نخل با بیان اینکه محدودسازی فضای مجازی برای این دو نسل مضحک است، گفت: با شیوع ویروس کووید 19، سرعت پیشروی دنیا و به‌تبع کشور ما به سمت دیجیتالی شدن دوچندان شد اما این مسأله در ایران به‌دلیل فقدان فرهنگ درست استفاده از ابزار و تکنولوژی، موجب بروز بحران‌های هویتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال، تصریح کرد: نمی‌توان حرف از توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال زد اما کاری خلاف آن انجام داد. مسئولان بدانند که تحقق این امر، منوط به سیاست‌گذاری و حکم‌رانی درست است.

بنازاده ماهانی ادامه داد: از بین 38 کشور عضو OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه)، 34 کشور دارای یک راهبرد دیجیتال ملی برای افزایش هماهنگی سیاست‌ها در بالاترین سطوح دولت هستند. همچنین 24 کشور دارای یک راهبرد ملی برای فناوری هوش مصنوعی هستند و این به‌خوبی میزان اهمیت اتخاذ راهبردی کلان و هماهنگ در سطوح بالادستی در زمینه‌ی تحول دیجیتال در کشور را نمایان می‌سازد.

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق:

مدیرعامل بازار آنلاین نخل با اشاره به آمارهایی درباره‌ی سهم فیبر، اینترنت پهن باند، رشد ارتباطات، افزایش خدمات و کاهش هزینه‌های ارتباطی در دیگر کشورها، ابراز تأسف کرد: در ایران اما دسترسی به اینترنت بسیار کند است و پهنای باند فعلی رضایت‌بخش نیست و در این شرایط، دولت هر روز به‌دنبال افزایش هزینه‌های استفاده از اینترنت نیز می‌باشد.

شایان ذکر است همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق، با هدف ایجاد بستر مناسب به‌منظور گردهمایی مقامات و صاحب‌نظران حوزه‌ی اقتصاد با صاحبان کسب و کار‌های خلاق، ایده‌پردازان و شرکت‌های دانش‌بنیان جهت بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور برگزار گردید.

انتهای پیام /

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.