تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۱۶
کد خبر : 602479

قتل وحشتناک داریوش مهرجویی و همسرش + خبر تکمیلی

قتل وحشتناک داریوش مهرجویی و همسرش + خبر تکمیلی
داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در یک حادثه قتل در خانه‌شان در کرج به قتل رسیدند.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در یک حادثه قتل در خانه‌شان در کرج به قتل رسیدند. این خبر توسط محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما، تأیید شده است. همچنین، یکی از سینماگرانی که در محل حادثه حاضر بوده است، نیز این خبر را تأیید کرده است.

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش

براساس گزارش کافه دانش این حادثه در زیبادشت مشکین آباد روی داده است و دختر داریوش مهرجویی این ماجرا را به پلیس گزارش داده است.  گزارشات مربوط به سربری وجود دارد که در فضای مجازی منتشر شده است، اما این گزارشات صحیح نیستند. سردار هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، گفته است که “شواهد نشان می‌دهد این قتل به دلیل ضربات سلاح سرد در ناحیه گردن و سایر بخش‌های بدن اتفاق افتاده است.”

تاکنون جزییات بیشتری درباره این حادثه، عاملان آن و انگیزه آن‌ها به صورت رسمی منتشر نشده است. اطلاعات دقیق تر در این زمینه هنوز در دسترس نیستند.

داریوش مهرجویی، که در سال ۱۳۱۸ به دنیا آمد، یکی از کارگردانان برجسته موج نوی سینمای ایران است. او تعدادی فیلم معروف و مورد توجه را به ارمغان آورده است، از جمله “هامون”، “دایره مینا”، “گاو”، “اجاره‌نشین‌ها”، “سارا”، “پری”، “لیلا”، “مهمان مامان” و “سنتوری”.

آخرین فیلم او با نام “لامینور” بود که در سال ۹۸ ساخته شد.

جزئیات فتل داریوش مهرجویی

درباره جزئیات فتل داریوش مهرجویی و همسرش، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شده بود و ماموران پلیس در محل حاضر شده بودند که متوجه شدند داریوش مهرجویی و همسرش در ویلا خصوصی خود در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

سردار هداوند اعلام کرد که این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس گزارش شده است و تیم‌های تخصصی پلیس در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

درباره ادعاهای مبنی بر بریده شدن سر مرحوم مهرجویی، سردار هداوند گفت: این حادثه به علت نامعلومی توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده است و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل به دلیل جراحات ناشی از ضربات سلاح سرد در ناحیه گردن و سایر بخش‌های بدن اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد که جزئیات این پرونده تحت پیگیری تیم تخصصی پلیس قرار دارد.

دلیل قتل داریوش مهرجویی

تا این لحظه دلیل قتل داریوش مهرچویی توسط پلیس استان البرز اعلام نشده است.

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی، فیلم‌ساز و نویسندهٔ برجستهٔ ایرانی، در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۱۸ (معادل ۱۰ دسامبر ۱۹۳۹) به دنیا آمد. او یکی از چهره‌های برجسته و مهم موج نوی سینمای ایران بود. علاوه بر فعالیت در زمینه سینما، مهرجویی به نوشتن رمان و ترجمه نیز مشغول بود. در سال ۱۳۹۳، او از سوی سفیر فرانسه، جایزهٔ شوالیه ادب و هنر فرانسه را دریافت کرد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشتهٔ فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) در آمریکا بود.

فیلم “گاو” که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد، به او کمک کرد تا توجه سینمای ایران را به خود جلب کند و به شکل‌دهندهٔ موج نوی سینمای ایران تبدیل شود. پس از انقلاب ۱۳۵۷، مهرجویی برای مدتی از ایران مهاجرت کرد، اما بعدها به کشور بازگشت و به فعالیت در حوزهٔ فیلم‌سازی ادامه داد و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر شد. از دیگر فیلم‌های مهم و برجستهٔ او می‌توان به “اجاره‌نشین‌ها” (۱۳۶۵)، “هامون” (۱۳۶۸)، “سارا” (۱۳۷۱)، “پری” (۱۳۷۳)، “لیلا” (۱۳۷۵)، “درخت گلابی” (۱۳۷۶)، “مهمان مامان” (۱۳۸۲) و “سنتوری” (۱۳۸۵) اشاره کرد.

براساس نظرسنجی‌ها، مهرجویی با آفریدن هفت شخصیت، بیشترین شخصیت سینمایی ماندگار در تاریخ سینمای ایران را خلق کرده‌است. شخصیت “هامون” در فیلمی به همین نام از مهرجویی، به عنوان ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران شناخته شده است. مهرجویی بارها به عنوان یکی از برترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران انتخاب شده است، از جمله در نخستین رأی‌گیری مجلهٔ فیلم در سال ۱۳۶۷ و در رأی‌گیری سال ۱۳۷۸ مجلهٔ دنیای تصویر و نیز در نظرسنجی سرأی‌گیری سال ۱۳۸۱ مجلهٔ نقد سینما. همچنین، در رأی‌گیری سال ۱۳۹۸ مجلهٔ فیلم، به عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.

از زمان شروع فعالیت فیلم‌سازی، برخی از فیلم‌های مهرجویی توقیف شده‌اند، اما او همچنان به ساخت فیلم ادامه می‌دهد. او دریافت‌کنندهٔ بسیاری از جوایز بین‌المللی است؛ از جمله جایزهٔ صدف طلایی برای بهترین فیلم در جشنوارهٔ فیلم سن‌سباستین، سه جایزهٔ ذکر ویژه و جایزهٔ بخش نگاه نو و جایزهٔ فیپرشی در جشنوارهٔ فیلم برلین، جایزهٔ فیپرشی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز و جایزهٔ هوگو نقره‌ای در جشنوارهٔ فیلم شیکاگو.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.