تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 599360

فروش ویژه ابزار و یراق صنایع چوب و نجاری

فروش ویژه ابزار و یراق صنایع چوب و نجاری

استفاده از وسایل چوبی در اماکن مختلفی همچون منازل، دفاتر اداری، کافه، رستوران و… انکار شدنی نیست حتی در سال های اخیر با توجه به موثر بودن در طراحی زیبای دکوراسیون داخلی این متریال که از دل طبیعت می آید بسیار پرطرفدار شده است. در کارگاه های نجاری که با ساخت لوازم چوبی و ام

استفاده از وسایل چوبی در اماکن مختلفی همچون منازل، دفاتر اداری، کافه، رستوران و… انکار شدنی نیست حتی در سال های اخیر با توجه به موثر بودن در طراحی زیبای دکوراسیون داخلی این متریال که از دل طبیعت می آید بسیار پرطرفدار شده است. در کارگاه های نجاری که با ساخت لوازم چوبی و ام دی اف مشغولند ابزار، یراق و ماشین آلات مختلفی به کار می‌رود و این لوازم کار از تنوع بسیار بالایی برخوردارند که در این مقاله به بررسی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با لوازم نجاری

همان طور که گفته شد لوازم نجاری از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و به تناسب نیاز استفاده می‌شوند. از مهم ترین لوازم کار در کارگاه نجاری می‌توان به دستگاه های برشی همچون ارهف فارسی بر، اره فلکه، میز برش و… اشاره کرد که هر کدام با توجه به ابعاد و نوع کار در کارگاه های نجاری استفاده می‌شوند. علاوه بر برش یکی دیگز از مهم ترین ابزارهایی که در نجاری استفاده می‌شود دریل و مته است. مته در مدل های مختلف همچون مته چوب، مته برگی، مته گازور، مته گردبر برای مواردی همچون سوراخ کاری و ایجاد جای لولا و دستگیره و… استفاده می‌شوند. یکی دیگر از مهم ترین لوازم که در کارگاه های صنایع چوب استفاده می‌شوند یراق آلات هستند یراق آلاتی همچون پایه میز، دستگیره، لولا، جک و… نیز در تولید لوازم چوبی به کار می‌روند که در ادامه به بررسی پایه میز اتو خواهیم پرداخت.

تیغ اره

ابزارهای برشی نقش تاثیرگذاری در تولید محصولات با کیفیت دارند. تیغ اره و اره نواری جزء مهم ترین ابزار آلات برشی می‌باشند که در ابعاد و اندازه های مختلف و متناسب با نوع دستگاه تولید می‌شوند. تیغ اره و اره نواری در صنعت چوب بر روی دستگاه هایی همچون دورکن، اره فلکه، پانل بر و …. نصب می‌گردند.  برش چوب از ابتدایی‌ترین مراحل ساخت سازه و وسایل چوبی است که باید با دقت بالایی انجام گیرد. برای برش دقیق چوب باید قبل از برش، اندازه‌های مدنظری آن با توجه به نوع سازه مشخص شود تا برشی مناسب با آن داشته باشیم. پس از آن می‌توان از شابلون، خط کش یا خط زن استفاده کرد که جای مشخص از سطح چوب را مشخص کرده، سپس برش را انجام دهید. مرحله دیگری که باید به آن توجه داشت، انتخاب نوع تیغه و تنظیم تیغ اره برش روی دستگاه است که باید ارتفاع و جهت تیغه را قبل از برش تنظیم کرد. تیغ اره در مدل های مختلف فلز بر، چوب بر، ام دی اف بر، کورین بر و خط زن تولید می‌شوند که متناسب با نوع متریال و نیاز استفاده می‌شوند.

مته گازور

مته گازور یک نوع مته تخصصی در صنعت چوب می باشد که برای ایجاد جای لولا گازور استفاده می شود مته گازور همان طور که ذکر شد جهت ایجاد سوراخ لولا گازور به کار می رود. ای مدل مته نیز مانند سایر مته ها از قبیل برگی، مخروطی، خزینه و … در سایز و ابعاد مختلف تولید می گرد و اندازه کارگیر آن متفاوت می باشد. یک نمونه از انواع مته گازور، مدل لبه دار آن است. مته گازور لبه دار علاوه بر مشخص بودن قطر کارگیر در قسمت ارتفاع نیز دارای یک لبه است که هنگام سوراخ کاری در یک ارتفاع مشخص حفره را ایجاد می کند و بیشتر از آن پیش نمی رود.

 

فروش ویژه ابزار و یراق صنایع چوب و نجاری

پایه میز اتو

همان طور که در بخش بالاتر گفته شد استفاده از یراق آلات در تولید لوازم چوبی و دکوری و انواع میز استفاده می‌شوند. یراق آلاتی همچون پایه و دستگیره و.. در ابعاد و مدل های مختلف تولید می‌شوند. پایه یک نمونه از یراق آلات است که در ساخت میز غذاخوری، میز مطالعه، میز تلویزیون و … استفاده می‌شود و در بعضی مدل های به صورت چوبی یا فلزی تولید می‌شود. پایه تاشو یک نمونه از پایه های پرطرفدار است که در تولید میز تحریر کوچک به وفور استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای پایه تاشو استفاده به عنوان پایه میز اتو است که در ارتفاع های متنوعی تولید می‌شود و با توجه به نیاز خریداری می‌شوند.

 

فروش ویژه ابزار و یراق صنایع چوب و نجاری

دریل و پیچ گوشتی

یک نمونه دیگر از ابزارهای دستی و کارگاهی که به صورت برقی، شارژی و بادی تولید می‌شوند انواع دریل و پیچ گوشتی است. دریل در ساده ترین حالت ابزاری جهت سوراخ کاری است و در صنایع مختلفی به کار می‌رود و کارگاه های صنایع چوب نیز از این موضوع مستثنا نیستند. دریل هایی که فقط حالت حرکت دورانی داشته باشند از نوع ساده به حساب می‌آیند. از مهم ترین دریل های صنعتی می‌توان به دریل چکشی، ستونی، بتن کن، هیلتی و.. اشاره نمود.

خرید ابزار و یراق

با توجه به این که یراق و ابزارآلات از تنوع بسیار بالایی برخوردارند از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند، جهت دریافت مشاوره و خرید ابزار و یراق می‌توانید به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرد.

choobiner.ir

09021235626

02166563048

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.