تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر : 584094

فرمول یک فرانسه 2022؛ سومین طلسم نحس شاهزاده موناکو در پیست Le Castellet + ویدیو

فرمول یک فرانسه 2022؛ سومین طلسم نحس شاهزاده موناکو در پیست Le Castellet + ویدیو

فرمول یک فرانسه 2022؛ سومین طلسم نحس شاهزاده موناکو در پیست Le Castellet + ویدیو فرمول یک فرانسه 2022 در حالی با پیروزی مکس ورشتپن از تیم ردبول به پایان رسید که باز هم بد شانسی، گریبان گیر چارلز لکلرک از تیم فراری شد. در ادامه به جدول امتیازات و جایگاه رانندگان در پایان رقابت

فرمول یک فرانسه 2022؛ سومین طلسم نحس شاهزاده موناکو در پیست Le Castellet + ویدیو

فرمول یک فرانسه 2022 در حالی با پیروزی مکس ورشتپن از تیم ردبول به پایان رسید که باز هم بد شانسی، گریبان گیر چارلز لکلرک از تیم فراری شد. در ادامه به جدول امتیازات و جایگاه رانندگان در پایان رقابت نگاهی خواهیم داشت.

پس از رقابت حساس اتریش و آپدیت‌های مرسدس بنز در پیست سیلورستون و متعادل شدن وضعیت سه غول اصلی ورزش فرمول یک یعنی ردبول، فراری و مرسدس بنز، اکنون وقت آن رسیده بود تا با یک تعیین خط نزدیک و پیست سریع فرانسه، به استقبال یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های فصل 2022 یعنی مرحله 12 تقویم و پیست شهر تاریخی یا بهتر بگوییم روستای جذاب Le Castellet برویم و با گرندپری خانگی پیر گسلی همراه باشیم. اما قبل از رسیدن به موضوعات دیگر با ما همراه باشید تا تمام نکات مهم و حساس این رقابت را در قالب هلایلات‌های ویدیویی فرمول یک فرانسه 2022 تماشا کنیم.

در ادامه به حساس ترین اتفاقات مرحله دوازدهم فصل 2022 فرمول یک می‌پردازیم و در انتها به جدول امتیازات و جایگاه رانندگان بعد از این رقابت بدون حاشیه نگاهی خواهیم داشت.

نگاهی به فرمول یک فرانسه 2022 و اتفاقات مهم

پیست Le Castellet از آن دسته از پیست‌هایی است که به صورت اختصاصی و برای برگزاری فرمول یک طراحی شده و از تله‌های شنی یا همان گراول ترپ (gravel trap) یا دیوارهای نزدیک به مسیر مسابقه، هیچ خبری نیست. تا چشم کار می‌کند می‌توانید آسفالت را ببینید و همین موضوع، قاتل چارلز لکلرک جوان شد. همچنین باید بدانید که مصرف لاستیک در این پیست یا به اصطلاح همان «لاستیک خوره‌ی» آن نسبت به پیست‌های دیگر جدول، در سطح بالاتری قرار دارد و عمر لاستیک‌های مدیوم در این پیست 5.8 کیلومتری، حتی به 20 دور هم نمی‌رسد و آن‌ها خیلی زود تاول می‌زنند. پس بیخیال لاستیک‌های سافت شوید!

رقابت فرمول یک F1 2022 French

جورج راسل و همیلتون در پایان رقابت امروز

استارت مسابقه با حفظ برتری چارلز لکرلک همراه بود و در پشت سر آن، مکس ورشتپن جوان را می‌دیدیم. البته پرز نتوانست جایگاه سومی خود را حفظ کند و خیلی زود، جای خود را به لوئیس همیلتون داد. همه چیز تا دور 18 رقابت، به خوبی و با برتری چارلز لکلرک و غوغا هم تیمی او یعنی کارلوس ساینز همراه بود. ساینز با پیشرانه جدید خود، بدون شک آقای سبقت امروز لقب می‌گیرد و انگار که در پارک قدم می‌زد و سبقت‌های خود را، آن هم قبل از رسیدن به پیچ‌ها، یکی پس از دیگری به اتمام می‌رساند.

فرمول یک فرانسه 2022

برتری واضح کارلوس ساینز با پاور یونیت جدید در برابر سرجیو پرز

در دور 18 رقابت، مکس ورشتپن که از خط تاول لاستیکِ جلوی سمت راست خود با خبر بود، به پیت استاپ رفت تا با تعویض لاستیک‌های مدیوم خود با لاستیک‌های هارد، مسابقه خود را ادامه دهد. در این لحظه، فاصله‌ی مکس و چارلز لکلرک در کمتر از 3 ثانیه بود و استراتژی اندرکات برای ردبولی‌ها، کاملا قابل دسترس به نظر می‌رسید. همچنین باید بدانید که مسیر پیت استاپ در پیست فرانسه، واقعا طولانی است و زمان از دست رفته برای رانندگان در بهترین حالت، برابر 30 ثانیه خواهد بود.

رقابت فرمول یک F1 2022 French

رقابت فرمول یک F1 2022 French
رقابت فرمول یک F1 2022 French
فرمول یک فرانسه 2022

لکلرک و استراتژیست‌های نابغه فراری از جمله “Iñaki Rueda” با خیال اینکه لاستیک‌ خوره‌ی RB18 (ماشین ردبول) با سبک رانندگی مکس به اوج می‌رسد، ترجیح دادند تا استراتژیِ یک پیت استاپ را برای لکلرک در نظر بگیرند و فعلا او را برای تعویض لاستیک صدا نزنند. لاستیک‌های مدیوم کهنه‌ چارلز لکلرک با عمر 18 دور در سکتور سوم با یک اسپین دردناک، او را به دیوارهای پیست یا همان «بریرها» (barrier) فرستادند و رقابت فرمول یک فرانسه 2022 در اینجا برای شاهزاده موناکو به پایان رسید. این سومین باری است که لکلرک در این فصل با وجود پیشتازی در رقابت، DNF می‌شود و هیچ امتیازی کسب نمی‌کند.

همچنین در ادامه می‌توانید فیلم این حادثه عجیب و فریادهای دیوانه‌وار چارلز لکلرک را هم تماشا کنید.

با برخورد لکلرک به دیواره و ورود ماشین ایمنی یا همان سیفتی کار به پیست، اکثر راننده‌هایی که تعویض لاستیک نکرده‌ بودند، فرصت را غنیمت شمرده و به سرعت به پیت استاپ رفتند. کارلوس ساینز در زمان خروج از پیت استاپِ گاراژ خود و به دلیل «خروج نا امن» یا همان “unsafe reales” و احتمال برخورد با الکس آلبون، 5 ثانیه پنالتی دریافت کرد.

فرمول یک فرانسه 2022

تصادف لطیفی با کوین مگنسون

برخورد گوانیو ژو از تیم آلفارومئو با میک شوماخر از تیم هاس و اسپین شدن کوین مگنوسن، هم تیمی شوماخر به وسیله‌ی استاد نیکولاس لطیفی از تیم ویلیامز هم از دیگر اتفاقات حساس این رقابتِ بدون حادثه و کم هیجان بود.

فرمول یک فرانسه 2022

خروج خطرناک کارلوس ساینز از پیت استاپ و ترمز وحشتناک الکس آلبون برای پیشگیری از برخورد

در نهایت در روزی که مرسدس‌ها بر خلاف میانگینِ سرعتِ پایین مسابقه‌ای خود و به لطف هماهنگی خوب ماشین W13 با پیست فرانسه، در پیست می‌تاختند و انگلیسی‌های مغرور فرانسه را شادمان می‌کردند، این مکس ورشتپن هلندی بود که در صد و سومین رقابت فرمول یک عمر خود توانست جایگاه اول سکوهای فرمول یک فرانسه 2022 را به خود اختصاص دهد و هفتمین برد این فصل خود را به ارمغان بیاورد. همچنین گوانیو ژو، نیکولاس لطیفی، کوین مگنسون، یوکی سونودا و همانطور که می‌دانید لکلرک، DNF شدند و رقابت امروز را به پایان نرساندند. فرناندو آلونسو هم تا اینجای فصل نشان داده است که دود از کنده بلند می‌شود!

رقابت فرمول یک F1 2022 French

در ادامه به جدول امتیازات و جایگاه رانندگان در پایان رقابت فرمول یک فرانسه 2022 همراه خواهیم بود.

رانندهتیمزمان
1- مکس ورشتپنردبول
2- لوئیس همیلتونمرسدس بنز AMG پتروناس+10.587
3- جورج راسل لوئینردبول مرسدس بنز AMG پتروناس+16.495
4- سرجیو پرز (چکو)ردبول+17.310
5- کارلوس ساینزفراری+28.872
6- فرناندو آلونسوآلپین هاس+42.879
7- لندو نوریسمک لارن+52.026
8- استابان اوکونآلپین+56.959
9- دنیل ریکاردومک لارن+60.372
10- لنس استرولاستون مارتین+62.549
11- سباستین فتلاستون مارتین+64.494
12- پیر گسلیآلفاتاوری+65.448
13- الکس آلبونویلیامز ریسینگ+68.565
14- والتری بوتاسآلفارومئو+76.666
15- مایک شوماخرهاس+80.394
16- گوانیو ژوآلفارومئوDNF
17- نیکولاس لطیفیویلیامز ریسینگDNF
18- کوین مگنسونهاسDNF
19- یوکی سونوداویلیامز ریسینگDNF
20- چارلز لکلرکفراریDNF

همچنین در ادامه می‌توانید رده بندی نفرات اول تا دهم جدول فصل 2022 فرمول یک را از نظر امتیازی ببینید. مکس با 233 امتیاز و ایجاد یک گسل 66 امتیازی بین خود و راننده پیشتاز فراری، همه‌ی توپ‌ها را به گاراژ ردبول برده است. مکس حتی اگر در دو رقابت بعدی هم کاملا حذف و لکلرک نفر اول شود، باز هم برتری و جایگاه اول خود در جدول امتیازات را خواهد داشت.

رقابت فرمول یک F1 2022 French

رقابت بعدی با یک استراحت یک هفته‌ای، از پنج شنبه همین هفته آغاز می‌شود و پس از دورهای تمرینی و تایم گیری، روز یک شنبه هفته آینده یعنی 31 جولای یا 9 تیر، به کشور مجارستان سفر می‌کنیم تا در پیست زیبای 4.8 کیلومتری هانگرورینگ (Hungaroring)، نبرد جذاب ردبول و فراری و مرسدس بنز AMG پتروناس را دنبال کنیم.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.