تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 54566

«فرشته طائرپور» بر اثر کرونا درگذشت

«فرشته طائرپور» بر اثر کرونا درگذشت

«فرشته طائرپور» بر اثر کرونا درگذشت – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشته طائرپور سینماگر پیشکسوت که چندی پیش به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، صبح امروز ۲۶ مردادماه در بیم..

«فرشته طائرپور» بر اثر کرونا درگذشت – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشته طائرپور سینماگر پیشکسوت که چندی پیش به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، صبح امروز ۲۶ مردادماه در بیمارستان درگذشت.

فرشته طائرپور در بهمن ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی بود. طائرپور به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت. و همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بود.

او ۶۹ سال سن داشت و در کارنامه خود کارگردانی «سازهای ناکوک» و تهیه‌کنندگی آثاری همچون «خداحافظ دختر شیرازی»، «سازهای ناکوک»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «نیلوفر»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «یکی بود یکی نبود»، «پسر مریم»، «نان و شعر» و… را برعهده داشته است.

غزل شاکری دختر او هم‌اکنون در فیلم‌های سینمایی همچون "سارا و آیدا" و در سریالِ خانگی "شهرزاد" ایفای نقش کرده است.

خبرگزاری تسنیم درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

مریم دوستی از "جغجغه‌زنی" تاسوعای ابیانه فتوفیلم تولید کرد/ نهادهای متولی سینمای دفاع مقدس کم‌کاری می‌کنندآخرین گفت‌وگو با علی سلیمانی درباره کارهای مذهبی/ خاطراتش از پیاده‌روی اربعین و ارادتش به حاج قاسم/ مداحی به زبان ترکی + فیلمعلی سلیمانی درگذشت/ اشک‌های او در حرم امام رضا(ع) + فیلم

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.