تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 64973

شرکت خودروسازی سانگ یانگ به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار فروخته شد

شرکت خودروسازی سانگ یانگ به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار فروخته شد

شرکت خودروسازی سانگ یانگ به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار فروخته شد سانگ یانگ، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی، به دلیل حجم بالای بدهی خود با قیمت ۲۵۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.
یک ائتلاف به مدیر..

شرکت خودروسازی سانگ یانگ به قیمت ۲۵۵ میلیون دلار فروخته شد

سانگ یانگ، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی، به دلیل حجم بالای بدهی خود با قیمت ۲۵۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

یک ائتلاف به مدیریت شرکت کره‌ای تولیدکننده خودروهای برقی «ادیسون موتورز» (Edison Motors)، شرکت سانگ یانگ را با قیمت ۳.۵ میلیون وون معادل ۲۵۴.۶۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

سانگ با حجم زیادی از بدهی مواجه است و با توجه به یک پرونده نظارتی، طی سال ۲۰۲۱ توانسته است ۸۴,۴۹۶ دستگاه به فروش برساند که افتی ۲۱ درصدی نسبت به سال قبل محسوب می‌شود.

این خودروساز گزارش کرده که از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱، درحالی که ۱.۸ تریلیون وون درآمد کسب کرده، متحمل زیان عملیاتی ۲۳۸ میلیارد وونی شده است. به دنبال ناتوانی خودروساز هندی «ماهیندرا» (Mahindra)، سهام‌دار عمده سانگ یانگ در پیدا کردن خریدار، این شرکت از ماه آپریل تحت امانت دادگاه است.

سانگ یانگ کوراندو

ماهیندرا که تا انتهای سپتامبر حدود ۷۵ درصد از سهام سانگ یانگ را در اختیار داشت، به دنبال یک خریدار برای بخش عمده سهام خود یا حتی کل آن است. ماهیندرا سال ۲۰۱۰ زمانی که این خودروساز کره‌ای نزدیک به ورشکستگی بود، اقدام به خریداری سهام آن کرده بود.

هرچند ماهیندرا توانست سانگ یانگ را از ورشکستگی نجات بدهد، فروش آهسته محصولات این شرکت در سراسر جهان مانع رشد دوباره آن شد و در دسامبر ۲۰۲۰، این خودروساز کره‌ای رسماً اعلام ورشکستگی کرد.

حال شرکت نوپای ادیسون موتورز با خریداری سانگ یانگ که مجموعه‌ای از شاسی بلندهای مقرون به صرفه را در اختیار دارد، می‌تواند در بازار جهانی حضور پررنگی پیدا کند. ادیسون در حال حاضر تنها وسایل نقلیه تجاری برقی تولید می‌کند ولی برنامه دارد با عرضه سدان Smart S و شاسی بلند Smart X به رقابت با تسلا بپردازد.

منبع :The Economic TimesAutocar UKمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.