تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 601833

سن طلایی ارتودنسی، چه سنی است؟سال202

سن طلایی ارتودنسی، چه سنی است؟سال202

برخی از افراد از همان سنین کودکی، دندان های کج و نامرتب دارند و برخی نیز پس از گذشت مدتی، دندان هایشان بر اثر عوامل مختلفی کج می شوند. راهکاری که برای این مشکل دندان ها بسیار رواج یافته است، ارتودنسی کردن دندان هاست. ارتودنسی یکی از متداول ترین روش ها برای زیبایی هر چه

برخی از افراد از همان سنین کودکی، دندان های کج و نامرتب دارند و برخی نیز پس از گذشت مدتی، دندان هایشان بر اثر عوامل مختلفی کج می شوند. راهکاری که برای این مشکل دندان ها بسیار رواج یافته است، ارتودنسی کردن دندان هاست. ارتودنسی یکی از متداول ترین روش ها برای زیبایی هر چه بیشتر دندان ها می باشد که بسیاری از پزشکان این روش را کاملا تائید می کنند و سعی دارند نامرتبی و کج بودن ظاهر دندان ها را با این روش از بین ببرند تا فرد علاوه بر داشتن ظاهر زیباتر، آسان تر غذا بخورد و مواد غذایی را بجود. ار شما نیز قصد انجام این روش را دارید، از بهترین دکتر ارتودنسی در تهران که تخصص و مهارت کافی دارد کمک بگیرید. در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، می توانید به سایت های جراحا، تاپتنا، نوبت دات آی آر، پزشک24 و … مراجعه نمایید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان روشی برای از بین بردن انحنا و نامنظمی دندان ها و از بین بردن فاصله بین دندان ها است. ارتودنسی دندان به 6 روش ثابت، متحرک، دیمون، نامرئی، لینگوآل و فانکشنال انجام می شود. اگر دندان ها در موقعیت صحیح قرار نگیرند (به نام مال اکلوژن) یا کج بودن دندان ها باعث ایجاد مشکل در هنگام جویدن یا گاز گرفتن می شود. در آن زمان باید دندان های خود را با ارتودنسی مرتب کنید. این روش با کمک بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران به درستی انجام می گیرد.

انوع ارتودنسی را بشناسید!

ارتودنسی انواع مختلفی دارد که می خواهیم در ادامه شما را با آن ها بیشتر آشنا کنیم :

1 . ارتودنسی ثابت : متداول ترین نوع ارتودنسی را ارتودنسی ثابت می دانند. ارتودنسی ثابت زمانی استفاده می شود که درمان پیچیده باشد و نیاز به دقت بالایی داشته باشد. در طول درمان ارتودنسی ثابت، فرد می تواند مانند قبل به زندگی و خوردن ادامه دهد. ولی در حین درمان، او باید از خوردن برخی غذاها خودداری کند. این دسته از افراد نباید غذاهایی مانند آب نبات، آدامس، آجیل و هر نوع غذای خشک و سفت میل کنند.

2 . ارتودنسی متحرک : ارتودنسی متحرک در درمان بعضی از ناهنجاری های خفیف دندانی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه امکان دارد جهت اصلاح عادات بد از جمله مکیدن انگشت به بیمار تجویز گردد. همان گونه که از نام این وسیله مشخص است، این ابزار ارتودنسی می تواند تحت شرایط خاصی از روی دندان خارج شود. بریس های متحرک را می توان زمان غذا خوردن، تمیز کردن یا نخ دندان کشیدن از روی دندان ها جدا کرد.

3 . ارتودنسی نامرئی : ارتودنسی نامرئی نوع دیگری از ارتودنسی می باشد که انواع ناهنجاری های جزئی دندان را بدون کمک گرفتن از سیم های ارتودنسی یا براکت های فلزی اصلاح می کند. در این روش، پلاک های پلاستیکی شفافی مورد استفاده قرار می گیرند که با قرار دادن روی دندان ها می توان آن ها را نامرئی دانست. همانند ارتودنسی متحرک، الاینرها یا پلاک های استفاده شده در این روش ارتودنسی را می توان در زمان های مخصوصی مثل غذا خوردن یا مسواک زدن از سطح دندان ها جدا کرد.

4 . ارتودنسی دیمون : این نوع ارتودنسی را می توان سیستمی مدرن جهت اجرای درمان ارتودنسی ثابت دانست. در اینر روش، براکت های مخصوص ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرند که باز و بسته می شوند. این ویژگی باعث می شود که بیمار از الاستیک های قدیمی ارتودنسی که برای متصل شدن براکت ها به سیم ارتودنسی هستند، استفاده نکند. سیستم ارتودنسی دیمون باعث بهتر شدن بهداشت دهان در طول درمان ارتودنسی می شود.

5 . ارتودنسی لینگوال : در این نوع از ارتودنسی دندان، براکت های ارتودنسی به جای چسباندن به سطح دندان ها در پشت دندان ها قرار داده می شوند و در نتیجه از چشم دیگران پنهان می شوند. این روش ارتودنسی نیازمند آزمایشگاه های پیشرفته است که در حال حاضر در ایران انجام نمی گیرند.

سن طلایی ارتودنسی، چه سنی است؟【سال202

چه کسانی باید ارتودنسی انجام دهند؟

برخی از افراد کاندیدای مناسب برای روش ارتودنسی هستند که در ادامه شما را با این افراد بیشتر آشنا خواهیم کرد :

  • کسانی که دارای دندان های کج هستند، برای صاف کردن دندان های نامرتب و کج به ارتودنسی نیاز دارند.
  • افرادی که بین دندان های خود فاصله دارند یا دندان هایشان بدون رویش مجدد از دست رفته است ظاهری ناقص دارند که با ارتودنسی قابل اصلاح است.
  • کسانی که دندان های بالا و جلوی شان بیرون زده است و ظاهر خوبی ندارند. این دندان ها بیش از حد نرمال آسیب می بینند. این افراد با درمان ارتودنسی می توانند دندان های خود را به شکل طبیعی بازگردانند.
  • افرادی که فک بالا و پایین شان زمان برخورد مشکل دارند نیز نیاز به درمان ارتودنسی دارند و در ضمن کسانی که دندان های پایینی بیرون زده دارند جزو گروه هایی هستند که نیاز به ارتودنسی دارند.

سن طلایی ارتودنسی، چه سنی است؟

بر اساس توصیه های بهترین جراح دندانپزشک در تهران، سن ایده آل برای ارتودنسی 8 تا 9 سالگی است. در والدین باید کودک خود را در سن 7 سالگی به مشاوره ارتودنسی ببرند، سپس ارتودنسی باید در سن 8 یا 9 سالگی انجام شود. اگرچه روش ارتودنسی برای تمام سنین مناسب است، اما علل زیادی برای آغاز ارتودنسی در دوران کودکی وجود دارد. افزایش اعتماد به نفس، عدم پوسیدگی زودرس دندان و درمان آسانتر از جمله مزایای ارتودنسی در سنین پایین است. انواع مختلفی از درمان های ارتودنسی وجود دارد که در واقع بسته به نوع ناهنجاری دندان های هر یک از آن ها، متناسب با نیاز مشتری و صلاحدید متخصص ارتودنسی، می توان آن ها را انتخاب کرد.

سن طلایی ارتودنسی، چه سنی است؟سال202

کلام آخر

ارتودنسی جزو روش های رایج بین مردم است که موجب رفع هر گونه کجی و نامرتبی دندان ها می شود. این روش می تواند به فرد کمک کند تا به راحتی غذا بخورد و از غذا خوردن لذت ببرد. ما نیز سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی برای انجام این روش اقدام کنید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.