تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 73602

سردار کلولی در تشریح برنامه‌های «چهارم خرداد روز دزفول»: ۶ شهریور ۱۳۶۶ دزفول بعنوان پایتخت مقاومت ایران انتخاب شد

سردار کلولی در تشریح برنامه‌های «چهارم خرداد روز دزفول»: ۶ شهریور ۱۳۶۶ دزفول بعنوان پایتخت مقاومت ایران انتخاب شد

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد گفت: روز چهارم خرداد، در تهران از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ مراسمی در موزه دفاع مقدس برگزار می شود و یکی از وزرای محترم دولت و یکی از سفرای کشورهای محور مقاومت سخنرانی خواهد کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری تشریح برنامه‌های چهارم خرداد گرامیداشت روز دزفول، صبح …

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد گفت: روز چهارم خرداد، در تهران از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ مراسمی در موزه دفاع مقدس برگزار می شود و یکی از وزرای محترم دولت و یکی از سفرای کشورهای محور مقاومت سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری تشریح برنامه‌های چهارم خرداد گرامیداشت روز دزفول، صبح امروز یکشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، با حضور سردار غلامحسین کلولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد و دبیر همایش چهارم خرداد روز دزفول و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن قصر شیرین موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار غلامحسین کلولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد

سردار غلامحسین کلولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، در تشریح برنامه‌های «چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری و روز دزفول»، گفت: فشار اساسی و حملات گسترده موشکی دشمن بعثی به دزفول دو عامل کلیدی داشت که نخستین عامل هویت دینی و انقلابی مردم دزفول بود که شاهد مثال آن خاستگاه علما بودن، تعدد مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و جلسات قرائت قرآن بود که همین عوامل باعث شده بود تا حتی در زمان طاغوت حتی یک مکان فسق و فجور در آن وجود نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: دومین عامل موقعیت ژئوپولتیک شهرستان دزفول است که اگر دزفول سقوط می‌کرد، جبهه‌ها هم سقوط می‌کرد و کل خوزستان سقوط می‌کرد و ارتباط شمال و جنوب کشور قطع می‌شد.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، پیرامون محوریت شعار «الف دزفول» اظهار داشت: عراق پس از آنکه جنگ شهرها را شروع کرد، هر روز لیست می‌ داد که در ۲۴ ساعت آینده این شهرها مورد اصابت قرار می‌گیرد، زمانی که این لیست را می‌خواندند همیشه می‌گفتند، الف دزفول یعنی دزفول در صدر لیست بمباران و موشک‌ باران دشمن بعثی قرار داشت.

سردار کلولی، ادامه داد: در خوزستان لشکر ۷ ولیعصر تمام کادر فرماندهی و نیروهای پشتیبانی‌اش از نیروهای دزفول بود و در حقیقت یک شهر، کادر اصلی یک لشکر را تشکیل داده بود. همه این موارد باعث شد تا در ۶ شهریور ۱۳۶۶ دزفول بعنوان پایتخت مقاومت ایران انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در پنج شهر برنامه‌هایی برای گرامیداشت چهارم خرداد برگزار می‌شود، گفت: در دزفول به مدت یک هفته برنامه‌هایی برگزار می‌شود، اما در روز چهارم خرداد همایشی با حضور ۲ هزار نفر و با سخنرانی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، در ادامه گفت: در شهر اهواز هم همایش را با سخنرانی فرمانده نیروی دریایی سپاه خواهیم داشت و در قم هم مراسم جامعی توسط علمای کل خوزستان برگزار می‌شود.

سردار کلولی، اظهار داشت: در مشهد هم مراسمی توسط شورای شهر مشهد و با سخنرانی سردار اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در تهران نیز برای روز چهارم خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ مراسمی در موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و یکی از وزرای محترم دولت و یکی از سفرای کشورهای محور مقاومت سخنرانی خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، در پایان سخنان خود،  با اشاره به اینکه ۱۷۶ انواع موشک به دزفول اصابت کرد، گفت: نیمی از این‌ها برای ویرانی شهری بزرگ کافی بود. ۸۵۰ بمب و راکت توسط هواپیماهای دشمن به سمت دزفول شلیک شد. ۲۵۰۰ گلوله در مدت کمتر از یک سال دزفول را مورد اصابت قرار داد. ۱۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری مورد هدف قرار گرفت. برخی منازل دزفول سه بار موشک خورد و بازسازی شد. در این میان ۲۶۰۰ شهید تقدیم و ۴۲۰۰ جانباز تقدیم به میهن شد.

خبرنگار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.