تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 595360

روش نصب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای

روش نصب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مطمئن ترین اقداماتی به شمار می رود که می‌تواند شما را در جهت تامین آب شرب پاک و سالم برای استفاده دائمی در منزل یاری نماید. با این حال، پس از خرید دستگاه تصفیه آب، نصب آن چالش برانگیز بوده و ممکن است برای برخی افراد مشکل باشد.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مطمئن ترین اقداماتی به شمار می رود که می‌تواند شما را در جهت تامین آب شرب پاک و سالم برای استفاده دائمی در منزل یاری نماید. با این حال، پس از خرید دستگاه تصفیه آب، نصب آن چالش برانگیز بوده و ممکن است برای برخی افراد مشکل باشد. به خصوص اگر تا به حال نصب دستگاه را تجربه ننموده باشید و برای نخستین بار برای انجام این کار اقدام نمایید. در این مقاله، روش نصب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای را به شما آموزش خواهیم داد. لازم به ذکر است که اگر خرید دستگاه تصفیه آب را از شرکت های معتبری مانند شرکت آبگونه در اولویت قرار دهید، از خدمات ارسال و نصب رایگان بهره مند خواهید شد.

خرید دستگاه تصفیه آب

قطعات مورد نیاز جهت نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

اولین قدم جهت نصب انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز می باشد. تجهیزات لازم و ضروری جهت نصب اصولی دستگاه به شرح ذیل می باشند:

  • دریل برقی و مته با نمره های 8 و 12
  • آچار فرانسه یا آچار تخت با شماره های 10، 13 و 14
  • انبردست
  • پیچ گوشتی دوسو و چهارسو
  • نوار تفلون
  • کاتر شلنگ تصفیه آب
  • دستکش بهداشتی

لازم به ذکر است قطعات و لوازمی که توسط شرکت های تولید کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی داخل پکیج دستگاه تعبیه می گردند به شرح ذیل می باشد:

  • دستگاه تصفیه آب
  • مخزن ذخیره سازی آب
  • شیر مخزن آب
  • بست فاظلاب
  • آچار هوزینگ فیلترهای پایین
  • آچار هوزینگ ممبران
  • شلنگ تصفیه آب
  • فیلتر ممبران یا اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب
  • سه راهی استیل
  • شیر ورودی یک چهارم
  • شیر برداشت تصفیه آب

روش نصب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای

شماتیک دستگاه تصفیه آب خانگی

اولین مرحله از نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

جهت نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی، بهتر است روی سینک ظرفشویی مکان مناسبی را انتخاب و علامت گذاری کنید. برای سوراخ کردن محل، از دریل برقی و مته شماره 8 استفاده کنید و سپس با مته 12 سوراخ را به میزان مورد نیاز جهت قرار گرفتن آسان رزوه های شیر آب، بزرگ کنید. استفاده از مته های کوبالت جهت سوراخکاری انواع سینک ظرفشویی استیل توصیه می شود.

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب را در محل سوراخ شده نصب کنید. ترتیب قرار گیری اتصالات شیر برداشت در بالای سینک شامل صفحه استیل و واشر پلاستیکی عایق بوده و ترتیب آن در زیر سینک واشر پلاستیکی سخت، واشر فلزی فنری و مهره فلزی جهت سفت کردن شیر می باشد. جهت نصب شلنگ تصفیه آب، ابتدا مهره فلزی بزرگ را داخل شلنگ قرار داده و سپس مغزی پلاستیکی را داخل سوراخ شلنگ فشار دهید. سپس نگهدارنده پلاستیکی را در قسمت ابتدای شلنگ نصب نموده و پس از قرار دادن شلنگ در سوراخ میانی رزوه های شیر، نسبت به محکم کردن مهره فلزی اقدام نمایید.

شیر آب ورودی منزل را قطع کنید. معمولا زیر سینک ظرفشویی، دو شیر پیسوار مربوط به انشعاب آب سرد و گرم قرار دارند. شیر پیسوار آب سرد را با آچار باز کنید. رزوه های سه راهی استیل را نوار تفلون زده و بجای شیر پیسوار وصل کنید. شیر پیسوار را به سه راهی ببندید. شیر ورودی یک چهارم را نوار تفلون زده و به سه راهی استیل وصل کنید. شیر ورودی تصفیه آب را ببندید.

اکنون می توانید فلکه آب منزل را باز کنید. حدود یک متر شلنگ تصفیه آب را بریده و یک سر آن را به شیر ورودی آب وصل کنید. برای این کار مهره فلزی شیر را از شلنگ عبور داده و به شیر نصب کنید.

مرحله دوم نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

با کمک آچار، هوزینگ های دستگاه تصفیه آب خانگی را باز کنید. فیلتر های مرحله یک، دو و سه را از هوزینگ های دستگاه خارج نموده و اگر روکش دارند آن را جدا نمایید.

فیلتر مرحله اول عموما فیلتر رسوب گیر الیافی یا همان فیلتر پلی پروپیلن است. فیلتر مرحله دوم تصفیه آب عموما فیلتر کربن پودری یا همان کربن گرانول است. فیلتر مرحله سه نیز فیلتر کربن جامد یا فیلتر الیافی یک میکرون است.

فیلتر ها را در هوزینگ های دستگاه تصفیه آب قرار داده و با کمک آچار مخصوص محفظه ها را محکم کنید. شلنگ آب ورودی را به محفظه اول دستگاه متصل کنید. درب هوزینگ ممبران را باز کنید. فیلتر ممبران را از سمتی که دو اورینگ سیاه رنگ دارد در هوزینگ قرار داده و درب هوزینگ را با آچار مخصوص محکم کنید. شیر آب ورودی دستگاه را باز کنید. شلنگ خروجی هوزینگ مرحله 2 دستگاه تصفیه آب را از اتصال آن جدا کنید. بدین صورت آب وارد محفظه اول و محفظه دوم شده و سپس از دستگاه خارج می شود.

مرحله سوم نصب دستگاه تصفیه‌آب خانگی

یک تکه شلنگ را به خروجی محفظه دوم متصل نموده و سر دیگر شلنگ را در سینک قرار دهید. شیر آب ورودی را باز نموده و شستشوی فیلتر کربن را تا زمان شفاف شدن آب خروجی از شلنگ، ادامه دهید. سپس آب ورودی را ببندید. انجام این مرحله جهت کربن گیری فیلتر کربن پودری و پیشگیری از ورود خاک کربن به داخل فیلتر ممبران توصیه می شود.

مرحله چهارم نصب دستگاه تصفیه‌آب خانگی

شیر مخزن ذخیره سازی آب را به رزوه های روی مخزن متصل کنید. حدود یک متر شلنگ را بریده و یک سر آن را به فیتینگ شیر مخزن و سر دیگر را به سه راهی تعبیه شده در ورودی فیلتر پست کربن متصل کنید. قسمت مربوط به اتصال شلنگ مخزن به فیلتر پست کربن، با یک درپوش مشخص گردیده است. حدود یک متر شلنگ را بریده و یک سر آن را به خروجی آخرین فیلتر دستگاه تصفیه آب و سر دیگر شلنگ را به شیر برداشت در زیر سینک متصل نمایید.

 مرحله پنجم نصب دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

روی بدنه لوله فاضلاب زیر سینک، محل مناسبی را برای نصب بست فاضلاب انتخاب نموده و آن را دقیقا به اندازه قطر شلنگ آب سوراخ کنید. حدود یک متر شلنگ را به فیتینگ بست فاضلاب متصل نموده و سر دیگر شلنگ را به محدود کننده فاضلاب دستگاه تصفیه آب که دارای درپوش است وصل نمایید.

آخرین مرحله از نصب دستگاه تصفیه‌ آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی را به برق متصل نموده و شیر ورودی آب را باز نمایید. اجازه دهید تا آبگیری کامل انجام شده و دستگاه تصفیه آب روشن شود. حدود نیم ساعت زمان می برد تا مخزن دستگاه تصفیه آب پر شده و دستگاه خاموش شود.

شیر برداشت روی سینک را باز نموده و اجازه دهید کل آب مخزن تخلیه شود. این کار را دو مرتبه تکرار کنید تا آب خروجی از دستگاه تصفیه آب، آماده مصرف شود. دستگاه را تا 24 ساعت بعد از لحاظ نشتی آب مورد بررسی قرار دهید.

روش نصب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای

دستگاه تصفیه آب خانگی

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر، دسترسی به آب شرب سالم در بسیاری از مناطق دنیا به علت آلودگی و یا مشکلات مرتبط با شبکه توزیع، به چالش کشیده شده است. در این شرایط، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند راه حل مناسبی جهت تأمین آب شرب سالم و باکیفیت باشد.

دستگاه ‌های تصفیه آب خانگی، آب را از هرگونه آلودگی‌ عاری نموده و آبی شفاف و خالص تولید می‌نمایند. فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی را در ادامه این مطلب بررسی نموده ایم.

1/ بهبود کیفیت آب:

خرید دستگاه تصفیه آب و استفاده از آن، کیفیت آب را بصورت چشمگیری بهبود می‌بخشد. این دستگاه ‌ها با استفاده از فیلترهای مختلف، از جمله فیلتر کربن فعال، فیلتر اسمز معکوس و یا فیلتر UV، آلودگی‌ های آب از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، آلاینده های شیمیایی‌ و سایر آلودگی ها را حذف می‌نمایند. این عمل باعث افزایش سطح کیفی آب شده و سلامت آب مصرفی را تضمین می نماید.

2/ کاهش هزینه‌ها:

خرید بطری‌های آب آشامیدنی در بسته‌های بزرگ بسیار هزینه‌بر است. با خرید دستگاه تصفیه آب، می‌توانید هزینه‌های تامین آب شرب مصرفی خود را بصورت چشمگیری کاهش دهید.

3/ محیط زیستی:

خرید دستگاه تصفیه آب و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند به کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست منجر شود. با استفاده از این دستگاه‌ها، دیگر نیازی به خرید بطری‌های آب پلاستیکی نداشته و به سلامت محیط زیست کمک خواهید نمود.

4/ راحتی و سهولت:

دستگاه تصفیه آب خانگی به آسانی به سیستم آب لوله کشی متصل شده و استفاده از آن بسیار راحت است. با خرید دستگاه تصفیه آب، نیازی به حمل بطری های آب از بیرون منزل نخواهید داشت.

5/ مواد معدنی مفید:

خرید دستگاه تصفیه آب و استفاده از آب تصفیه شده می‌تواند به حفظ مواد معدنی مفید موجود در آب کمک کند. آب شبکه عمومی، در برخی مناطق ممکن است حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مفید مانند کلسیم و منیزیم باشد. با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، مواد معدنی مفید در آب حفظ شده و آب مفیدتری برای سلامتی شما فراهم می‌شود.

بطور خلاصه، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی و با هزینه ی کمتر، آبی سالم، تمیز و دائمی برای مصرف داشته باشید. همچنین با استفاده از این دستگاه، می‌توانید به کاهش تولید زباله های پلاستیکی و حفظ محیط زیست خود کمک کنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.