تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 608917

روزی چند ساعت ورزش کنیم تا لاغر شویم؟

روزی چند ساعت ورزش کنیم تا لاغر شویم؟

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده می شود این است که چقدر باید تمرین کنیم تا لاغر شویم ؟ برای چربی سوزی چند ساعت و چند روز در هفته ورزش کنیم ؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ چنین سوالاتی را بدهیم. میزان ساعت ورزش در روز چقدر در لاغری اثر گذار است؟

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسیده می شود این است که چقدر باید تمرین کنیم تا لاغر شویم ؟ برای چربی سوزی چند ساعت و چند روز در هفته ورزش کنیم ؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ چنین سوالاتی را بدهیم.

میزان ساعت ورزش در روز چقدر در لاغری اثر گذار است؟

مهم ترین امر در پروسه کاهش وزن و لاغری کالری منفی بودن است. کالری منفی به چه معناست؟ شما باید کالری دریافتی کمتری به نسبت کالری سوزانده شده داشته باشید.

وقتی کالری های دریافتی نتواند نیاز شما به انرژی برای فعالیت های تان را تامین کند بدن رو به سوزاندن بافت چربی و اسید های چرب می کند. اگر دوست دارید یک برنامه غذایی کالری منفی داشته باشید می توانید به مقاله برنامه غذایی بدنسازی رایگان فیت شو مراجعه کنید.

مهم ترین عامل نیز در چرخه کالری منفی میزان فعالیت و ورزش شما است. اگر فعالیت کم باشد کالری منفی نخواهید شد و اگر بیش از حد فعالیت کنید باز مشکل است.

فعالیت بیش از حد منجر می شود شما نتوانید طاقت بی آورید و بیشتر غذا بخورید و در نتیجه باز هم کالری منفی نخواهید شد. پس فهمیدیم این مسئله اهمیت بالایی دارد. در ادامه به اینکه چند ساعت و با چه برنامه ای به ورزش های خود بپردازید.

برای کاهش وزن و تناسب اندام چند ساعت ورزش کافی است؟

جواب این سوال کاملا به شرایط شما بستگی دارد. سعی کنید قبل از هر چیز فعالیت های عادی زندگی خود را با تحرک بیشتری ادامه دهید.

مثلا می توانید مسیر های کوتاهی که قبلا با ماشین طی می کردید را پیاده روی یا دوچرخه سواری داشته باشید.

در محل کار تحرک بیشتری داشته باشید. و همینطور در تمام بخش های روتین زندگی خود این الگو را انجام دهید.

اینگونه وقت کمتری ورزش هم کارتان را حل خواهد کرد، زودتر هم به نتیجه خواهید رسید. اما برسیم سراغ اصل مطلب که چند ساعت ورزش کافی است؟

1 تا 2 ساعت ورزش روزانه بسیار عالی است و نیاز اغلب افراد را برطرف خواهد کرد. اگر هم فردی وزن و وعده های با کالری بیشتری دارد می تواند اینگونه نتیجه بگیرد.

شروع ورزش برای همه افراد نباید بیشتر از 1 تا 2 ساعت باشد و می تواند بعد از عادت کردن تایم ورزش در روز خود را بالا ببرد.

چه تمریناتی مناسب کاهش وزن است؟

برای شروع، ورزش های هوازی بیشتر از ورزش های قدرتی توصیه می شوند. زیرا ورزش های هوازی مانند دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و … برای افراد مبتدی کالری سوزی بیشتری دارد. اگر قصد دارید با بدنسازی وزن خود را پایین بیاورید توصیه می کنیم طبق مقاله برنامه بدنسازی چربی سوزی فیت شو پیش بروید تا در سریع ترین زمان ممکن نتیجه بگیرید.

ماهیچه ها ساز و کار مخصوص به خود را دارند و طبق این ساز و کار فعالیت های هوازی در جایگاه برتری از ورزش های قدرتی در جایگاه چربی سوزی دارند.

وقتی شما فعالیت قدرتی انجام می دهید 1 تا 2 دقیقه به طور نهایت مشغول تمرین هستید و در این فاصله بدن می تواند اکسیژن و گلوکز کافی به تمام سلول ها برساند.

اما وقتی یک فعالیت هوازی انجام می دهید آن را برای یک فاصله طولانی مثلا 30 دقیقه ای انجام می دهید بدن از یک جا به بعد در رساندن اکسیژن و گلوکز کافی به چالش می خورد.

اینجا است که بدن مجبور به سوزاندن اسید های چرب و بافت چربی برای تامین انرژی می شود. همچنین برای رساندن اکسیژن بیشتر باید کالری بیشتری را بسوزاند.

اینگونه است که چربی سوز بودن بیشتر فعالیت های هوازی در مقایسه با فعالیت های قدرتی توجیه میشود.

دقیقا در همان لحظه ای که به نفس نفس زدن افتاده اید همان لحظه در حال چربی سوزی بی نظیر هستید. پس اگر دنبال تاثیر زیاد در مدت زمان کم هستید،

در فعالیت های هوازی هم باید سخت تلاش کنید و ضربان قلب را بالا نگه دارید تا به ماهیچه ها فشار آمده و بافت چربی سوزانده شود و همچین کالری بیشتری سوزانده شود.

اینگونه پس از مدتی تاثیری خوب را شاهد هستید و همچنین بدنی سالم تر، چابک تر و ریه ای قوی تر خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با پروسه کلی لاغری آشنا کنیم. امیدواریم که استفاده کرده باشید و این مقاله مفید واقع شده باشد. اگر سوالی درباره لاغری و چربی سوزی دارید نگران نباشید. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.