تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
کد خبر : 65967

راه های حل مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

راه های حل مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

راه های حل مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ در این مطلب قصد داریم راه های حل برخی از مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ و برطرف کردن ایرادهای احتمالی را به شما آموزش دهیم.
امروزه گوشی ها..

راه های حل مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

در این مطلب قصد داریم راه های حل برخی از مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ و برطرف کردن ایرادهای احتمالی را به شما آموزش دهیم.

امروزه گوشی های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارند بسیاری از کارهای افراد را راحت‌تر کرده‌اند و به همین دلیل به عضو جدانشدنی زندگی همه ما تبدیل شده‌اند. اما گوشی های هوشمند هم مانند هر دستگاه دیجیتال دیگری ممکن است با مشکلات نرم افزاری روبه‌رو شود و دردسرهایی را برای کاربران به وجود بیاورد. با این حال این مشکلات، راه‌های حل هم دارد تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون صرف هزینه، همه مشکلات نرم افزاری گوشی خود را حل کنند.

گوشی های سری گلکسی سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و جزو بهترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی های هوشمند در سراسر جهان از جمله بازار ایران به شمار می‌روند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین راه های حل مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ را بررسی کنیم.

مرور مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

افزایش سرعت و ظرفیت حافظه گوشی

عواملی مانند قدرت پردازنده روی سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده روی گوشی و به طور کلی عملکرد دستگاه شما تاثیرگذار است. اما میزان حافظه RAM نیز تاثیر زیادی روی سرعت عملکرد گوشی شما دارد. حافظه رم ظرفیت محدودی دارد و پر شدن آن منجر به کند شدن و ایجاد مشکلاتی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید برنامه‌های غیر فعال در پس زمینه گوشی خود را ببندید. در گوشی های سامسونگ برای انجام این کار باید به این ترتیب عمل کنید:

  • کلید Recent را لمس کنید تا فهرست برنامه‌های فعال گوشی شما باز شود.
  • گزینه Close All را بزنید تا همه برنامه‌های فعال در پس زمینه گوشی شما بسته شود.

بعد از بستن برنامه های غیر فعال در پس زمینه گوشی، به ابزار Device Care بروید و فایل‌های غیر ضروری موجود در گوشی خود را حذف کنید. حذف برنامه‌ها و فایل‌های غیر ضروری و بلااستفاده تاثیر زیادی در افزایش میزان حافظه گوشی شما خواهد داشت.

مشکلات شارژ و بهبود عمر باتری

در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در بخش باتری گوشی های هوشمند سامسونگ رخ داده است و انواع گوشی های گلکسی این برند به باتری‌های پرظرفیت مجهز شده‌اند. با وجود این رعایت نکردن برخی نکات به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند و در عمر باتری آن تاثیرگذار است. برای حفظ باتری گوشی خود این کارها را انجام دهید:

  • از کابل و شارژر اصلی گوشی استفاده کنید. استفاده از لوازم جانبی متفرقه و غیر ایمن برای شارژ کردن گوشی به باتری دستگاه شما آسیب وارد می‌کند.
  • از شارژر با مشخصات استاندارد استفاده کنید. استفاده از یک شارژر نامناسب موجب طولانی شدن زمان شارژ یا قطع و وصل شدن زیاد جریان آن می‌شود. به همین خاطر حتما فقط از شارژرهای استاندارد برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید.

علاوه بر این راهکارهایی برای کاهش مصرف باتری وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید برای ساعت‌های بیشتری از گوشی خود استفاده کنید و کمتر نیاز به شارژ کردن مجدد آن خواهید داشت. این راهکارها که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، منجر به افزایش عمر باتری گوشی شما می‌شود:

  • بر مصرف باتری برنامه‌های مختلف نظارت داشته باشید. برنامه‌هایی مانند Device Maintenance در گوشی های سامسونگ وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بر مقدار مصرف باتری تمام اپلیکیشن‌های موجود در گوشی خود نظارت و کنترل داشته باشید. به این منظور، وارد این برنامه شده و سپس به بخش Battery بروید. گزینه Battery Usage را انتخاب کنید تا برنامه‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند، مشاهده نمایید. در صورتی که به این برنامه‌ها نیازی ندارید، می‌توانید آنها را غیر فعال یا حتی به طور کامل حذف کنید.
  • دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی را خاموش کنید. روشن بودن این قابلیت‌ها در گوشی شما، شارژ باتری را زودتر از موعد خالی می‌کند. به همین دلیل اگر به دیتا، وای فای و بلوتوث نیاز ندارید، آنها را غیر فعال کنید.
  • در مناطق با پوشش شبکه ضعیف، زیاد از گوشی خود استفاده نکنید. وقتی در جایی با پوشش شبکه مخابراتی ضعیف باشید، گوشی شما به طور مرتب در جستجوی شبکه مخابراتی مناسب خواهد بود که این امر منجر به افزایش مصرف باتری دستگاه شما می‌شود.

برگشت به تنظیمات اولیه یا ریست فکتوری

توصیه می‌کنیم حتما برای نصب برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر خود به اپ استورهای معتبری مانند گوگل پلی استور یا گلکسی اپ سامسونگ مراجعه کنید. در صورتی که برنامه‌های غیر استاندارد را از منابع نامعتبر دانلود کنید، ممکن است نرم افزار و سیستم عامل گوشی شما آسیب ببیند و پیامدهایی مانند خاموش و روشن شدن پیاپی دستگاه را به دنبال داشته باشد. در این مواقع، برگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه یا ریست فکتوری کردن گوشی، یک راهکار سریع و راحت برای حل چنین مشکلاتی خواهد بود. برای این منظور، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در منوی تنظیمات گوشی به بخش General Management بروید.
  • گزینه Reset را در این بخش انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که پس از ریست کردن گوشی یا بازگشت به تنظیمات اولیه، تمام اطلاعات موجود در گوشی شما حذف می‌شود. بنابراین قبل از انجام این کار، حتما از اطلاعات ضروری خود بکاپ تهیه کنید.

نصب کردن برنامه‌های اختصاصی سامسونگ

سامسونگ برنامه‌های اختصاصی متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز کاربران تهیه و عرضه کرده که به کمک آنها می‌توانید به راحت‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن گوشی خود را مدیریت کنید. در ادامه به چند مورد از این برنامه‌ها اشاره می‌کنیم:

برنامه Smart Tutor

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

برنامه Smart Tutor یک سرویس کنترل از راه دور است که کمک می‌کند تا کارشناسان مرکز تماس سامسونگ بتوانند از راه دور به گوشی شما متصل شوند و با اجازه و تایید شما، مشکلات احتمالی موجود را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنند. با نصب این برنامه و به وسیله امکانات آن می‌توانید در عرض چند ثانیه به کارشناسان مجرب و کارآزموده مرکز تماس موبایل سامسونگ متصل شوید و مشکلات نرم افزاری موبایل خود را با آنها در میان بگذارید.

کمک به راه‌اندازی حساب گوگل و سامسونگ، بروزرسانی نرم افزارها و برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی، راهنمایی برای راه‌اندازی حساب‌های ایمیل و رفع مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ از جمله خدمات غیر حضوری است که کارشناسان و مراکز خدماتی سامسونگ ارائه می‌کنند.

برنامه Samsung Members

مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ

برنامه سامسونگ ممبرز به صورت پیش فرض روی گوشی های هوشمند سامسونگ نصب شده و شما با استفاده از آن می‌توانید پاسخ بسیاری از سوال‌های خود را پیدا کرده و مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ را برطرف کنید. این برنامه، رابط کاربری آسان و روانی دارد و مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی، توصیه‌ها و قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در بخش سوال‌های متداول این برنامه، فهرستی از پرسش و پاسخ‌های آماده وجود دارد که با مراجعه به این بخش می‌توانید راه حل برخی مشکلات احتمالی که با آنها سروکار دارید را پیدا کنید. از دیگر قابلیت‌های برنامه Samsung Members می‌توان به پرسش سوال از کارشناسان، گزارش خطاها و نواقص به وجود آمده در گوشی و ارائه پیشنهادها اشاره کرد.

در بخش دیگری از این برنامه، جدیدترین توصیه‌ها و ترفندهای لازم برای مدیریت بهتر گوشی به کاربران ارائه می‌شود و می‌توانید همه قابلیت‌های پیدا و پنهان دستگاه خود را پیدا کنید. بخش Phone Care هم قابلیت‌هایی مانند بهینه‌سازی تنظیمات گوشی، بررسی خودکار و پاک کردن حافظه گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با استفاده از آن گوشی خود را بهتر مدیریت و کنترل کنید.

این‌ها برخی از راهکارهایی بودند که با استفاده از آنها می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن، مشکلات نرم افزاری گوشی های سامسونگ خود را برطرف کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.