تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر : 583462

رئیس ناسا هشدار داد: فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد

رئیس ناسا هشدار داد: فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد

رئیس ناسا هشدار داد: فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد رئیس سازمان فضایی ناسا با اعلام این که فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد، گفت چین می‌خواهد کره ماه را تصرف کند. بیل نلسون، رئیس سازمان فضایی ناسا اخیرا طی مصاحبه‌ای با نشریه بیلد آلمان در خصوص برنامه فضایی چین عنوان کرد فعالیت

رئیس ناسا هشدار داد: فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد

رئیس سازمان فضایی ناسا با اعلام این که فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارد، گفت چین می‌خواهد کره ماه را تصرف کند.

بیل نلسون، رئیس سازمان فضایی ناسا اخیرا طی مصاحبه‌ای با نشریه بیلد آلمان در خصوص برنامه فضایی چین عنوان کرد فعالیت های فضایی چین اهداف نظامی دارند. در واقع ما نگران این موضوع هستیم که روزی پای فضانوردان چینی به کره ماه برسد و آنها بگویند ماه از این پس به چین تعلق دارد و سایر کشورها باید آن را ترک کنند.

نگرانی ناسا از فعالیت های فضایی چین

رئیس ناسا در مورد همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فضانوردی نیز بیان کرد چینی‌ها بر خلاف برنامه آمریکایی آرتمیس خواهان به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود نیستند و قصد دارند ماه را تصرف کنند. گفتنی است چین سعی دارد فضانوردان خود را تا ابتدای سال 2030 میلادی به ماه بفرستد و در آنجا یک ایستگاه تحقیقاتی دائمی ایجاد کند.

خبرها حاکی از آن است که پس از جنگ روسیه با اوکراین و بدتر شدن روابط آن با آمریکا، چینی‌ها طی همکاری با روسیه یک ایستگاه مشترک را در ماه راه‌اندازی خواهند کرد. این در حالی است که آمریکا از سال‌ها قبل پروژه بازگشت به ماه را در نظر گرفته و در سال 2025 میلادی این سازمان فضایی نیز در مدار ماه یک ایستگاه دائمی را احداث خواهد کرد.

گفتنی است آمریکا تنها کشوری در جهان محسوب می‌شود که توانسته در طول تاریخ فضانوردانی را به ماه بفرستد. در واقع 12 فضانورد آمریکایی طی ماموریت‌های ناسا توانستند بین سال‌های 1969تا 1972 میلادی روی ماه قدم بگذارند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.