تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 589187

دو مسیر متفاوت در پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته

دو مسیر متفاوت در پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته

امنیت در شکل های مختلف، ضرورتی برای زندگی انسان ها می باشد و افراد در هر زمان و در هر مکان به دنبال برقراری ایمنی و آرامش خاطر برای خود و اطرافیانشان می باشند. دوربین مداربسته، واژه ای است که در دنیای مدرن با امنیت همراه شده است. دوربین های نظارتی با استفاده از ضبط

امنیت در شکل های مختلف، ضرورتی برای زندگی انسان ها می باشد و افراد در هر زمان و در هر مکان به دنبال برقراری ایمنی و آرامش خاطر برای خود و اطرافیانشان می باشند. دوربین مداربسته، واژه ای است که در دنیای مدرن با امنیت همراه شده است. دوربین های نظارتی با استفاده از ضبط تصاویر و هم چنین ارائه تصاویر زنده از یک فضا، به افراد این امکان را می دهند که پیش از وقوع هر حادثه ای، از اتفاقات مشکوک در فضای کار و زندگی خود باخبر شوند. از زمان توسعه این تجهیزات در سال 1942، دوربین های مداربسته دستخوش تغییرات زیادی شده اند و در مسیرهای متفاوت و با اهداف مختلفی در روند تکنولوژی های روز، پیشرفت و حرکت کرده اند.

نظارت هوشمند با استفاده از ابداعات نوین در فناوری، به سرعت در حال پیشرفت است. با ظهور هوش مصنوعی،Machine Learning، Deep Learning، وضوح تصویر 4K و فناوری تشخیص حرکت با استفاده از AI یا هوش مصنوعی، تجهیزات امنیتی امروزی با استفاده از دستگاه های جانبی و فناوری های روز، بشر را در حرکت صعودی خود همراهی می کنند. در این مقاله به بررسی فناوری تشخیص حرکت در دوربین های نظارتی داهوا، لیست قیمت داهوا و هم چنین دوربین های پنهان از چشم و مخفی می پردازیم.

فناوری تشخیص حرکت در دوربین های داهوا

نوآوری فناوری هم چنان به شکل دادن به صنایع مختلف و زندگی انسان ها ادامه می دهد و ظهور تکنولوژی های پیشرفته، روندهای جدیدی را در پیشرفت و به روز رسانی به همراه دارد؛ بنابراین جالب است که به روندهای اخیر فناوری نظارت دوربین های امنیتی و اینکه چگونه جدیدترین دستگاه های امنیتی، این الزامات پیشرفته را برآورده می کنند، نگاهی بیندازیم.

فناوری تشخیص حرکت در دوربین های امنیتی داهوا، یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل رویدادهای یک فضا و ارسال هشدار هنگام وقوع حرکت می باشد؛ اما این موضوع، مستعد بروز هشدارهای کاذب است؛ زیرا چیزهای زیادی در یک فضا وجود دارد که می توانند حرکت داشته باشند. شاخه درختی که در باد می وزد، یک گربه که راه می رود و پرنده ای که پرواز می کند، چیزهایی هستند که یک تهدید و رفتار مشکوک محسوب نمی شوند. تشخیص حرکت هوشمند یاSMD  یک فناوری پیشرفته در زمینه امنیت و هوش مصنوعی می باشد که هشدارهای کاذب را در این زمینه کاهش می دهد و عملیات امنیتی افراد را به طور موثر حفظ می کند؛ زیرا این تکنولوژی به روز، قادر به تشخیص و تمایز حرکت انسان و دیگر اشیاء بی خطر می باشد. سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که واقعا SMD یا فناوری تشخیص حرکت چگونه کار می کند؟

الگوریتم ها چگونه به تشخیص حرکت کمک می کنند؟

یک الگوریتم یادگیری عمیق یا همان Deep Learning به تکنولوژی SMD اجازه می دهد تا بین اشکال انسان و وسیله نقلیه یا حیوانات در یک صحنه، با دقت حدود 99٪ تمایز قائل شود. برای تعیین مناطق خاصی که باید تحت نظارت باشند، نیازی به ترسیم خطوط نیست. هنگامی که فناوری تشخیص حرکت هوش مصنوعی را با یک کلیک آسان فعال کنید، دوربین امنیتی و ضبط کننده تصاویر، با سیستم عامل SMD برای شناسایی افراد و وسایل نقلیه در هر نقطه از میدان دید دوربین شروع به کار خواهند کرد.

Translation is too long to be saved

در جایی که به یک مجموعه چشم اضافی نیاز دارید از آن استفاده کنید!

هنگامی که منابع محدودی از نیرو به معنای تعداد کمتر پرسنل امنیتی در یک فضای کاری و یا مسکونی داریم، تشخیص حرکت یک راه عالی برای نظارت بر صحنه های بدون مراقب است که معمولاً فعالیت محدودی دارند. این مساله به خصوص در مناطقی که رفت و آمد و امکان وقوع جرم در آنها نگران کننده است، اسکله های بارگیری، انبارها، ورودی های کارکنان، مناطق ممنوعه پارکینگ و مناطق خطرناک و نیز مناطقی که در زمان‌های خاص روز به توجه بیشتری نیاز دارند، مانند استخر شنای یک هتل نیز موارد استفاده عالی برای استقرار دوربین هایی با قابلیت تشخیص انسان هستند. با بهبود مستمر ظرفیت‌های هوش مصنوعی، SMD می‌تواند محدوده تشخیص طولانی‌تری را نیز فراهم کند.

دو مسیر متفاوت در پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته

فقط هشدارهایی را که واقعاً نیاز دارید دریافت کنید.

هنگامی که یک شخص یا وسیله نقلیه وارد میدان دید دوربین می شود، سیستم هوش مصنوعی تشخیصی، هشدارهای قابل جستجو را فعال می کند و در نتیجه دوربین با هشدارهای مهم در مورد ورود و یا خروج انسان و وسایل نقلیه مشکوک، افراد را از وقایع مهم فضا با خبر می کند. هم چنین این دوربین ها می‌توانند اعلان‌های ضروری را به برنامه تلفن همراه ارسال کنند تا فرد در غیاب خود نیز از آن چه که در محیط مورد نظرش می گذرد، مطلع شود.

Translation is too long to be saved

به آسانی در تصاویر دوربین جستجو کنید!

از آنجایی که این دوربین ها اشیاء در حال حرکت را بسته به پارامترهای تعریف شده توسط کاربر، فیلتر می کنند، جستجو در مقادیر انبوه داده های ویدئویی برای بررسی و بازیابی تاریخچه داده ها برای کاربران آسان تر و سریع تر می شود. این قابلیت در دوربین های تشخیص حرکت، جستجوی سریع هدف نامیده می شود. این مساله، به ویژه برای ارائه مدرک به مراجع قانونی می تواند بسیار کمک کننده و موثر باشد و به روند دستگیری یک مجرم نیز پس از وقوع حادثه کمک زیادی بکند.

احساس آرامش خاطر داشته باشید.

هشدارهای کاذب توسط دوربین های معمولی، می‌توانند آزار دهنده باشند و افراد را نسبت به هشدارهای جدید و مهم بی‌ تفاوت کنند و این احتمال را افزایش دهند که چیزی را که واقعاً باید ببینند را از دست بدهند. فناوری تشخیص حرکت بسیار دقیق SMD، افراد را از تهدیدات واقعی خانه یا تجارت خود آگاه می کند و به آنها این اطمینان را می دهد که دوربین نظارتی همیشه بیدار است و همه حرکت های مهم را رصد کرده و در صورت تشخیص خطر، آنها را مطلع می کند.

 

نتیجه گیری

فناوری تشخیص حرکت هوشمند، مجموعه ای از مزیت ها را به کاربران ارائه می دهد که می تواند به طور قابل توجهی، عملیات نظارت را بهینه سازی کند. SMD مجهز به هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری عمیق پیشرفته، تشخیص انسان و وسیله نقلیه را با هشدار دقیق و عملکرد جستجوی سریع هدف، افزایش کارایی تجزیه و تحلیل تصاویر و امکان تمرکز بر تهدیدات واقعی را برای کاربران ممکن می کند.

علاوه بر این، با پیشرفت تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی، تقاضای کاربران برای دوربین های تشخیص حرکت داهوا که گاه در قالب پکیج دوربین داهوا نیز ارائه می شود، نسبتاً افزایش یافته است. برای بهبود امنیت در جهان و پاسخ به نیازهای بی‌شمار سناریوهای کاربردی مختلف، فناوری داهوا، هوش مصنوعی را در قالب دوربین ها و تجهیزات امنیتی به بازار دوربین های مداربسته عرضه کرده است و به دنبال ارتقای آن با استفاده از ابداعات نوین خود می باشد.

دوربین های پنهان

Save translation

تا اینجا در مورد به روزترین فناوری ها در دوربین های مداربسته امنیتی صحبت کردیم که انسان را در رسیدن به اهداف والای خود که شامل امنیت می باشد، یاری می کنند؛ اما تکنولوژی سمت و سو های دیگری نیز دارد و این دوربین ها فقط در زمینه تامین امنیت استفاده نمی شوند، بلکه گاهی برای به خطر انداختن امنیت افراد دیگر نیز به کار می روند. یکی از این تجهیزات، دوربین های مخفی و پنهان از دید می باشند که می توان گفت از نظر اخلاقی، سمت سیاه فناوری دوربین های نظارتی می باشد.

هدف از استفاده از دوربین جاسوسی یا دوربین های مخفی، تصویر برداری از یک اتاق یا یک مکان است؛ بدون اینکه افراد حاضر در فضا متوجه وجود دوربین امنیتی باشند. آیتم های مختلفی برای مخفی کردن دوربین های کوچک استفاده می شود تا به آنها اجازه دهد تا در بسیاری از مکان ها به طور محتاطانه کار کنند. این دوربین ها به دلیل نوع و هدفی که دارند، از دید انسان ها پنهان می مانند. دوربین لامپی، دوربین های درون عینک ها، دوربین های به شکل خودکار و… از انواع دوربین های کوچک مخفی می باشند که می توان از آنها استفاده کرد و تصاویر یک فضا را به صورت مخفیانه ضبط کرد. هر چند که این دوربین ها معایبی هم چون کیفیت پایین تر تصاویر دارند، اما در بسیاری از موارد، پاسخگوی نیاز کاربران می باشند.

دو مسیر متفاوت در پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته

کلام پایانی

در پایان باید گفت که دوربین های امنیتی و تجهیزات نظارت تصویری، شاید بزرگترین هدیه تکنولوژی به انسان ها و امنیت آنها باشند. اگر شما هم قصد خرید این تجهیزات از برندهای معتبری مانند داهوا را دارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر این تجهیزات، مانند وب سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com و مشاهده لیست قیمت داهوا، اقدام به خرید کالای مورد نظر خود بکنید و از بابت اصل بودن کالای خریداری شده و خدمات پس از فروش معتبر آن اطمینان داشته باشید.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.