تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر : 609529

دریچه منهول چیست؟

دریچه منهول چیست؟

شاید اسم این محصول برای شما نا آشنا باشد اما باید بگویم دریچه منهول یا دریچه فاضلاب یکی از مهم ترین محصولات مورد استفاده در شهرداری و آب و فاضلاب است. همانطور که با عبور در خیابان ها درپوش هایی را در خیابان و کوچه ها مشاهده می کنید به آنها دریچه منهول گفته می

شاید اسم این محصول برای شما نا آشنا باشد اما باید بگویم دریچه منهول یا دریچه فاضلاب یکی از مهم ترین محصولات مورد استفاده در شهرداری و آب و فاضلاب است. همانطور که با عبور در خیابان ها درپوش هایی را در خیابان و کوچه ها مشاهده می کنید به آنها دریچه منهول گفته می شود. این دریچه ها وظیفه حفاظت و پوشاندن چاه های فاضلاب را دارند و البته در بعضی از مناطق نیز از آنها برای بازدید از تاسیسات زیرزمینی استفاده می کنند.

آبیاران صنعت انواع این دریچه های منهول را در ابعاد و جنس های متنوع در اختیار دارد و به فروش می رساند، در ادامه قصد داریم تنوع جنس های دریچه فاضلاب را به شما توضیح دهیم.

دریچه منهول چیست؟

انواع مختلف دریچه منهول

دریچه فاضلاب پلیمری: این دریچه از مواد اولیه پلی اتیلن تولید شده و وزن سبکی بین تمامی دریچه ها دارد، در عین حال مقاومت او در برابر فشار نیز بالا است. قیمت مناسبی نسبت به دیگر دریچه های منهول دارد اما با این حال معایبی از جمله مقاومت کم در برابر گرما و نور خورشید، احتمال شکسته شدن در اثر عبور ماشین های سنگین را دارد.

به همین علت پیشنهاد می شود از دریچه منهول پلیمری بیشتر در کوچه، فضای سبز، پارکینگ و در کل مناطقی که ماشین های سنگین عبور نمیکنند استفاده کنید.

دریچه منهول چدنی: چدن قدیمی ترین دریچه تولید و مصرف شده در ایران است. این دریچه از زمان های قدیم وجود داشته و به علت مزایا طرفداران زیادی نیز دارد، برای مثال مقاومت بالا در برابر فشار و گرما، پیدا شدن توسط دستگاه فلزیاب در صورت مدفون شدن از جمله مزایا مهم و کاربردی این دریچه است.

اما در سال های اخیر ارزش بالای چدن محبوبیت آن را کم کرده! چرا؟ چون با داشتن ارزش بالا به صورت متعدد توسط سارقان به سرقت می روند و این کار به غیر از ضرر های مالی به شهرداری و .. ضرر های جانی نیز به مردم وارد کرده. به همین دلیل تصمیم بر این شد تا درپوش هایی جایگزین چدن شوند…

جایگزینی برای دریچه فاضلاب چدنی

در سال های اخیر دریچه منهول بتنی برای رفع این مشکل به بازار عرضه شد اما آنطور که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبود! با اینکه این نوع دریچه قیمت مناسب، مقاومت بالا و همچنین ضد سرقت بود اما به دلیل وزن بسیار بالا و در کنار آن شکنندگی ای که در اثر ضربه داشت نتوانست نظر های مصرف کنندگان را جلب کند به همین علت دریچه منهول نانو کامپوزیت برای راه حل آخر وارد بازار شد.

دریچه منهول نانو کامپوزیت: جدید ترین و بی نقص ترین درپوش فاضلاب نانو کامپوزیت است که بلاخره توانست جایگزین چدن شود و حتی بهتر از آن. دریچه منهول نانوکامپوزیت مزایا زیادی دارد که در ادامه به آن میپردازیم اما اگر بخواهم عیب آن را بگویم، تنها مشکل این دریچه وزن سنگین آن است که البته باز از چدن و بتنی سبک تر است. البته داشتن وزن سبک یکی از معایب دریچه به حساب می آید پس سنگینی آن را میتوان به عنوان یک ویژگی بیان کرد.

  • مقاومت بالا در برابر فشار و نور UV خورشید
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اکسیداسیون
  • تولید در انواع رنگ مختلف و قابلیت درج لوگو یا نام تجاری بر روی درب آن
  • قابلیت تولید در انواع سایز های استاندارد و سفارشی
  • قابلیت تولید در هر 6 رده مقاومتی
  • قیمت مناسب نسبت به دریچه منهول چدنی
  • وزن سبک تر نسبت به دریچه چدن و بتنی
  • غیر قابل سرقت
  • پیدا شدن توسط دستگاه فلزیاب در صورت مدفون شدن
  • داشتن 18 ماه گارانتی و ضمانت از طرف شرکت (آبیاران صنعت)

دریچه منهول چیست؟

سخن پایانی و نحوه سفارش

در کل اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید میتوانید به سایت ما مراجعه کنید یا با مشاورین ما تماس بگیرید. با توجه به ویژگی ها میتوان آن دریچه بهتر را انتخاب کرد اما باز با توجه به بودجه و محله استفاده از مشاورین ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شماره تلفن: 09127066166 – 09128334186

تلفن ثابت: 02166145209 – 02166145843

 

لوله کاروگیت چیست؟

احتمال زیاد با این نوع لوله آشنا باشین، لوله کاروگیت که از مواد پلی اتیلن است و به عنوان لوله ها دوجداره نیز معرفی شده اند. دوجداره بودن آن به این دلیل است که سطح داخلی آن صاف و صیقلی و سطح خارجی آن به صورت موج دار می باشد. کاربرد اصلی لوله های کاروگیت انتقال مایعات و فاضلاب است و در واقع لوله کاروگیت نیز جایگزین لوله های بتنی، فولادی و .. که در زمان قدیم مورد استفاده قرار میگرفته شده است.

 

انواع سایز لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت به دو دسته سبک و سنگین تقسیم شده که سبک آن میتواند 16.5 نیوتن و سنگین آن نیز تا 32.5 نیوتن فشار را تحمل کنند. تفاوت این دو در وزن آنها است که در قیمت نیز تاثیر گذا است. سایز های آن از 160 (قطر داخلی) شروع شده و تا 1000 ادامه دارد و تولید می شود. شرکت آبیاران صنعت سعی کرده انواع این سایز هارا به قیمت مناسب و با کیفیت بالا (استفاده از مواد درجه یک) به فروش برساند.

شماره تلفن مشاورین فروش: 09127066166 – 09128334186

تلفن ثابت: 02166145209 – 02166145843

 

مزایا و ویژگی های لوله دوجداره

  • تنوع سایز بالا
  • نصب احت و بدون دردسر
  • وزن سبک و حمل و نقل آسان
  • طول عمر بالای 50 سال (حتی نزدیک به 100 سال)
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده و اسیدی
  • انعصاف پذیری و چکش خواری بالا
  • به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی اصطکاک نیز وجود ندارد
  • قابل بازیافت (آسیب نزدن به محیط زیست)

 

روش نصب لوله کاروگیت

برای نصب لوله کاروگیت اتصالات پلی اتیلنی مختلفی وجود دارد که میتوان با آنها نصب این لوله را انجام داد. یکی از اتصالات پرکاربرد در این رابطه استفاده از کوپلر است که ساده ترین روش نصب به حساب می آید. به منظور آب بندی لوله ها  از واشر هایی با جنس لاستیک مصنوعی و یا پی وی سی استفاده می شود.

روش دوم استفاده از باند های کوپلینگ به همراه گسکت و یا بدون آن است. البته روش های دیگری مانند اتصال با کمربند به منظور اتصال لوله های سایز بالا و هم چنین با استفاده از جوش الکتروفیوژن نیز برای اتصال لوله های کاروگیت کاربرد دارند.

 

سخن پایانی

شرکت آبیاران صنعت در کنار فروش اختصاصی دریچه های منهول به لوله های کاروگیت نیز میپردازد و توجه زیادی به این موضوع دارد تا بهترین لوله را با کیفیت مناسب به فروش برساند.

آبیاران صنعت محصولات خود را به تمام نقاط کشور ارسال میکند و ارسال به خارج کشور ( عراق، مصر و گرجستان) نیز انجام داده و در رزومه کاری خود ثبت کرده است. روش های مختلفی برای ارتباط با ما در اختیار شما قرار داده ایم که میتوانید با ما در ارتباط باشین.

نحوه ارسال: راننده های خود شرکت – باربری

مدت زمان ارسال: بستگی به سفارش شما دارد اما در صورت موجود بودن در انبار در همان روز سفارش ارسال می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.