تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 9747

حاج علی‌اکبری: «آن مرد با باران می‌آید» خانواده‌محور است

حاج علی‌اکبری: «آن مرد با باران می‌آید» خانواده‌محور است

حاج علی‌اکبری: «آن مرد با باران می‌آید» خانواده‌محور است امام جمعه موقت تهران گفت: «آن مرد با باران می‌آید» نه فهرست و نه مقدمه دارد، دست خیال خواننده را باز می‌گذارد تا با جریان انقلاب همراه شود. کتاب، خانواده، مدرسه و مسجدمحور است. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، حجت‌الاسلام «علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» با‌بیان اینکه نوجوانان و جوانان مخاطبان این کتابند، اظهار داشت: شخصاً از خانم سامانی تشکر می‌کنم چراکه خواندن این کتاب ما را وارد حال و هوای خاطرات مدرسه کرد.
وی تحرک و طهارت را ویژگی نوجوانی دوران رژیم ستمشاهی دانست و گفت: این رمان و قلم روان، کتاب قصه‌ واقعی از نسل ما در سال‌های ۱۳۵۶ ، ۱۳۵۷ و جلسات مخفیانه، شعارنویسی‌ها و کیف کردن از تعطیلی مدرسه و دلشوره پدران و مادران است.
امام جمعه موقت تهران افزود: آن روزها نسل ما خیلی زود بزرگ می‌شد و نویسنده در این کتاب خوب این مسئله را ارائه کرده است. سعادتمندی نسل ما این بود که شاهد بیداری ایرانی بود که احساس و تعلق خاطر دینی و حال و هوای ا..

حاج علی‌اکبری: «آن مرد با باران می‌آید» خانواده‌محور است

امام جمعه موقت تهران گفت: «آن مرد با باران می‌آید» نه فهرست و نه مقدمه دارد، دست خیال خواننده را باز می‌گذارد تا با جریان انقلاب همراه شود. کتاب، خانواده، مدرسه و مسجدمحور است.

حاج علی‌اکبری: «آن مرد با باران می‌آید» خانواده‌محور است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، حجت‌الاسلام «علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» با‌بیان اینکه نوجوانان و جوانان مخاطبان این کتابند، اظهار داشت: شخصاً از خانم سامانی تشکر می‌کنم چراکه خواندن این کتاب ما را وارد حال و هوای خاطرات مدرسه کرد.

وی تحرک و طهارت را ویژگی نوجوانی دوران رژیم ستمشاهی دانست و گفت: این رمان و قلم روان، کتاب قصه‌ واقعی از نسل ما در سال‌های ۱۳۵۶ ، ۱۳۵۷ و جلسات مخفیانه، شعارنویسی‌ها و کیف کردن از تعطیلی مدرسه و دلشوره پدران و مادران است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آن روزها نسل ما خیلی زود بزرگ می‌شد و نویسنده در این کتاب خوب این مسئله را ارائه کرده است. سعادتمندی نسل ما این بود که شاهد بیداری ایرانی بود که احساس و تعلق خاطر دینی و حال و هوای انقلابی در کنار شخصیت امام (ره) داشت.

علی‌اکبری ضمن تشکر مجدد از نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید» ادامه داد: تشکر من به خاطر این است که نویسنده در این کتاب به سمت موضوع نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انقلاب‌ اسلامی رفته است. موضوعی که در گذشته خوب تبیین نشده بود و آن را برجسته‌سازی کرده است. کتاب «از اینجا شروع می‌شود» کتاب مناسبی است که در گذشته در این زمینه چاپ شده بود.

وی گفت: جریان دانش‌آموزی از دهه ۱۳۲۰ با شهید نواب صفوی فعالیت داشته‌اند، این جریان دانش‌آموزی در دهه ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ ادامه داشت و در دهه ۱۳۵۰ به اوج می‌رسد و با گروه ابوذر نهاوند ادامه پیدا می‌کند. بعد از ۱۷ شهریور فضای سنگینی حاکم شد تا اینکه مدارس باز شد و دوباره حضور جامعه دانش‌آموزی انقلاب را حرکت مضاعف داد. هرجا دبیرستانی‌ها آمدند کار متفاوت دنبال شد؛ بچه‌ها روح آزاد، بی‌تعلق و تحوگرا دارند و به همین دلیل آنها کارها را متفاوت پیش می‌برند.

امام جمعه موقت تهران درخصوص ویژگی‌های کتاب «آن مرد با باران می‌آید» گفت: واقعاً این اثر کتاب خوب و خواندنی است و ویژگی‌های داستان را در کوتاهی و اختصار و پردازش شخصیت‌ها دارد. در یک رمان زیبا محقق‌گری خوب انجام شده و وقایع از قلم نیفتاده‌اند که بسیار جذاب و خوب و به اندازه است. به‌علاوه میناکاری‌هایی که در قصه شده، قصه را باورپذیر کرده و دست خیال خواننده را باز گذاشته و بر جذابیت موضوع افزوده است. این کتاب خانواده‌محور، مدرسه‌محور و مسجدمحور و خیلی جذاب است. کنار هم بودن جریان دانش‌آموزی و دانشجویی در این کتاب خوب ارائه شده است.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: طلایه‌داری روحانیت، جریان دین و محرم خیلی خوب، واقعی و دقیق در این کتاب آمده است. شیطنت‌ها و سربه‌هوایی جوانانه کتاب را واقعی‌تر کرده است و نشان می‌دهد جوانان نقطه پیشروی انقلاب بودند.

در ادامه این مراسم تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی و نسخه اصلی آن توسط حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به وجیهه سامانی نویسنده کتاب اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.