تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
کد خبر : 593416

تیموریان: استقلال می‌تواند قهرمانی را تکرار کند

تیموریان: استقلال می‌تواند قهرمانی را تکرار کند

تیموریان: استقلال می‌تواند قهرمانی را تکرار کند به گزارش منیبان؛ آندرانیک تیموریان از آن دسته بازیکنانی است که هواداران استقلال خاطرات خوبی با او دارند. درخشش آندو در اولین سال حضورش در استقلال و گل های حساسی که برای آبی ها به ثمر رساند باعث شده آبی ها همواره احساس خوبی به این ستاره بزرگ

تیموریان: استقلال می‌تواند قهرمانی را تکرار کند

به گزارش منیبان؛ آندرانیک تیموریان از آن دسته بازیکنانی است که هواداران استقلال خاطرات خوبی با او دارند. درخشش آندو در اولین سال حضورش در استقلال و گل های حساسی که برای آبی ها به ثمر رساند باعث شده آبی ها همواره احساس خوبی به این ستاره بزرگ داشته باشند. علاوه بر این آندو از آن دسته استقلالی هایی است که همواره تلاش کرده در هر شرایطی از تیم حمایت کند و با مصاحبه هایش حاشیه ای برای استقلال نسازد. آندو چه در زمان حضور فرهاد مجیدی در استقلال و چه وقتی که ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی آبی همیشه برای تیم محبوبش آرزوی موفقیت کرده است. آندو درباره سالی که استقلال سپری کرد گفتگویی با خبرنگار منیبان داشته که در ادامه می خوانید.

*قهرمانی شگفت انگیز استقلال؟

بله این قهرمانی واقعا شگفت انگیز و ارزشمند بود. فکر می‌کنم بعد از قهرمانی همه استقلالی‌ها خوشحال بودند. حتی آنهایی که انتقاد می‌کردند هم از این پیروزی احساس خوبی داشتند. حقیقت این است که در سال‌های اخیر هواداران، بازیکنان، مربیان، مدیران و پیشکسوتان استقلال خیلی تحت فشار بودند، چون به جز یک جام حذفی که در زمان مربیگری وینفرد شفر به دست آمد، استقلال صاحب جامی نشد و فرهاد مجیدی کاری بزرگ و در خور ستایش انجام داد. البته یادم می آید که خیلی ها می خواستند قهرمانی مقتدرانه استقلال را زیر سوال ببرند اما استقلال در بهترین فصل فنی پرسپولیس و سپاهان که دو مدعی جدی قهرمانی بودند توانست با اقتدار جام لیگ برتر را صاحب شود. نه پرسپولیس ضعیف بود و نه سپاهان. این دو تیم در اوج بودند اما رقابت را به استقلال باختند. این حرف‌ها کار بزرگی که استقلال در لیگ بیست و یکم انجام داد را کوچک نمی‌کند.رقبای استقلال به اعتقاد من قدرت رقابت با استقلال را نداشتند که سه هفته مانده به پایان لیگ رقابت برای رسیدن به جام قهرمانی را به استقلال باختند.دیدید که استقلال حتی زمانی که سه بازیکن کلیدی خود را از دست داد (مرادمند، یزدانی و آقاسی) بازهم خللی در هماهنگی دفاعی‌اش ایجاد نشد. این نشان می‌دهد که ساختار دفاعی استقلال بر مبنای یک تفکر شکل گرفته بود که مربی ایتالیایی هم نقش پررنگی در این باره داشت. یادم می‌آید آن روزها برخی می‌گفتند چون استقلال این سه بازیکن خوب را از دست داده دیگر قهرمان نمی‌شود. حقیقتاً خودم هم نگران شده بودم اما شکر خدا با همت بازیکنان و خرید خوبی که انجام شد اجازه داده نشد بازهم قهرمانی از چنگ استقلال دربیاید.

*رفتن فرهاد مجیدی؟

جدایی فرهاد از استقلال آن هم چند روز بعد از قهرمانی برای استقلالی ها ناخوشایند بود. حتی خود فرهاد مجیدی هم حس خوبی به آن جدایی نداشت و یادم است در روزهای اول واکنش ها خیلی احساسی بود اما بعد که فرهاد با تیم اماراتی قرارداد بست مشخص شد که او تصمیمی حرفه ای گرفته است. فرهاد دین خود را به استقلال ادا کرد و حق داشت که برای آینده اش تصمیمی حرفه ای بگیرد. اتفاقا رفتن او به امارات افتخار بزرگی برای استقلال و فوتبال ایران بود که بعد از سال ها توانست یک مربی لژیونر داشته باشد. مجیدی در امارات هم نتایج خوبی گرفت و نشان داد موفقیتش با استقلال یک جرقه نبوده است.

*آمدن ساپینتو به استقلال؟

ریکاردو ساپینتو چهره ای شناخته شده در فوتبال پرتغال و اروپا است اما از آنجایی که مربیگری در فوتبال ایران شرایط متفاوتی دارد و خلق و خوی خاصی را می طلبد کار برای او از ابتدا سخت بود. خصوصا اینکه ساپینتو قرار بود جانشین فرهاد مجیدی شود که بدون باخت تیم را قهرمان کرده بود. به همین دلیل از همان ابتدای حضورش در استقلال با فرهاد مجیدی مقایسه می شد ولی ساپینتو توانست در مدتی کوتاه خودش را با اتمسفر استقلال وفق دهد و فکر می کنم اگر لیگ به خاطر جام جهانی تعطیل نمی شد استقلال الان با اختلاف امتیاز بیشتری صدرنشین می شد. بعد از جام جهانی دیدیم که استقلال کمی افت کرد اما رفته رفته شرایط بهتر شد. فکر می کنم ساپینتو توانسته بین هواداران استقلال محبوب شود اما قطعا استقلالی ها در پایان فصل یک جام از او و تیمش می خواهند.

*استقلال قهرمان می شود؟

استقلال به طرز فوق العاده ای توانست اختلاف امتیازش را با صدر جدول جبران کند. فکر می کنم رقابت بر سر قهرمانی بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس تا هفته آخر ادامه داشته باشد و در نهایت تیمی که بهتر و بیشتر بجنگد می تواند قهرمان شود.امیدوارم استقلال در سریع ترین زمان ممکن به رتبه اول صعود کند و در پایان فصل هم قهرمانی خود را تکرار کند.

*شروع مربیگری؟

در سال‌های گذشته 2 یا 3 پیشنهاد از لیگ برتر داشتم. نسبت به آن شرایط که من می خواستم در تیم برای من رقم بزنند، نتوانستیم به توافق برسیم. بالاخره باهر شرایطی نمی توان مربی فوتبال شد. بازیکنان و بودجه مالی باید در اختیار داشته باشید. فکر نکنم با هیچی فوتبال قشنگ باشد!

*آرزو برای مردم ایران؟

مردم ایران لایق بهترین ها هستند. امیدوارم در سال جدید شرایط کشور به ویژه از نظر اقتصادی بهتر شود و مردم ایران حس و حال خوبی داشته باشند.

*عید نوروز؟

شخصا علاقه زیادی به سنت های عید نوروز و دید و بازدید آن دارم. همانطور که گفتید من مسیحی هستم اما بهترین دوستان من مسلمان هستند و همه سنت های ایرانی ها برای من بسیار قابل احترام و دوست داشتنی است.

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.