تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر : 589286

تمامی مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای که باید بدانید

تمامی مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای که باید بدانید

چکیده : با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای یک فضا به زیبایی از یکدیگر جدا می‌شود و علاوه بر انتقال بهتر نور، دید بیشتر و آلودگی صوتی کمتر محیط اتفاق می‌افتد. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.   پارتیشن یکی از بهترین روش‎‌های جداسازی دو فضا

چکیده : با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای یک فضا به زیبایی از یکدیگر جدا می‌شود و علاوه بر انتقال بهتر نور، دید بیشتر و آلودگی صوتی کمتر محیط اتفاق می‌افتد. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

 

پارتیشن یکی از بهترین روش‎‌های جداسازی دو فضا از یکدیگر است که در سال‌های اخیر، بسیار شاهد استفاده از آن هستیم. یکی از انواع پارتیشن که به علت مزایای متنوع از محبوبیت بالایی برخوردار است، پارتیشن شیشه‌ای (Glass partition) است. پارتیشن شیشه‌ای انواع مختلفی دارد و استفاده از آن در فضاهای زیادی با کاربری‌های مختلف امکان پذیر است.

در این مقاله قصد داریم به صورت جزئی نگاهی به تمام مزیت‌ها و معایب پارتیشن شیشه‌ ای داشته باشیم و به سوال‌هایی که ممکن است برای شما پیش آید؛ مانند:

  • چرا باید از پارتیشن شیشه ای در طراحی داخلی استفاده کرد؟
  • استفاده از پارتیشن شیشه‌ای چه مزایایی دارد؟
  • معایب استفاده از پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

پاسخ دهیم. بنابراین شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم. آشنایی با این مزابا و حتی معایب به شما کمک می‌کند تا با اطمینان کامل این نوع پارتیشن را انتخاب کنید

شیشه، متریال محبوب

با توجه به استقبال زیادی که اخیرا از پارتیشن شیشه‌ای می‌شود، می‌توان گفت شیشه به یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای تقسیم‌بندی فضا تبدیل گشته است و افراد زیادی به سراغ آن می‌روند. استفاده از شیشه به علت خصوصیات مثبت آن، نه تنها به عنوان پارتیشن، بلکه در نما، سقف، نرده شیشه ای و … دیده می‌شود.

مزایای پارتیشن شیشه‌ ای

برخی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از:

  • استفاده از نور طبیعی

یکی از بهترین و مهم‌ترین مزایای پارتیشن شیشه‌ای این است که تا حد زیادی به انتقال نور در فضای داخلی کمک می‌کند؛ به همین دلیل است که در فضاهایی با کاربری اداری که انتقال نور از اهمیت بالایی برخوردار است، از این نوع از پارتیشن‌ها بسیار استفاده می‌شود.

  • انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک

برخی از کارفرمایان نگران این موضوع هستند که آیا می‌توانند از پارتیشن شیشه‌ای در فضاهای کوچک استفاده کنند، یا خیر؟ از مزیت‌های دیگر پارتیشن شیشه‌ای این است که استفاده از آن‌ها در هر فضا می‌تواند باعث بزرگ‌ نشان داده شدن آن شود، بنابراین برای‌ فضاهای کوچک نیز انتخابی مناسب به حساب می‌آیند.

  • زاویه دید بیشتر

با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای دید افراد نسبت به محیط گسترده‌تر می‌شود و شعاع دید بالاتری خواهند داشت.

تمامی مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای که باید بدانید

  • زیبایی بخشیدن به فضا

با استفاده از پارتیشن شیشه‌‌ای تقسیم بندی یک فضا با هر نوع کاربری‌ به روشی منحصر به فرد انجام می‌شود و همچنین زیبایی منحصر به فردی به محیط می‌بخشد.

  • بالا بردن ارزش مالی ساختمان

شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای کارفرمایان، این است که پارتیشن شیشه‌ای پتانسیل این را دارد تا مقدار قابل توجهی ارزش مالی ساختمان را بالا ببرد و برای کارفرما اقتصادی باشد.

  • سرعت بالای اجرا

از دیگر مزایای پارتیشن شیشه‌ای سرعت بالای طراحی و اجرای آن است. نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای آن تعیین کرد، زیرا ارائه زمان دقیق به عوامل مختلفی نظیر متراژ و نوع پروژه بستگی دارد. اما به طور معمول بین 2-8 روز طول می‌کشد.

  • عایق صوتی

از دیگر دلایلی که باعث محبوبیت پارتیشن‌های شیشه‌ای شده است، این است که عایق مناسبی برای صوت به حساب می‌آیند و  می‌تواند تا درصد مناسبی از انتقال صدا جلوگیری کند.

  • دوام و مقاومت بالا

دیگر موردی که می‌توانید از آن اطمینان حاصل کنید، دوام و مقاومت پارتیشن‌های شیشه‌ای است. پارتیشن‌های شیشه‌ای با ضخامت مناسبی که دارند در برابر ضربه و دیگر موارد مقاوم هستند. ضخامت پارتیشن‌های شیشه‌ای با توجه به نوع آن متفاوت است.

  • هزینه مناسب

انواع مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای وجود دارد که با توجه به ویژگی‌هایشان با قیمت‌های  مختلف و متناسب با بودجه شما موجود هستند.  اما به صورت کلی پارتیشن های شیشه ای با توجه به مزایا بسیاری که دارند قیمت مناسبی دارند.

 

تمامی مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای که باید بدانید

معایب پارتیشن شیشه ای

علاوه بر مزایای پارتیشن‌ شیشه‌ای، معایبی نیز وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. این معایب، مشکلات بزرگی نیستند؛ و می‌توان از آن ها چشم پوشی کرد. در ادامه به دو عیب پارتیشن شیشه ای که دغدغه افرادی است که می‌خواهند از این پارتیشن ها استفاده کنند، اشاره خواهیم کرد:

ایجاد مشکل در حفظ حریم خصوصی

به دلیل شفافیت شیشه برخی از افراد به این موضوع باور دارند که استفاده از این پارتیشن‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن حریم شخصی شود. اما همانطور که گفتیم انواع زیادی از پارتیشن‌های شیشه‌ای وجود دارند.

افرادی که این موضوع برای آن‌ها نگران کننده است، می‌توانند از نوع هوشمند، طرح‌دار یا مات پارتیشن های شیشه‌ای استفاده کنند.

احتیاج به مراقبت و نگهداری

به دلیل شیشه‌ای بودن این نوع از پارتیشن‌ها، لکه‌پذیر هستند، به همین دلیل باید زمان زیادی را برای نگهداری و تمیز کردن آن‌ها گذاشت و هزینه ای را برای این مسئله در نظر گرفت.

جمع‌بندی

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، فراموش نکنید که طراحی و نصب پارتیشن شیشه ای باید توسط افراد حرفه ای و باتجربه صورت بگیرد. نمادیزاین یکی از شرکت های با تجربه در زمینه طراحی و اجرای تخصصی انواع نمای شیشه ای است. اجرای نمای اسپایدر، نمای کرتین وال و سایر سازه های شیشه ای برخی از خدمات نما دیزاین است. اگر قصد استفاده از این پارتیشن ها را دارید کارشناسان نمادیزاین به شما کمک می‌کنند تا متناسب با بودجه خود، پارتیشن شیشه‌ ای مناسب و با کیفیت برای پروژه خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به وبسایت نمادیزاین مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی برای دریافت مشاوره اقدام کنید.

 

برچسب ها : نمای شیشه ای,پارتیشن شیشه ای,نرده شیشه ای,پارتیشن,نمادیزاین

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.