تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر : 584835

تعرفه سئوی یک سایت چگونه محاسبه می گردد؟

تعرفه سئوی یک سایت  چگونه محاسبه می گردد؟

امروزه سئو یکی از شغل های پر درآمد جامعه به حساب می آید؛ ولی یکی از چالش های بزرگ این شغل آگاهی از هزینه سئو (تعرفه) یک سایت است، زیرا برای کسب و کار ها، سئوی سایت یک امری بسیار مهم و حیاتی برای رشد کسب و کارشان است ولی یکی از عوامل تاثیر گذار

امروزه سئو یکی از شغل های پر درآمد جامعه به حساب می آید؛ ولی یکی از چالش های بزرگ این شغل آگاهی از هزینه سئو (تعرفه) یک سایت است، زیرا برای کسب و کار ها، سئوی سایت یک امری بسیار مهم و حیاتی برای رشد کسب و کارشان است ولی یکی از عوامل تاثیر گذار روی تصمیم گیری مدیران کسب و کار هزینه تمام شده سئو است؛ که آنها با این هزینه سایت خود را سئو بکنند یا نکنند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که نقش سئو هر روزه پررنگ تر می شود؛ زیرا افراد هر چیزی که می خواهند خرید کنند ابتدا در اینترنت جستجو می کنند و اگر سایت شما اول نباشد قطعا مشتریان بسیار زیادی را از دست خواهید داد. در این مطلب به صورت کامل به بررسی تعرفه سئو سایت می پردازیم، پس با تهران لرن همراه باشید:

میانگین هزینه سئو

ابتدا باید بدانید که هیچ هزینه ثابتی برای سئو وجود ندارد و هزینه ها بر اساس عوامل مختلف برای هر سایت متفاوت می باشد. بعضی سایت ها دارای کلمات کلیدی با درجه سختی بالا هستند در نتیجه هزینه سئو این سایت ها نیز بالا می باشد و بعضی از سایت ها دارای کلمات کلیدی با درجه سختی پایین هستند در نتیجه هزینه سئو برای این سایت ها کمتر است.

هزینه سئو به روش ها مختلف تعیین می کنند که عبارتند از:

  •     تعیین قیمت سئو به صورت ساعتی
  •     تعیین قیمت سئو به صورت پروژه ای
  •     تعیین قیمت سئو به صورت ماهیانه

هریک از روش های تعیین قیمت دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند در ادامه با هریک از انها اشنا می شویم و به مزایا و معایب آنها می پردازیم.

قیمت سئو به صورت ساعتی

این روش قیمت گذاری بسیار کم استفاده می شود و معمولا افراد بسیار کمی که به صورت شخصی کار می کنند این روش قیمت گذاری دارند. این روش به این صورت است که بر اساس میزان ساعت حضور فرد در محل کار محاسبه می شود ولی نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر فرد تجربه کمی داشته باشد باید برای سئو سایت زمان بیشتری بگذارد در نتیجه قیمت تمام شده سئو بالا می رود..

مزایای سئو ساعتی

  •     دارای محاسبه ساده می باشد و شفافیت کامل دارد
  •     تخمین ساده قیمت تمام شده سئو

معایب سئو ساعتی

با توجه این که شما به راحتی می توانید در این روش قیمت سئو را محاسبه و کنترل کنید اما باید بدانید که ارزش کار انجام شده در این روش کمتر از حد انتظار می باشد. عیب دوم این روش این است که هیچ وابستگی بین نتیجه و پرداخت ها وجود ندارد . شما در این روش بر اساس ساعت کاری که انجام داده حقوق به فرد پرداخت می کنید و این پرداختی بر اساس کار انجام شده نیست و شما اگر حتی در سایت خود پیشرفتی مشاهده نکردید موظف هستید که هزینه سئو را نیز پرداخت کنید. به همین علت بسیاری از شرکت ها هیچ علاقه ای به این کار ندارند.

تعرفه سئوی یک سایت  چگونه محاسبه می گردد؟

قیمت سئو به صورت پروژه ای

از این روش قیمت گذاری بیشتر از روش های دیگر استفاده می شود. معمولا قیمت سئو پروژه در چهار دسته زیر قرار می گیرد.

  •     25 تا 30 میلیون تومان
  •     30 تا 45 میلیون تومان
  •     45 تا 60 میلیون تومان
  •     60 تا 75 میلیون تومان

پروژه هایی هم وجود دارند که بسیار سخت هستند و در کلمات کلیدی آن حوزه رقابت بسیار زیادی وجود دارد. برای آن پروژه قیمت بیشتر از 75 میلیون تومان تعیین می شود.

مزایا سئو پروژه ای

  •     از ابتدای پروژه هزینه های تعیین شده است و کارفرما می داند چه میزان بودجه باید برای سئو سایت خود کنار بگذارد.
  •     زمان نتیجه دیدن پروژه معلوم است.
  •     کلمات کلیدی و جایگاه نهایی آنها در گوگل قبل از شروع پروژه مشخص می شود.

معایب سئو پروژه ای

اگر شما تجربه ای در زمینه سئو نداشته باشید؛ در نتیجه نمی توانید زمان نهایی نتیجه سئو را مشخص کنید و همچنین شما هیچ نظارتی روی سئو سایت خود ندارید. این روش انعطاف پذیری ندارد و شما در این روش از قبل در قرارداد تمام کلمات کلیدی، تاریخ، هزینه و… تعیین کرده اید و بعد شما در میان راه نمی توانید تغییرات بسیار زیاد در قرارداد بدهید.

قیمت سئو به صورت ماهیانه

این روش قیمت گذاری معمولا برای پروژه هایی استفاده می شود که طولانی مدت هستند.تعرفه  سئو ماهیانه معمولا از سه میلیون تومان شروع می شود تا رقم های بالا می رسد. این قیمت بر اساس سختی پروژه تعیین می شود و کم پروژه ای است که همان سه میلیون تومان باشد و معمولا بیش از سه میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

مزایا سئو به صورت ماهیانه

این روش به این معنا است که شما یک فرد یا یک شرکت را برای فرایند سئو سایت خود استخدام کرده اید و به صورت ماهیانه به آن فرد یا شرکت حقوق پرداخت می کنید و سایت شما به صورت مداوم بهینه می شود. معمولا در این روش رابطه بین شرکت سئو یا فردی که سئو انجام می دهد با کارفرما بهتر است.

معایب سئو به صورت ماهیانه

همانطور که می دانید سئو یک کار زمانبر است و یک سایت معمولا شش ماه طول می کشد تا نتایج بسیار خوب بگیرد. در این روش اگر فرد سئو کننده نتواند کار را به خوبی انجام دهد شما علاوه بر این که زمان از دست داده اید؛ میلیون ها هزینه کرده اید که هیچ فایده ای نداشته است.

معمولا در این روش قرار داد ها حداقل شش ماهه بسته می شود و اگر شما به عنوان مثال بعد از ماه دوم از فردی که سئو را تحویل گرفته است رضایت نداشتید؛ مجبورید طبق قرار داد تا شش ماه صبر کنید و هر ماه حقوق آن فرد را پرداخت کنید.

تعرفه سئوی یک سایت  چگونه محاسبه می گردد؟

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شدید قیمت های مختلفی برای سئو یک سایت وجود دارد و همچنین به روش های مختلفی قیمت گذاری می کنند.شما باید ابتدا با تمام روش های قیمت گذاری آشنا باشید و بر اساس پروژه های مختلف قیمت گذاری را انجام دهید. البته شما می توانید فقط به یکی از این روش ها تمام پروژه های خود را قیمت گذاری کنید.

منبع: تهران لرن

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.