تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر : 50145

تشدید محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا

تشدید محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا

تشدید محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ و کند بودن روند واکسیناسیون، محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بیشتر می شود.
به گزا..

تشدید محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا

تشدید محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ و کند بودن روند واکسیناسیون، محدودیت های کرونایی در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بیشتر می شود.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر چندین کشور آسیایی محدودیت های کرونایی شدیدتری را به منظور مهار بیماری کووید-۱۹ اعمال کرده اند.

دولت ها در بخش هایی از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا در تلاش برای تسریع برنامه واکسیناسیون هستند و برخی از این کشورها پس از یک روند کاهشی، اکنون شاهد افزایش موارد ابتلا هستند.

به گزارش اسکای نیوز، وضعیت برخی از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا که محدودیت های کرونایی را تشدید کرده اند، به شرح زیر است:

تایوان

این کشور تا همین اواخر به دلیل موفقیت در مهار گسترش بیماری کووید-۱۹به رغم ارتباط نزدیک با چین، با ثبت ۱۴ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا و ۲۲۶۰ مورد ابتلا مورد تحسین قرار گرفته است. اما هفته گذشته بالاترین آمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور از زمان شیوع بیماری ثبت و بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا شناسایی شده است. اکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مدت دو هفته در قرنطینه به سر می برند و همه مدارس از چهارشنبه به مدت ۱۴ روز تعطیل می شوند.

سنگاپور

روز یکشنبه مقامات این کشور برخی از شدیدترین محدودیت های کرونایی را از زمان پایان محدودیتها در آوریل سال گذشته اعمال کردند. سنگاپور یکی از موفق ترین کشورهای جهان در زمینه مهار این ویروس بوده و برای ماه ها موارد ابتلا صفر یا تک رقمی بوده است اما اخیرا با افزایش موارد غیر قابل ردیابی روبرو شده است. با اعمال محدودیتهای جدید که مدت چهار هفته ادامه پیدا می کند از افراد درخواست شده است که از خانه کار کنند و مدارس تعطیل است.

مالزی

از ۱۱ ماه مه، فعالیت های اجتماعی و رفت و آمد بین مناطق و استانهای این کشور تا ۷ ژوئن ممنوع شد و مدارس برای جلوگیری از تجمع های مردمی در جشن تعطیلات عید فطر، تعطیل شدند. مالزی پس از اندونزی و فیلیپین، سومین کشور به لحاظ آمار بالای مبتلایان در جنوب شرق آسیا است.

اندونزی

اندونزی که بیشترین آسیب را در جنوب شرقی آسیا دیده است، حدود ۱.۷۴ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بیش از ۴۸ هزار مورد مرگ را ثبت کرده است اگرچه تصور می شود این تعداد بیشتر باشد. از زمان جهش بیماری در ماه فوریه، موارد ابتلا روند کاهشی داشته است اما این نگرانی وجود دارد که چهارمین کشور پرجمعیت جهان پس از بازگشت میلیون ها نفر از تعطیلات عید فطر که به سراسر کشور سفر کرده اند با بحران روبرو شود. از روز دوشنبه و با افزایش ۹۰ درصدی موارد ابتلا در برخی از مناطق در مسیرهای جاده ای از مسافران تست گرفته شده و معاینه می شوند.

فیلیپین

پس از اندونزی، فیلیپین با بیش از ۱.۱ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۹ هزار مورد فوتی، دومین کشور آسیب دیده در جنوب شرق آسیاست. محدودیت های اعمال شده کرونایی در ماه آوریل به تدریج برای جلوگیری از رکود اقتصادی و بحران گرسنگی کاهش یافت اما برگزاری برخی مراسم سنتی همچنان ممنوع است.

تایلند

روز گذشته (سه شنبه) ۳۵ مورد فوت ناشی از کرونا در این کشور ثبت شد و با شناسایی ۲۴۷۳ بیمار جدید، مجموع مبتلایان در این کشور به رقم ۱۲۷ هزار و ۱۸۴ نفر رسید. همچنین در مجموع ۶۴۹ نفر فوت کرده اند. پس از یک سال مهار موفقیت آمیز شیوع بیماری، این کشور با موج سوم دست و پنجه نرم می کند زیرا از ماه آوریل تاکنون موارد ابتلا بیش از سه برابر شده و مرگ و میرها شش برابر افزایش یافته است.

ژاپن

موج چهارم کووید-۱۹ ژاپن را برای سومین بار در وضعیت اضطراری قرار داده است و مقررات منع رفت و آمد تجاری همچنان برقرار است. علی رغم اینکه موارد ابتلا در سراسر کشور در روز دوشنبه به ۳۶۸۰ نفر کاهش یافته است که پایین ترین سطح از ۲۶ آوریل است، این کشور با کمبود کارکنان و تخت های بیمارستانی مواجه است.

کره جنوبی

کره جنوبی که به دلیل توانایی در کاهش موارد ابتلا در ابتدای همه گیری از طریق ردیابی تماس افراد آلوده و قرنطینه آنان مورد تحسین قرار گرفت، اکنون با کمبود واکسن روبرو است. دولت به دنبال آن است تا ماه نوامبر از طریق واکسیناسیون به ایمنی جمعی برسد اما فقط دو درصد از ۵۱.۷۱ میلیون نفر جمعیت این کشور واکسینه شده اند. موارد ابتلا به سویه های مختلف کروناویروس نیز با وجود قرنطینه دو هفته ای مسافران و ارائه نتیجه منفی تست کرونا پیش از ورود در حال افزایش است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.