تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۳۰
کد خبر : 609885

تاثیر موسیقی در رشد گیاهان [ افزایش سرعت رشد ]

تاثیر موسیقی در رشد گیاهان [ افزایش سرعت رشد ]

  آیا میدانستید که گیاهان نیز احساس دارند؟ یا حتی میتوانند صداها را بشنوند؟ آیا میدانید که گیاهان نیز موسیقی را دوست دارند؟ برای دانستن جواب تمامی این سوالات پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید زیرا میخواهیم به بررسی تاثیر موسیقی در رشد گیاهان بپردازیم. خوب میدانیم که گیاهان موجودات زنده ای می

 

آیا میدانستید که گیاهان نیز احساس دارند؟ یا حتی میتوانند صداها را بشنوند؟ آیا میدانید که گیاهان نیز موسیقی را دوست دارند؟ برای دانستن جواب تمامی این سوالات پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید زیرا میخواهیم به بررسی تاثیر موسیقی در رشد گیاهان بپردازیم. خوب میدانیم که گیاهان موجودات زنده ای می باشند که دارای احساس هستند و می توانند به بعضی از عوامل بیرونی واکنش های مختلفی را بروز بدهند برای مثال اگر شما یک گیاه را در معرض نور خورشید قرار دهید بعد از گذشت مدتی خواهید دید که گیاه یا گل به سمت خورشید چرخیده است درواقع این واکنشی از طرف این موجود زنده می باشد یا حتی برخی از گل ها به حس لامسه حساس می باشند و به محض اینکه به آن ها دست بزنید جمع خواهند شد.

 

تاثیر موسیقی در رشد گیاهان

حال که دانستید گیاهان موجوداتی زند و دارای احساس می باشند میخواهیم به تاثیر موسیقی در رشد گیاهان بپردازیم. یکی از محققان بزرگ درباره ی این موضوع آزمایش های متعددی را انجام داده است او دو دسته از گیاهان را با یکدیگر مقایسه کرده است گروه اول گیاهانی همانند گل رز ایرانی ، گل رز هلندی ، گل رز مینیاتوری و… که به صورت طبیعی رشد می کنند و گروه دوم گیاهانی که با موسیقی رشد خواهند کرد وی در نتیجه ی این آزمایش بیان کرد که گروهی از گیاهان که موسیقی برای آن ها پخش شده است رشد حدودا 20 درصد بیشتر از گیاهان معمولی داشته است.

این محقق بزرگ هندی این آزمایش را بر روی دیگر گیاهان مانند برنج، بادام زمینی و.. نیز تست کرد ونتیجه ای مشابه گرفت سپس موسیقی های متفاوتی با سازهای مختلف را تست کرد و متوجه شد که تاثیر ویالون بسیار بیشتر از موسیقی های دیگر می باشد.

 

چگونگی تاثیر موسیقی در رشد گیاهان

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که گیاهان که گوش ندارند پس چگونه موسیقی بر روی آن ها میتواند تاثیر بگذارد برای پاس دادن به این سوال ابتدا باید به سیستم شنوایی انسان ها بپردازیم. به صورت کلی انتقال صدا از طریق امواج صورت خواهد گرفت و این امواج ذراتی که در هوا وجود دارند را به ارتعاش درآورده و به پرده ی گوش ما می رسانند و مغز ما این ارتعاش ها را تحلیل خواهد کرد و ما میتوانیم صدا ها را بشنویم.

در مورد گیاهان نیز تمامی روال مشابه است با این تفاوت که گیاهان اکواج و ارتعاش ها را فقط حس خواهند کرد و نمیتوانند صدایی را بشنوند. این حس گیاهان را دانشمندان در سال 2017 کشف کردند زمانی که متوجه شدند گیاهان خود را به سمت لوله هایی که صدای آب درون آن ها شنیده می شود می کشند.

 

چه نوع موسیقی تاثیر مثبتی بر روی گیاه می گذارد؟

حال که با چگونگی تاثیر موسیقی در رشد گیاهان آشنا شدید باید بدانید که همه ی موسیقی ها تاثیرات مثبتی بر روی گیاهان نمیتوانند بگذارند و اگر شما میخواهید سرعت رشد گیاهان خود را بالا ببرید باید از موارد زیر استفاده کنید که عبارتنداز:

  1. استفاده از موسیقی با امواج 115 تا 250 هرتز زیرا این امواج شبیه به طبیعت بوده و احساس خوبی به گیاهان می دهد و سبب رشد سریع تر آن ها می شود.
  2. باید مراقب باشید که بیشتر از 1 تا 3 ساعت گیاهان خود را در معرض صدای موسیقی و امواج قرار ندهید و معمولا موسیقی های کلاسیک بهترین انتخاب می باشند.

 

تاثیر صحبت کردن انسان با گیاهان چیست؟

در یکی از مدارس امارات تحقیقی با این عنوان انجام شد و نتیجه گیری شد که تعریف و تمجید و محبت کردن به گیاهان تاثیر بسزایی بر روی رشد آن ها خواهد کرد و جالب است بدانید که این مورد نتیجه ی عکس نیز میدهد برای مثال اگر شما به یک گیاه حرف های ناراحت کننده بزنید یا صداهای دلخراش برایش پخش کنید این گیاه پژمرده خواهد شد و به مرور زمان از بین خواهد رفت میتوان اینگونه نتیجه گرفت که صحبت های محبت آمیز حکم موسیقی کلاسیک و صحبت های توهین آمیز حکم موسیقی راک را خواهند داشت.

 

کلام پایانی

ما در این نوشته سعی کردیم به تاثیر موسیقی در رشد گیاهان بپردازیم و بگوییم که چه نوع موسیقی و چه ساز هایی بر سرعت رشد گیاه می فزاید همچنین بررسی کردیم که فرق صحبت های محبت آمیز و توهین آمیز بر رشد گیاه چگونه است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.