تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 590549

بیمه شخص ثالث پارسیان اقساطی را چگونه بخریم؟

بیمه شخص ثالث پارسیان اقساطی را چگونه بخریم؟

شرکت بیمه آرمان یکی از مجموعه‌های خصوصی است که طرح‌های بیمه‌ای مانند: بیمه ثالث و بیمه بدنه را ارائه می‌کند. این دو بیمه نامه با توجه به شرایطی که دارند برای وسایل نقلیه زمینی قابل خریداری هستند. شرکت بیمه آرمان برای اینکه میزان رضایت مخاطب‌های خود را بیشتر کند شرایط خرید این دو بیمه نامه

شرکت بیمه آرمان یکی از مجموعه‌های خصوصی است که طرح‌های بیمه‌ای مانند: بیمه ثالث و بیمه بدنه را ارائه می‌کند. این دو بیمه نامه با توجه به شرایطی که دارند برای وسایل نقلیه زمینی قابل خریداری هستند. شرکت بیمه آرمان برای اینکه میزان رضایت مخاطب‌های خود را بیشتر کند شرایط خرید این دو بیمه نامه را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند از این خدمات استفاده کنند. برخی از افراد این سوال را می‌پرسند که چرا باید از شرکت بیمه آرمان، بیمه‌های بدنه و ثالث را خریداری کنند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که با پوشش‌های بیمه بدنه و بیمه ثالث بیشتر آشنا شوید. تا انتهای متن همراه ما باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

بیمه بدنه آرمان چیست؟

بیمه بدنه یکی از زیر مجموعه‌های بیمه خودرو است که در شرکت بیمه آرمان قابل ارائه است و این بیمه نامه در حقیقت مکمل بیمه شخص ثالث بوده و می‌تواند هزینه‌های مازاد ایجاد شده در حادثه رانندگی که بر عهده بیمه شخص ثالث نیست را جبران کند. این بیمه نامه به صورت اختیاری است اما با توجه به فرهنگسازی خرید بیمه، افراد بیشتری از بیمه بدنه استقبال کرده‌اند. در بیمه نامه بدنه آرمان خسارت‌هایی مانند: حادثه، تصادف، تصادم، واژگونی، سقوط، آتش سوزی، انفجار، صاعقه و سرقت کلی قابل جبران است. همچنین در خرید بیمه بدنه باید به این توجه داشت که هر دو طرف حادثه رانندگی (راننده آسیب دیده در حادثه یا راننده مقصر) می‌توانند در صورت بروز خسارت‌های مالی، خسارت وارد شده را از طریق بیمه بدنه جبران کنند.

پوشش‌های بیمه بدنه آرمان

در بیمه بدنه برای اینکه بتوان خطرات بیشتری را تحت پوشش قرار داد، می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر، تحت پوشش‌های اضافی بیمه نامه بود. در حقیقت بیمه نامه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی را برای بیمه‌گزار‌ها در نظر می‌گیرد تا با توجه به الویت و درخواست خود بتوانند این پوشش‌های را خریداری کنند.

پوشش‌‌های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه نامه با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است و این پوشش‌ها جزو موارد لاینکف بیمه نامه خواهد بود که در اثر حادثه، آتش سوزی یا سرقت خودرو رخ می‌دهند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند:

  • خسارتی كه در جریان نجات یا انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود.
  • سرقت کلی خودرو با توجه به شرایط بیمه نامه تحت پوشش است.
  • واژگونی، سقوط، انفجار و صاعقه تحت پوشش خواهد بود.
  • هر گونه حادثه و تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک در این پوشش قرار دارد.
  • با توجه به بروز خسارت‌های اصلی، خسارت‌های باتری و لاستیک‌ها تا 50 درصد قیمت نو آن‌ها جبران خسارت می‌شود.

بیمه بدنه خسارات مالی را پوشش می دهد

از طرف دیگر اگر بیمه‌گزار ترجیح دهد که خطرات بیشتری را خریداری کند، می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر تحت پوشش خطرات زیر باشد:

  • پوشش شکست شیشه
  • پوشش ترانزیت (خارج از کشور)
  • پوشش سرقت در جای قطعات
  • پوشش بلایای طبیعی
  • پوشش نوسانات قیمت
  • پوشش رنگ، مواد شیمیایی و اسید پاشی
  • پوشش ایاب و ذهاب
  • پوشش کشیدن میخ
  • پوشش حذف فرانشیز

نکته مهم این است بدانید که بیمه بدنه در قبال خسارت‌های جانی ایجاد شده تعهدی ندارد و برای جبران این خسارت‌ها باید به خرید بیمه شخص ثالث آرمان استفاده کنید.

بیمه ثالث آرمان چیست؟

طبق قانون مدنی کشور، هر فردی که برای شخص ثالثی خسارت ایجاد کند، موظف به پرداخت خسارت بوده و باید جبران هزینه داشته باشد. بیمه ثالث هم با توجه به این قانون برای جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث طراحی شده است. همچنین بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری است که تمام افراد باید آن را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنند. این بیمه نامه دو نوع پوشش مالی و جانی دارد که با توجه به میزان تعهدات شرکت بیمه و دیه اعلام شده در ابتدای سال، جبران خسارت خواهد کرد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث آرمان

شرکت بیمه آرمان برای بیمه نامه ثالث خود خسارت‌های مالی و جانی که برای اشخاص ثالث رخ می‌دهد را تا سقف تعهدات بیمه نامه خود تحت پوشش قرار می‌دهد.

پوشش خسارت‌های مالی:

در بیمه ثالث آرمان پوشش خسارت‌های مالی برای جبران خطرات و خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی طراحی شده است. این حادثه‌ها در اثر تصادف و تصادم رخ می‌دهد مانند: تصادف با درخت، فرد ثالث یا حیوانات در حال عبور از خیابان که در بیمه نامه ثالث آرمان تحت پوشش خواهند بود.

بیمه خودرو خسارات جانی و مالی به اشخاص ثالث را پوشش می دهد

همچنین دیه در سال 1401 برای ماه‌های حرام 800 میلیون تومان اعلام شده است که برای پوشش‌های مالی باید حداقل میزان یک چهلم این مبلغ را خریداری کرد. در حقیقت در سال 1401 مبلغ 20 میلیون تومان برای حداقل سقف تعهدات بیمه‌گر در نظر گرفته شده است که می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر، میزان تعهدات را تا 400 میلیون تومان هم افزایش داد.

پوشش خسارت‌های جانی:

پوشش جانی بیمه شخص ثالث آرمان، برای جبران زیان‌های بدنی و جانی اشخاص ثالث در نظر گرفته شده است. در این بیمه نامه هرگونه خسارت دیه یا ارش ناشی از صدمه، شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی یا دیه فوت تحت پوشش بیمه ثالث آرمان خواهند بود.

همچنین همانطور که اشاره شد، دیه در سال 1401 معادل 800 میلیون تومان برای ماه‌های حرام و مبلغ 600 میلیون تومان برای ماه‌های عادی سال در نظر گرفته شده است.

خرید همزمان بیمه بدنه و بیمه ثالث آرمان

به طور کلی با خرید همزمان بیمه نامه‌های ثالث و بدنه می‌توان بیشترین خسارت‌ها را برای جبران حادثه‌های ناشی از رانندگی ایجاد کرد. در حقیقت برای اینکه بتوان هزینه‌های جبران خسارت‌های ایجاد شده را از روی دوش راننده مقصر حادثه برداشت، بهتر است که بالاترین سقف تعهدات را خریداری کرد تا جبران هزینه‌های ایجاد شده بر عهده بیمه‌گر آرمان باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.