تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 602243

بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی

بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی

  دوست‌ دارید کتابخوانی را شروع کنید؟ برای شروع باید روی عادت کتابخوانی کار کنید، درست مثل هر کاری که روزمره انجامش می‌دهید. پس در گام اول  سراغ کتاب‌هایی بروید که شما را به کتاب خواندنِ بیشتر ترغیب کنند. اما بهتر است بدانید که چه کتاب‌های ارزش خواندن دارند، چگونه زمان خواندن پیدا کنید و چطور  خود

 

دوست‌ دارید کتابخوانی را شروع کنید؟ برای شروع باید روی عادت کتابخوانی کار کنید، درست مثل هر کاری که روزمره انجامش می‌دهید. پس در گام اول  سراغ کتاب‌هایی بروید که شما را به کتاب خواندنِ بیشتر ترغیب کنند. اما بهتر است بدانید که چه کتاب‌های ارزش خواندن دارند، چگونه زمان خواندن پیدا کنید و چطور  خود را پایبند مطالعه کنید.

بسیاری از مردم می‌ترسند یا اگر بهترین کتاب را برای شروع عادت مطالعه پیدا نکنند خیلی زود خسته شده و دست از کتاب‌خواندن می‌کشند. شاید پس از مدتی فکر کرده‌اید که کتاب خواندن مناسب شما نیست و دست از خواندن برداشته‌اید. اما راه‌های زیادی برای پیدا کردن کتاب مناسب و شروع کتابخوانی پیش روی شماست. با ما همراه شوید تا با راه‌های پیدا کردن بهترین کتاب و البته بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی آشنا شویم.

فراموش نکنید برای خرید کتاب، سفارش از سایت ۳۰بوک می‌تواند بهترین روش برای خرید آنلاین کتاب باشد. از ویژگی‌های جذاب ۳۰بوک برای دوست‌داران کتاب، تخفیف‌های همیشگی و تنوع بالای کتاب‌ها است.

بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی

پیدا کردن کتاب مناسب برای شروع کتاب‌خوان شدن

یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای شروع کتاب‌خوانی یافتن کتاب یا کتاب‌های مناسب است. یافتن بهترین کتاب برای شروع کتابخوانی بدان معنا نیست که مجبورید به دنبال کتاب‌هایی باشید که چهره‌های مشهور به شما توصیه می‌کنند یا حتی مجبور نیستید مهم‌ترین کتاب‌های دنیا را بخوانید. مطمئنا بسیاری از این کتاب‌ها عالی هستند، اما شاید بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی نباشند، چون راستش را بخواهید شاید کتاب خواندن کمی شبیه دویدن باشد. شاید تمام کل عمرتان دویده باشید ولی هنوز هم نیاز به تمرین منظم دارید. بنابراین هیچ اشکالی ندارد اگر به سراغ کتاب‌های ساده و مناسب بروید.

یادتان نرود که شما برای خودتان و برای تقویت ذهن‌ است که کتاب می‌خوانید، بنابراین اول از همه سراغ علاقهٔ خودتان بروید. ما در ادامه تعدادی از بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی را به شما معرفی می‌‌کنیم، شاید به کمک این فهرست بتوانید عادت مطالعه را در خود تقویت کنید و به جمع کتاب‌خوان‌ها بپیوندید.

سرگذشت هاکلبری فین اثر مارک تواین 

سرگذشت هاکلبری فین رمانی از مارک تواین نویسندهٔ شهیر آمریکایی است که برای اولین بار در سال 1884 در بریتانیا منتشر شد و در سال 1885 در آمریکا به چاپ رسید. نام هاکلبری فین را معمولاً در میان رمان‌های بزرگ آمریکایی می‌بینید و یکی از اولین آثار در ادبیات آمریکایی است که به زبان انگلیسی بومی نوشته شد. داستان سرگذشت هالکبری را «هاک» فین روایت می‌کند که راوی دو رمان دیگر مارک تواین و دوست تام سایر است. سرگذشت هاکلبری فین، دنباله‌ای بر داستان‌های تام سایر محسوب می‌شود که باعث تغییر مسیر ادبیات کودکان در ایالات متحده شد و تصویر عمیقی از احساسات دوران کودکی را به تصویر می‌کشد.

هاکلبری فین پسری نوجوان است که پدری الکلی دارد اما پس از چند سال پدرش گم می‌شود و او با تام سایر دوست می‌شود. سپس هاک را به دست زنی بیوه می‌سپارند که همراه با خواهرش دوشیزه واتسون زندگی می‌کند. پس از مدتی پدر هاکلبری فین دوباره به روستایشان می‌آید و هاک را به کلبه‌ای وسط جنگل می‌برد اما هاک پس از چند روز از آنجا فرار می‌کند و به همراه یک بردهٔ فراری سوار بر قایقی در امتداد رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارند. ‌مارک تواین در این کتاب دست به توصیف رنگارنگ مردم و مکان‌های کنار رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی زده است و عمدهٔ شهرت کتاب برای همین توصیفات است. ماجراهای این کتاب در یک جامعه‌ای رخ می‌دهد که بیش از بیست سال قبل از جنگ جنوبی از بین رفته و نویسنده در این کتاب با زبانی تند‌‌وتیز نگرش‌های ریشه‌دار، به ویژه نژادپرستی و آزادی را خطاب قرار داده است.

کیمیاگر اثر پائولو کوئيلو 

کیمیاگر اثر نویسندهٔ برزیلی پائولو کوئیلو است و اولین بار در سال 1998 منتشر شد. این کتاب در اصل به زبان پرتغالی نوشته شده است و سبک آن رئالیسم جادویی است و از بسیار جهات بسیار آموزنده و خیره‌کننده است. کوئیلو در این کتابِ ساده، احساساتی قدرتمند، شخصیت‌های جالب و عمیق و پیچش‌های طرحی و حکمت‌های الهام‌بخشی را به تصویر کشیده و ما را وادار می‌کند که متفاوت فکر کنیم. کتاب کیمیاگر نمادی جاودان از اهمیت دنبال‌کردن رؤیاها و گوش‌دادن به ندای قلبمان است.

داستان اصلی کیمیاگر دربارهٔ چوپانِ اندلسی به نام سانتیاگو است که به قصد جست‌وجوی گنجی واهی که در خواب‌دیده و در زیر اهرام مصر مدفون شده گوسفندانش را می‌فروشد، میهن خود را ترک می‌کند و در آفریقای شمالی سرگردان می‌شود. او در این سفر و ماجرای حیرت‌انگیز با یک مرد کولی روبه‌رو می‌شود که ادعا می‌‌کند پادشاه است. او به‌خاطر برخورد با شخصیت‌های رازآلود مختلف، مفاهیم وجودگرایی و اساسی‌ترین مفاهیم را از خردمندترین استاد یعنی کیمیاگر می‌آموزد. کیمیاگر است که تأثیری عمیق و تحول برانگیز بر زندگی سانتیاگو می‌گذارد. سفری که در ابتدا به قصد مال دنیا آغاز شده بود، رفته‌رفته به ماجراجویی‌ای جذاب برای کشف خود و غنای روح بدل می‌شود. سانتیاگو از گوسفندچرانی ساده تبدیل به فردی خردمند می‌شود که در روح جهان غوطه‌ور شده است.

ناتور دشت اثر جروم دیوید سلینجر

ناتور دشت اثر جی.دی سلینجر نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب اولین‌بار به‌صورت سریالی بین سال‌های 1945 تا 1946 منتشر شد. نویسنده در اصل این کتاب را برای انتقاد از سطحی‌نگری در جامعه نوشت. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شد اما اغلب نوجوانان به‌دلیل مضامینی مانند اضطراب و بیگانگی به آن جذب شدند. از مضامین دیگر این رمان می‌توان به مسائل پیچیده‌ای مانند بی‌گناهی، هویت، تعلق، فقدان، ارتباط، جنسیت و افسردگی اشاره کرد. شخصیت اصلی این رمان هولدن کالفیلد نیز به نمادی برای شورش نوجوانان تبدیل شد.

هولدن کالفید از جهان «عوضی» -آن‌طور که سلینجر می‌گوید- گریزان است. او جهانی جدا برای خودش می‌سازد و در جهان کوچک و قشنگش، خود و دیگر بیگانگان شبیه به خود را متعلق به آن می‌داند و سرگردان پی معنایی برای زندگی می‌گردد. بااین‌وجود و حتی در این جهان ساختگی نیز، سرگشتگی او پایانی ندارد و مدام به ورطهٔ تازه‌ای از ناامیدی می‌افتد. هولدن در شانزده‌سالگی و هم‌زمان با تعطیلات کریسمس و مشکلات تحصیلی از مدرسه اخراج می‌شود و مجبور می‌شود به نیویورک نزد خانواده‌اش برگردد اما چون چند روزی طول می‌کشد تا نامهٔ اخراج به دست والدینش برسد او چند روزی را بیرون از خانه و در خیابان‌های نیویورک سر می‌کند تا بلکه آب‌ها از آسیاب بیفتد و برای همین بی‌مقصد در خیابان‌ها می‌چرخد. او از جهان معصومانهٔ کودکی رانده می‌شود و ناگریز پا به جهان شلوغ جوانی و بزرگسالی می‌‌گذارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.