تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر : 609310

بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک کدام است؟

بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک کدام است؟

برخی از خانم ها ممکن است در اثر سرما، باد و هوای خشک که به پوست آسیب می رساند یا در اثر عوامل دیگر به خصوص در فصل زمستان دچار خشکی پوست شوند، در این موارد خانم ها باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشند.   در این مقاله به دلایلی که باعث از

برخی از خانم ها ممکن است در اثر سرما، باد و هوای خشک که به پوست آسیب می رساند یا در اثر عوامل دیگر به خصوص در فصل زمستان دچار خشکی پوست شوند، در این موارد خانم ها باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشند.

 

در این مقاله به دلایلی که باعث از دست دادن رطوبت پوست می شود، علاوه بر نکات مهم برای حفظ پوست و برخی نکات می پردازیم. دستور العمل های طبیعی که می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد و به رطوبت و شادابی پوست کمک می کند.

بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک کدام است؟

بهترین مرطوب کننده های طبیعی و خانگی صورت کدامند؟

از برجسته ترین مرطوب کننده های طبیعی صورت که استفاده آسانی دارند و اغلب در خانه یافت می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عسل برای مرطوب کردن پوست خشک

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست به خصوص برای پوست های خشک محسوب می شود، حاوی آنتی اکسیدان است، همچنین با نفوذ به لایه های عمقی پوست، آنها را مرطوب می کند و منافذ آن را پاکسازی می کند و در نتیجه طراوت و شادابی پوست را به دست می آورد. هفته ای دو بار یا بیشتر پوست را با عسل مرطوب کنید، مخصوصا اگر پوست خشک است، با استفاده از یک لایه عسل طبیعی روی پوست استفاده می شود، سپس بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس پوست را با آب ولرم شسته و خشک کنید. خوبه

شیر برای مرطوب کردن پوست خشک

شیر فواید زیادی برای پوست دارد، زیرا منبعی غنی از ویتامین های B، A، D، کلسیم، آلفا هیدروکسی اسیدها و سایر آنتی اکسیدان های قوی است. استفاده از شیر روی صورت باعث تغذیه سلول های پوست و حفظ رطوبت آن در سراسر پوست می شود. شیر علاوه بر اثر مفید در درمان آکنه با لایه برداری ملایم پوست را شاداب می کند. برای مرطوب کردن پوست خشک با شیر مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک تکه پنبه کوچک را در شیر سرد خیس کنید، سپس آن را به آرامی روی صورت تمیز و خشک قرار دهید. بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی صورت بماند تا خشک شود، در این مدت مراقب باشید که عضلات صورت را زیاد تکان ندهید، زیرا ممکن است خطوط روی صورت ایجاد شود.
  • پس از آن صورت را با آب سرد خوب بشویید.

بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک کدام است؟

روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست خشک‌

روغن زیتون یکی از روغن هایی است که به عنوان یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست عمل می کند، زیرا حاوی سه آنتی اکسیدان است که ویتامین E ، پلی فنول ها و فیتواسترول ها هستند که همگی به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند. آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به پوست، علاوه بر آن، این روغن برخلاف مرطوب کننده های تجاری که منافذ پوست را می بندد، این مزیت را دارد که به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و آن را پاکسازی می کند.

مراحل استفاده از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست خشک:

  • صورت و گردن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آرامی برس بزنید.
  • مقدار اضافی آن را با دستمال کاغذی از روی صورت پاک کنید و ترجیحاً روغن زیتون را شب به صورت بمالید.
  • صبح صورت را بشویید.

روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست خشک

روغن نارگیل یک مرطوب کننده قوی و بسیار موثر برای افرادی که پوست خشک دارند، آن را درمان می کند، بافت ها را عمیقا تقویت می کند، سلول های مرده را از بین می برد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین E است که به دلیل اثربخشی آن بر روی پوست و محافظت از آن در برابر آسیب در طول زمان و همچنین نقش آن در تسکین پوست در برابر آفتاب سوختگی در خانه و درمان اگزما و پسوریازیس شناخته شده است.

روغن نارگیل همچنین حاوی سه اسید آمینه است که از گسترش عفونت های قارچی بر روی پوست جلوگیری می کند که عبارتند از: اسید کاپریک، اسید لوریک و اسید کاپریلیک.

مراحل استفاده از روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست خشک:

  • یک چهارم قاشق روغن نارگیل را کف دست بریزید سپس با دست دیگر آن را بمالید، سپس با هر دو دست به آرامی صورت را با حرکات ماساژ صورت بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا پوست جذب شود.
  • روغن نارگیل اضافی را با یک حوله نخی پاک کنید.

کره شیا برای مرطوب کردن پوست خشک

کره شی خام و تصفیه نشده حاوی ویتامین های A،E و مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است. کره شی از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. زیرا دارای خواصی مانند مرطوب کنندگی، جلوگیری از پیری زودرس و ضد التهاب است و علاوه بر اثربخشی در تسکین پوست از اگزما و مرطوب کردن پوست خشک با کارایی بالا، حتما از کره خام و تصفیه نشده استفاده شود. زیرا خواص درمانی خود را حفظ می کند، در حالی که کره تصفیه شده این ویژگی ها را از دست می دهد.

بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک کدام است؟

برای مرطوب کردن پوست خشک با کره شیا طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • یک تکه کوچک کره شی را بردارید
  • سپس آن را روی کف دست قرار دهید تا ذوب شود و قابل پخش شود.
  • سپس آن را به صورت مالیده و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.
  • توصیه می کنیم روزانه قبل از خواب از کره شیا برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید.

آواکادو برای مرطوب کردن پوست خشک

آووکادو، یک منبع غنی از بیش از 14 ویتامین و مواد معدنی است. مقدار قابل توجهی از آنتی‌ اکسیدان ‌ها در آووکادو وجود دارد که به طور عمده برای تقویت توانایی ‌های پوست مسئول هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده، یکی از اثرات مهم آووکادو بر روی پوست، خاصیت مرطوب‌ کنندگی آن است.

برای استفاده از آووکادو به عنوان مرطوب ‌کننده پوست خشک، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. پوست خود را با یک تمیز کننده ملایم تمیز کنید.

2. نصف آووکادو را خرد کرده و روی پوست خود بمالید، سپس به آرامی ماساژ دهید حدود 2-3 دقیقه.

3. پس از 15-20 دقیقه، آنرا با آب سرد بشویید.

4. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

ولی در آخر بهتره که بگم اگر وقت و حوصله کافی برای تهیه مرطوب کننده خانگی برای پوست ندارید، می‌توانید از کرم آبرسان تراست استفاده کنید. این کرم با فرمولاسیون مناسب خود، به پوست نرمی و رطوبت می‌بخشد. تراست حاوی عصاره‌های گیاهی مرطوب‌کننده مانند آلوئه ورا، گلیسیرین و ویتامین E است که بهبود ظاهر و سلامت پوست را تضمین می‌کند. همچنین این کرم بدون ایجاد احساس چربی و سبک جذب می‌شود و مناسب برای هر نوع پوست می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با عواملی که منجر به خشکی پوست می شوند، نکات مهم در مورد مرطوب کردن پوست، بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای مرطوب کردن پوست خشک و اینکه چرا باید برای مرطوب کردن پوست خشک از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنیم، بیشتر آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله و با استفاده از راهکارهای ارائه شده بتوانید خشکی پوست تان را برطرف کنید.

منبع:

https://www.salamati24.com/fa/blog-post/11176/the-best-hydrators

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.