تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
کد خبر : 56311

بررسی سه گوشی اپل برای گیمینگ مناسب هستند

بررسی سه گوشی اپل برای گیمینگ مناسب هستند

فهرست۱ بهترین گوشی‌های اپل مناسب برای گیمینگ۲ آیفون ۱۲ پرو مکس: بهترین گوشی آیفون برای گیمینگ۲.۱ صفحه نمایش بزرگ ایفون ۱۲ پرومکس۲.۲ ۵G بودن آیفون ۱۲ پرومکس، دلیل دیگر برای گیمرها۳ بررسی نقاط مثبت و منفی آیفون ۱۲ پرومکس۴ آیفون ۱۲، یک انتخاب خوب برای گیمرها۵ دیگر ورژن‌های آیفون که برای گیمینگ مناسب است۶ بررسی …

همه گوشی‌های مدرن آیفون برای گیمینگ مناسب‌اند ولی اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید، قطعا به دنبال بهترین‌ها هستید.

سال‌هاست که عملکرد عالی آیفون‌ها دور گوشی‌های رده بالای اندروید حلقه زده است. گوشی‌های آیفون توانسته‌اند با ترکیب ظرفیت بالای باتری و فهرست عظیمی از بازی‌های خارق‌العاده که برخی از آن‌ها در انحصار کامل apple Arcade است، جزء بهترین انتخاب برای بازی‌های آنلاین و غیرآنلاین با گرافیک بالا باشند. در ادامه این مطلب، با ویژگی‌ها و قیمت گوشی‌های مخصوص بازی و گیمینگ اپل بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین گوشی‌های اپل مناسب برای گیمینگ

اگر صادقانه بخواهیم بگوییم هر آیفونی که در چند سال اخیر ساخته شده، هیچ مشکلی در اجرای سخت‌ترین بازی‌های موبایلی نداشته است. ولی اگر به اندازه کافی درباره بازی‌های موبایل جدی هستید که آن را مهم‌ترین اولویت خود برای خرید گوشی‌ قرار داده‌اید، قطعا به دنبال گوشی «به اندازه کافی خوب نیستید»، بلکه به دنبال «بهترین» هستید.

آیفون ۱۲ پرو مکس: بهترین گوشی آیفون برای گیمینگ

با هر گوشی آیفونی می‌توانید بازی‌های معمولی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. اگر بخواهید بازی‌های درجه یک با گرافیک‌های پیشرفته سه بعدی و صدای بسیار عالی را انجام دهید، عملکرد گوشی مهم می‌شود.

همه آیفون‌ها مجهز به تراشه‌ای فوق سریع A14 هستند ولی چیزی که آیفون ۱۲ پرو مکس را کمی سریع‌تر کرده، Ram اضافه آن است. اگر عاشق گیمینگ هستید، ممکن است بخواهید نوع بزرگ‌تر «Max» را داشته باشید. همین صفحه نماش بزرگ‌تر در قیمت روز گوشی آیفون پرو مکس ۱۲ تاثیرگذار است.

 

ممکن است از خود بپرسید چرا از همه گوشی‌های آیفون، ۱۲ پرومکس را در درجه اول پیشنهاد می‌دهیم. یکی از بزرگ‌ترین دلایل، عمر باتریش است. بازی‌های پیشرفته به سادگی باتری گوشی‌تان را خالی می‌کند و آیفون ۱۲ پرو مکس بیشترین عمر باتری در میان دیگر موبایل‌های آیفون را دارد. اگر بازی‌های مبتنی بر مکان (location-based) مانند پوک‌من گو (Pokemon Go) را بازی می‌کنید، قطعا نمی‌خواهید در آخر کار مجبور باشید برای گوشی خود به دنبال باتری باشید.

صفحه نمایش بزرگ ایفون ۱۲ پرومکس

دومین دلیل گیمرها برای خرید گوشی‌ آیفون  ۱۲ پرومکس، سایز صفحه نمایش آن است. انجام بازی‌ها با دکمه‌ها و کنترل‌های مجازی روی صفحه نمایش باعث انجام راحت‌تر بازی‌ها می‌شود. خواندن متن‌های کوچک در PRG-ها و موارد مشابه در این صفحه نمایش‌ها آسان‌تر می‌شود.

با صفحه نمایش بزرگ‌تر پرومکس، همان تجربه بازی با Xbox یا پلی استیشن را حس خواهید کرد.

 

۵G بودن آیفون ۱۲ پرومکس، دلیل دیگر برای گیمرها

در نهایت، هیچگاه ۵G بودن آیفون ۱۲ پرومکس را فراموش نکنید. انجام برخی بازی‌های با اینترنت ۴G سخت است ولی در اینترنت ۵G بهتر و روان‌تر است.

تنها نکته منفی درباره ۵G آن است که سریع شارژ موبایلتان را تمام می‌کند.

بررسی نقاط مثبت و منفی آیفون ۱۲ پرومکس

نقاط مثبت: عملکرد عالی، صفحه نمایش بزرگ، عمر باتری طولانی

نقاط منفی: بسیار بزرگ، بسیار گران

آیفون ۱۲، یک انتخاب خوب برای گیمرها

سوال: آیفون ۱۲، چرا بسیاری از گیمرها خرید گوشی آیفون ۱۲ را نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند؟

دلایل زیادی وجود دارد که بیان می‌کند چرا آیفون یک اسمارت فون بهتری است. عملکرد قابل اطمینان، فریم و گرافیک بی‌نظیرش در هر زمان آن را به بهترین گزینه برای گیمینگ تبدیل کرده است.

بسیاری از اوقات بسیاری از بازی‌ها برای گوشی‌های هوشمند اندروید بهینه نشده‌اند. دلیل این امر آن است وسایل اندرویدی از انواع مختلف SoCs استفاده می‌کنند که تقریبا پشتیبانی از آن‌ها برای ارائه دهندگان بازی غیر ممکن است. به همین دلیل آیفون برتری قابل توجهی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد. همین مساله بر قیمت روز گوشی آیفون تاثیر گذاشته است.

دیگر ورژن‌های آیفون که برای گیمینگ مناسب است

با آیفون SE، آیفون X، آیفون ۸ و دیگر ورژن‌های اخیر آن یعنی آیفون ۱۲ و به ویژه آیفون ۱۲ پرومکس توسعه‌ دهندگان گیمینگ دیگر مجبور به بهینه کردن بازی‌هایشان برای پلتفرم‌های مختلف نیستند. در نتیجه گیمر تجربه عالی از بازی را حس می‌کند.

این همان زیبایی گیمینگ در آیفون است، چه از مدل آیفون دو سال پیش استفاده می‌کنید و چه آخرین ورژن از آیفون را دارید، تجربه بازی کردن به ویژه برای بازی‌های تک نفره یکسان باقی می‌ماند. همین مساله نیز تاثیر زیادی روی قیمت گوشی‌های گیمینگ داشته است.

بررسی سری‌های آیفون ۱۲ از نقطه نظر یک گیمر

بدون هیچ شک و تردیدی، سری‌های ایفون ۱۲ جزء بهترین انتخاب‌ها برای خرید گوشی در حال حاضر و در سراسر جهان به شمار می‌آیند. آیفون ۱۲ قابلیت انجام بازی‌های کنسول مانند Nintendo Switch را دارد. نکته مهم و قابل توجه اینجاست که با این گوشی می‌توان بازی‌هایی مانند Genshin impact، PUBG Mobile، Stardew Valley و بسیاری از بازی‌های تک نفره از Apple Arcade را بدون هیچ مشکلی بازی کرد. این بازی‌ها در بالاترین تنظیمات ممکن پیش فرض اجرا می‌شوند که در اغلب موارد شاهد گرافیک بسیار بهتر بازی‌ها نسبت به دستگاه‌های اندرویدی هستیم.

اجرای برخی بازی‌هایی مانند Pathless، Sonic Team Racing، Samurai Jack که می‌توانند بر روی پلی استیشن ۴، Xbox و PC اجرا شوند، در آیفون بسیار چشم‌گیرتر است و گاهی اوقات، عملکردشان با کنسول‌ها هم تراز است. این مهم به این دلیل است که آیفون ۱۲ دارای چیپست بیونیک SoC است که جزء اولین چیپست‌های ۵ نانومتری در جهان است که دو هسته با عملکرد عالی و چهار هسته با بازدهی بسیار بالا دارد. همین مساله است که بر قیمت روز گوشی آیفون تا این حد تاثیر گذاشته است.

بررسی عملکرد GPU در ایفون ۱۲

از نظر عملکرد GPU، SoC با چهار هسته GPU، در حال حاضر از برجسته‌ترین چیپست‌ها برای ارائه گرافیک بالا در موبایل‌هاست. آیفون ۱۲ توانسته در تست سه بعدی The 3D Mark Wild Life benchmark test، نمره ۶۵۶۲ را کسب کند که برای یک گوشی هوشمند نمره بسیار قابل توجهی است.

سنجش تست سه بعدی The 3D Mark Wild Life benchmark test عملکرد گوشی را وقتی چندین کار همزمان با آن انجام می‌دهید، می‌سنجد. آیفون ۱۲ چه در بازی‌ها و چه در انجام تست benchmark به سادگی توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد و عملکرد بهتری را در هر زمان از خود نشان بدهد. همین امر است که خرید گوشی آیفون ۱۲ را تا این حد به یک خرید عالی تبدیل کرده است.

نرخ فریم در آیفون ۱۲

وقتی صحبت از نرخ فریم در میان می‌آید، چیپست بیونیک A14 آیفون ۱۲ به سادگی می‌تواند بدون افت قابل ملاحظه‌ای از نرخ فریم، از عهده سخت‌ترین بازی‌ها نیز برآید.

بازی‌هایی مانند call of duty، PUBG Mobile یا هر بازی دیگری که ماهیت رقابتی دارند، نیازمند بالاترین و بهترین نرخ فریم ممکن است تا بتوان بر دیگر بازیکن‌ها پیشی گرفت.

آیفون ۱۲، به طور مداوم ۶۰ فریم را ارائه می‌کند که حتی قابل مقایسه با دستگاه‌های رده بالای اندرویدی نیست. به منظور اخذ تجربه مشابه در اندروید، کاربران مجبورند به گوشی‌های هوشمندی مانند سری ASUS ROG وابسته باشند که دارای خنک کننده مایع، فن خنک کننده و SoC-های اُورکلاک شده است.

آیفون

جمع‌بندی

نمی‌توان منکر این شد که آیفون ۱۲ می‌تواند بازی‌های قدرتمندی را اداره کند و جایگزین عالی برای دستگاه‌هایی مانند Nintendo Switch باشد.

Apple Arcade نقش مهمی در این خصوص بازی می‌کند، شما می‌توانید صدها بازی در طول ماه تنها با ۱.۳۵ دلار بازی کنید. این سرویس، تجربه بازی در سطح کنسول را برای یک تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.