تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 591008

بازی های مشترک کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار

بازی های مشترک کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت های کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار بپردازیم. حتماً می دانید که کنسول های بازی بین نسل های مختلف گیمر ها در سراسر جهان از اهمیت خاصی برخوردار است و بازیکنان بسیاری حاضر به پرداخت هزینه های کلان برای داشتن کنسول های خاص

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت های کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار بپردازیم.

حتماً می دانید که کنسول های بازی بین نسل های مختلف گیمر ها در سراسر جهان از اهمیت خاصی برخوردار است و بازیکنان بسیاری حاضر به پرداخت هزینه های کلان برای داشتن کنسول های خاص با امکانات و آپشن های خاص هستند.

در همین راستا شرکت های تجاری بسیاری نیز در این زمینه بازی های آنلاین  فعالیت  می کنند و رقابت سخت و تنگاتنگی با یکدیگر برای تسخیر بازار های جهانی بازی های آنلاین دارند. برند های مختلفی در زمینه ی تولید این کنسول ها به وجود آمده اند . اما رقابت سفت و سخت و شدید بین کنسول های پلی استیشن چهار و ایکس باکس وان همواره ، مطرح بوده است . این که کدام یک از این دو کنسول بهتر از دیگری است، مطلبی است که همیشه ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است. توصیه می کنیم که تفاوت های ظاهری این کنسول ها را ملاکی برای انتخاب خود قرار ندهید.

 

بدین منظور ‌ابتدا  مشخصات هر یک از این دو کنسول را بیان می کنیم تا شما با مقایسه ی آن ها با یکدیگر بتوانید  تفاوت بین آنها را بررسی کنید و برای تهیه ی کنسول مناسب تر تصمیم بگیرید .

 

 بازی های مشترک  کنسول بازی ایکس وان با ps4

 بازی The Last of Us Remastered

 

نسخه ریجیستر شده The Last of Us عنوان بهترین بازی تک نفره PS3 را از آن خود کرده است. این بازی اکنون بر روی PS4 با کیفیت p 1080 با کیفیت p 720  فریم بر ثانیه اجرا می شود. این به تنهایی بازی را در قابل لمس تر  و با کیفیت تر می کند. علاوه بر این، بازی آنلاین  حالت فوکوس را نیز ارائه  می کند که به شما این دسترسی را  می دهد که فیلترها و نور را بتوتنید تنطیم کنید .

در یک سناریوی  آخرالزمانی با دو شخصیت – یک بزرگسال و یک کودک تعریف شده است  بازی داستان جذابی  دارد که در آن هر لحظه مرحله ی  جدیدی در مورد شخصیت ها فاش می نماید . نام این دو شخصیت جوئل و الی است و رابطه آنها در طول بازی به رابطه پدر و دختری تبدیل می شود. بازی بخش های احساسی خود را دارد، اما زدوو خوردها و مبارزه های زیادی در این بازی انلاین دارد.

 بازی های مشترک کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار

 

 بازی Shadow of the Tomb Raider

 

 

بازی  Tomb Raider یک بازی اکشن ماجراجویی بسیار پرطرفدار و محبوب بین گیمور ها  است. انتظارات زیادی از Shadow of the Tomb Raider  به عرصه حضور و به نمایش دراورد .

 یگی از ویژه گی های بارز این بازی  تصویر خیره کننده تا محیط گیم پلی لذت بخش، Shadow of the Tomb Raider چیزهای زیادی ارائه می دهد. بازی Shadow of the Tomb Raider  همچنین جنبه های  از بازی  لارا کرافت را نشان می دهد.

 

ویژگی های مشترک در هر دو کنسول

 

صادقانه به شما خاطر نشان می شویم که هر دو این کنسول ها ، سیستم های قدرتمندی هستند. از ویژگی های مشترک بین آن ها می توان به رزولوشن ۸k ، پردازنده های بسیار پیشرفته و قدرتمند ، نرخ فریم بالا که حداکثر ۱۲۰ فریم در ثانیه است و SSD های پر سرعت اشاره کرد.

 

توجه به کشور سازنده ی هر کنسول

 

این موضوع ، کاملا مطلبی بی اهمیت است. پلی استیشن چهار محصول کمپانی سونی و سایت وان ایکس باکس وان محصول کمپانی مایکروسافت است. اما نباید انتظار داشته باشید که آن ها حتماً در کشور های ژاپن و ایالات متحده آمریکا تولید شده باشند.

در واقع تکنولوژی ساخت این کنسول ها مربوط به سونی و مایکروسافت است اما هر دو آن ها در کشور چین ساخته می شوند و شما نباید به این موضوع اهمیت بدهید. توجه داشته باشید که هر دو کنسول بازی ، نسخه های ارزان تر نیز دارند .

 

 

انتخاب با توجه به بازی های انحصاری هر کنسول

 

بازی های تحت انحصار هر یک از این دو کنسول سایت بازی ، مهم ترین ملاک و اصلی ترین بحث برای انتخاب است.

ابتدا توصیه می کنیم ، برای شناسایی بهتربن بازی آنلاین از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده کنید و راجع به آن ها تحقیقاتی هرچند مختصر داشته باشید. گاهی افراد وقت و حوصله ی بررسی نقد های هر بازی را ندارند. پس توصیه می کنیم بخش هایی از گیم پلی هر بازی را تماشا کنید تا متوجه شوید بازی با سلیقه ی شما هم خوانی دارد یا نه.

اگر بتوانید علاقه ی خود را بین بازی های متنوع و متفاوت این کنسول ها کشف کنید ، انتخاب برای شما بسیار ساده تر می شود. نکته ی مهم دیگر آن است که مطمئن باشید در بازار ایران ، کدام کنسول است که هم خودش و هم خدماتش ، به راحتی در بازار قابل دسترسی هست.

 بازی های مشترک کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار

 

کنسول بازی ایکس باکس وان می پردازیم :

۱)  پشتیبانی از ویندوز ده .

۲) توانایی اجرای بازی های Xbox 360

۳) به حسگر کینگ مجهز شده و توانایی اجرای فرمان های صوتی و تصویری در بازی را دارد.

۴)  بازی ها را دانلود می کند و توانایی دریافت آپدیت ها را دارد.

۵)  به کاربران امکان استفاده از هارد اکسترنال به عنوان حافظه ی اصلی دستگاه را می دهد.

۶) حافظه ای با ظرفیت ۱۲‌گیگا بایت دارد .

 

 

قابلیت های کنسول بازی پلی استیشن ۴

 بازی های مشترک کنسول بازی ایکس باکس وان با پلی استیشن چهار

۱) می توانید پانزده دقیقه از بازی را ضبط کنید.

۲)  ابعاد دستگاه کوچکتر است و حمل و نقل آن آسانتر.

۳)  شما میتوانید بازی های Multi Platform را با آن اجرا کنید.

۴)  امکان ورود به تالار های صوتی و گفتگو کردن بازیکنان با یکدیگر وجود دارد.

۵)  دستگاه حافظه ای با ظرفیت ۸ گیگابایت دارد.

۶)  میتوانید برای افزایش حافظه ی کنسول ، هارد داخلی اش را تغییر دهید یا آن را به USB وصل کنید.

 

بررسی تفاوت دسته های دو بازی

 

بررسی دسته های کنسول ایکس باکس وان:

 

۱)  گیمرها معتقدند دکمه های آنالوگ دسته ها در جای مناسب تری تعبیه شده است.

۲)  امکان اتصال دسته ها به کامپیوتر

۳) ویبره داشتن کلید های Trigger

 

بررسی دسته های کنسول پلی استیشن چهار:

 

۱)  در طراحی دسته های جدید ، به جای دکمه های آنالوگ ، دکمه های دیجیتال در نظر گرفته شده است.

۲) دسته ها مجهز به اسپیکر و صفحه ی لمسی هستند .

۳) دسته ها چراغی برای مشخص کردن رنگ گیمر در بازی دارند .

۴)  آنها باتری لیتیومی قابل شارژ دارند .

 

 

نتیجه گیری

در متن فوق نگاهی هرچند کوتاه و مختصر به ویژگی های متفاوت این دو کنسول داشتیم تا شما بتوانید از بین آن ها انتخاب بهتری را برای خود داشته باشید. نکات عنوان شده از اصلی ترین نکات مورد توجه بین گیمرها و علاقه مندان بازی های رایانه ای بودند .

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.