تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 601700

اگر نام لاتین در بلیط هواپیما اشتباه باشد چه کنیم؟

اگر نام لاتین در بلیط هواپیما اشتباه باشد چه کنیم؟

یکی از رایج ترین مشکلات هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما ، اشتباه وارد کردن اطلاعات توسط مسافر است. این اطلاعات شامل نام مسافر، جنسیت، تعداد و شماره ملی و تاریخ تولد است که نام و نام خانوادگی مسافر باید بصورت لاتین هم وارد شود. از آنجایی که قوانین سخت گیرانه ای برای صحت اطلاعات در بلیط هواپیما وجود دارد و

یکی از رایج ترین مشکلات هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما ، اشتباه وارد کردن اطلاعات توسط مسافر است. این اطلاعات شامل نام مسافر، جنسیت، تعداد و شماره ملی و تاریخ تولد است که نام و نام خانوادگی مسافر باید بصورت لاتین هم وارد شود. از آنجایی که قوانین سخت گیرانه ای برای صحت اطلاعات در بلیط هواپیما وجود دارد و در اکثر مواقع نمی توان آن ها را تغییر داد، مسافران بابت این موضوع نگرانی زیادی را تجربه می کنند. در این مقاله به بررسی یکی از اشتباهات متداول مسافران یعنی خطا در وارد کردن نام لاتین می پردازیم.

آیا درست وارد کردن نام لاتین هنگام رزرو بلیط هواپیما مهم است؟

بهتر است ابتدا بررسی کنیم درست بودن نام لاتین در بلیط پرواز چقدر اهمیت داشته و آیا نیازی به دقت دارد؟ بطور کلی صحت و درستی اطلاعات روی بلیط با کارت شناسایی چک می شود و بهترین توصیه این است که در درج اطلاعات به درستی و بدون غلط املایی بسیار دقت کنید. زیرا در فرودگاه و هنگام دریافت کارت پرواز به مشکل برمی خورید و حتی امکان دارد نتوانید کارت پرواز خود را بگیرید و سوار هواپیما شوید. در نتیجه هزینه بلیط و پروازتان را از دست خواهید داد.

اگر نام لاتین در بلیط هواپیما اشتباه باشد چه کنیم؟

در خصوص اشتباه وارد کردن نام لاتین، توجه به دو عامل نوع بلیط (سیستمی و چارتری) و داخلی و خارجی بودن پرواز، بسیار ضروری است. چرا که در پروازهای داخلی ممکن است سختگیری کمتری برای غلط املایی در نام لاتین وجود داشته باشد، اما این سختگیری‌ ها برای پروازهای خارجی دو چندان می‌ شود و حروف دقیقا باید طبق پاسپورت درج شود. بطور مثال اگر نام شما بصورت لاتین به چند شکل نوشته می شود، باید به شکل نوشته شده در پاسپورت استناد کنید.

چگونه نام لاتین اشتباه در بلیط هواپیما اصلاح می شود؟

برای تغییر مشخصات و اصلاح نام لاتین اشتباه وارد شده در بلیط هواپیما سیستمی یا چارتری بودن پرواز خود را بررسی کنید، چراکه هر کدام قوانین مخصوص خود را دارد. در ادامه این قوانین بطور کامل توضیح داده شده است.

اگر نام لاتین در بلیط هواپیما اشتباه باشد چه کنیم؟

تغییر نام لاتین در بلیط هواپیما سیستمی

اگر بلیط سیستمی تهیه کرده و نام لاتین خود را هنگام خرید، اشتباه وارد کرده اید، به هیچ عنوان امکان تغییر مشخصات را ندارید. در نتیجه باید پرواز خود را استرداد کرده و مجددا برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. البته برخی از ایرلاین ها مانند هواپیمایی ماهان، با مسافر همکاری می کند و امکانی را فراهم کرده تا مسافر با پرداخت مبلغی، مشخصات خود را ویرایش کند.

مبلغی که به عنوان جریمه برای تغییر اطلاعات و اصلاح نام لاتین در نظر گرفته می شود تحت تاثیر کلاس و نرخ پروازی است. کلاس نرخی همان حروف انگلیسی روی بلیط هواپیما بوده که بر میزان بار مجاز و جریمه کنسلی پرواز موثر هستند. برای اطلاع از شناسه نرخی و کلاس پروازی می توانید پیش از خرید یا پس از رزرو پشت بلیط را مشاهده کنید. در ادامه کلاس های نرخی به همراه قوانین و میزان جریمه ای که برای ویرایش بلیط در نظر گرفته شده، بطور کامل برررسی شده است.

کلاس نرخی

مقدار جریمه تا پیش از ساعت 12 روز قبل پرواز

مقدار جریمه از ساعت 12 ظهر به بعد

کلاس نرخی J، C،Y ،V

20 درصد مبلغ بهای تمام شده بلیط

40 درصد مبلغ بهای تمام شده بلیط

کلاس نرخی Q و M

30 درصد مبلغ بهای تمام شده بلیط

60 درصد مبلغ بهای تمام شده بلیط

کلاس نرخی N

بدون بازگشت وجه

بدون بازگشت وجه

برای اطلاع از شناسه نرخی و کلاس پروازی کافیست پشت بلیط خریداری شده خود را مشاهد نمایید. همچنین پیش از خرید بلیط خود می توانید کلاس نرخی پرواز خود را مشاهده نمایید.

نکته مهم: هر مسافر می تواند با مسئولیت خود و بدون اصلاح نام لاتین اشتباه وارد شده در بلیط، به فرودگاه مراجعه کند. اما ممکن است به بلیط شما ایراد گرفته شود و نتوانید سوار هواپیما شوید. این نکته در خصوص بلیط های چارتر هم صدق می کند.

تغییر نام لاتین در بلیط هواپیما چارتر

اگر بلیط شما جزو بلیط های چارتری باشد، ممکن است با توجه به قوانین شرکت‌ های هواپیمایی بتوانید این مشخصات را تصحیح کنید. شرکت های چارتر کننده اغلب تا زمان تکمیل ظرفیت و پر شدن تمام صندلی ها لیست پرواز را باز می گذراند. در نتیجه شما می توانید تا قبل از بسته شدن لیست، برای تغییر مشخصات و تصحیح اشتباهات خود اقدام کنید. البته این موضوع در بیشتر مواقع نیاز به پرداخت هزینه دارد.

قوانین تغییر نام مسافر در پروازهای خارجی

پروازهای خارجی از داخل ایران توسط شرکت های هواپیمایی خارجی و ایرانی برگزار می شود که هر کدام قوانین متفاوتی دارند. قوانین ایرلاین های داخلی پیش تر توضیح داده شد.اکثر شرکت های هواپیمایی خارجی مانند امارات امکان اصلاح و ویرایش نام را حتی با دریافت هزینه، فراهم نکرده اند و مسافر باید بلیط خود را استراد کرده و مجدد رزرو کند. اما برخی از ایرلاین ها مانند قطر ایرویز با دریافت هزینه، یک حرف از نام و نام خانوادگی مسافر را ویرایش می کنند.

نام لاتین اشتباه در بلیط هواپیما ؛ خطایی به قیمت از دست رفتن پرواز

وارد کردن مشخصات اشتباه در بلیط هواپیما جزو خطاهایی است که باعث از دست رفتن پرواز و مبلغ بلیط می شود. همانطور که گفته شد شما می توانید در پروازهای داخلی با مسئولیت خودتان به فرودگاه بروید اما باز هم احتمال این وجود دارد که نتوانید کارت پرواز خود را دریافت کنید و از پرواز جا بمانید. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات این چنینی توجه و دقت کافی در وارد کردن اطلاعات مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما است. توجه کنید که سایر اطلاعات مانند جنسیت، سن، سال تولد و کد ملی نیز باید به درستی وارد شوند. بطور کلی شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها در این خصوص به راحتی قانع نمی شوند. می توانید تجربیات خود را در این خصوص با سایر کاربران در میان بگذرایید تا آگاهی مسافران نسب به اشتباه وارد کردن نام لاتین در بلیط هواپیما افزایش یابد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.