تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 595568

انواع مدل های نمای شیشه ای ویلا

انواع مدل های نمای شیشه ای ویلا

امروزه شاهد رشد روزافزون تنوع مدل های نمای شیشه ای ویلا هستیم. امروزه استفاده از این مدل نما به دلیل زیبایی و جذابیت فراوانی که دارد، بین پیمانکاران طراحی ویلا رایج شده است. این سبک از نماهای ساختمانی به دلیل سادگی در اجرا و قیمت مقرون به صرفه، گزینه ای عالی برای اجرای بخش بیرونی

امروزه شاهد رشد روزافزون تنوع مدل های نمای شیشه ای ویلا هستیم. امروزه استفاده از این مدل نما به دلیل زیبایی و جذابیت فراوانی که دارد، بین پیمانکاران طراحی ویلا رایج شده است. این سبک از نماهای ساختمانی به دلیل سادگی در اجرا و قیمت مقرون به صرفه، گزینه ای عالی برای اجرای بخش بیرونی ساختمان های ویلایی با طول و عرض زیاد هستند. نماهای شیشه ای ساختمان به زرق و برق آن می افزایند و ضریب رزشمندی کل ملک را افزایش می دهند. با این حال، نماهای شیشه ای فقط برای زیبایی بصری استفاده نمی شوند، بلکه از نظر عملکردی نیز مورد توجه قرار می گیرند. برای مثال، نماهای شیشه ای عایق صوتی و حرارتی عالی نیز هستند.

 

اگر قصد طراحی نمای شیشه ای را برای ویلای خود داشته اما اطلاعات کمی در این زمینه دارید، با مطالعه این راهنما پاسخ بیشتر سوالات خود را به دست می آورید. چه قصد ساخت یک ویلای جدید را داشته باشید و چه بخواهید ساختمان قدیمی خود را بازسازی کنید، این اطلاعات به شما کمک می کند تا مدل های مختلف نمای شیشه ای را بشناسید. در اینجا لیستی از نماهای شیشه‌ ای وجود دارد که برای دستیابی به تعادل کامل زیبایی ‌شناسی و عملکرد در دسترس شما هستند.

انواع مدل های نمای شیشه ای ویلا2

انواع نما شیشه ای

درصد شیشه استفاده شده در طراحی نمای ویلا می تواند متفاوت باشد. اگر 60 درصد از نمای بیرونی یک ساختمان را شیشه تشکیل دهد، آن ساختمان نمای شیشه ای دارد.

1.      نمای کرتین وال

نمای کرتین وال نوعی نمای بیرونی است که سازه ای متمایز از خود ساختمان اصلی می باشد. همین موضوع سبب می شود تا فشار حاصل از وزن شیشه ها، وزش باد و طوفان، به عنوان بار مرده ای بر روی ساختمان تلقی نشود. بنابراین کرتین وال نمایی است که خودش، وزن خود را تحمل می کند و فشاری به بدنه ساختمان از سوی نما وارد نمی شود. کرتین وال سبکی مناسب برای نمای برج های تجاری و آسمان خراش هاست.

از نمای کرتین وال برای نمای شیشه ای طبقات همکف نیز می توان به صورت جداگانه استفاده نمود. یعنی اینکه نمای همکف شیشه ای بوده و نمای باقی طبقات به فراخور نیاز و سلیقه مشتری، سنگ یا حتی آجر باشد.

این نمای ساختمانی در صورتی که با استفاده از شیشه های تخصصی ساخته شود، عایق حرارتی و صوتی مطلوبی را ارائه می دهد. می توان آن را به راحتی سفارشی سازی کرد و کاملا مقرون به صرفه است.
انواع مدل های نمای شیشه ای ویلا3

2.      کرتین وال یکپارچه

این نوع کرتین وال از واحدهای بزرگی تشکیل شده است که پیش از ارسال به محل اجرای پروژه، در خود کارخانه مونتاژ شده و لعاب داده شده است.

از آنجایی که دیوارهای پرده ای یکپارچه جزء اصلی نمای بیرونی ساختمان را تشکیل می دهند، برای افزایش کارایی حرارتی، انتقال صدا و ایمنی در برابر آتش ساخته می شوند.

3.      کرتین وال نیمه یکپارچه

کرتین وال نیمه یکپارچه نوعی لعاب سازه ای است که در آن اجزای قاب سازه اولیه به صورت مجزا و به صورت مجموعه ایرکتور نصب می شوند. مولیون های عمودی در این مجموعه ها ابتدا به دال های کف و سپس افقی ها به مولیون های عمودی متصل می شوند تا شبیه یک شبکه شوند.

4.      نماهای شیشه ای بدون قاب

نماهای شیشه ای بدون قاب در ساختمان هایی با معماری مدرن بسیار رایج هستند. دلیل ترجیح استفاده از این سبک نما، این است که نمای بدون قاب پتانسیل بسیار زیادی را در اجرای طرح های خلاقانه ارائه می دهد. این نوع نما، یک راه عالی برای به حداکثر رساندن نور طبیعی در روز است.

انواع شیشه برای نما

در این بخش با انواع شیشه هایی که برای طراحی ساختمان های ویلایی استفاده می شوند، آشنا می شویم.

انواع مدل های نمای شیشه ای ویلا4

1.      شیشه لمینت

اساساً لمینت لایه ‌هایی از شیشه ‌های معمولی است که روی هم چیده شده‌ اند. لمینت نسبت به شیشه معمولی بسیار سنگین تر و سخت تر است. ضخامت بیشتری دارند و محافظت قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش و همچنین عایق عالی در برابر صداهای بیرونی دارند.

2.      شیشه سکوریت

این شکل از نملی شیشه ای بادوام تر از سایرین است. این شیشه در ضخامت های مختلف موجود است که سطوح مختلف چقرمگی را ارائه می دهد و به طور ایده آل برای مقاومت در برابر آتش استفاده می شود.

3.      شیشه عایق

این نوع شیشه از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است که توسط یک لایه نازک از هوا از هم جدا شده اند. این لایه خلا اجازه می دهد تا گرما به طور موثرتری از بین برود و آن را به یک انتخاب عالی برای عایق بندی تبدیل کند.

4.      شیشه کنترل خورشیدی

این نوع شیشه به طور ویژه برای کاهش میزان گرمای وارد شده به فضای ساختمان ویلا طراحی شده است و این کار را با جذب گرمای پرتوهای خورشید هنگامی که روی صفحه های شیشه ای می افتد انجام می دهد.

5.      شیشه رنگی

شیشه های رنگی نه تنها یک هدف زیبایی شناختی دارند، بلکه هنگامی که پرتوهای خورشید به سطح آن برخورد می کند، به عنوان یک عایق عالی نیز عمل می نمایند.

سخن پایانی

در این مطلب با انواع نماهای شیشه ای و انواع شیشه برای اجرای نمای بیرونی ویلا صحبت کردیم. اگر قصد طراحی نما برای ویلای خود را دارید، باید از یک تیم متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 

برچسب : طراحی نمای ویلا ، نمای ویلا ، طراحی ویلا ، ویلا

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.