تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 60358

انسان به زودی می‌تواند با نهنگ ها حرف بزند!

انسان به زودی می‌تواند با نهنگ ها حرف بزند!

انسان به زودی می‌تواند با نهنگ ها حرف بزند!گروهی از محققان با آغاز پروژه‌ای در حوزه ارتباط با حیوانات اعلام کردند انسان به کمک هوش مصنوعی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با نهنگ ها حرف بزند.
گروهی از دانشم..

نهنگ هاانسان به زودی می‌تواند با نهنگ ها حرف بزند!

گروهی از محققان با آغاز پروژه‌ای در حوزه ارتباط با حیوانات اعلام کردند انسان به کمک هوش مصنوعی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با نهنگ ها حرف بزند.

گروهی از دانشمندان بین‌المللی با هدف ارتباط با نهنگ‌های عنبر پروژه بزرگی را با نام CETI شروع کردند که در آن به کمک هوش مصنوعی قصد دارند آوا و صداهایی که نهنگ‌های عنبر برای برقراری ارتباط با یکدیگر ایجاد می‌کنند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

نحوه حرف زدن انسان با نهنگ ها

با توجه به اینکه پردازش زبان‌های طبیعی به عنوان یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی در حوزه پردازش زبان نوشتاری و گفتاری انسان محسوب می‌شود، محققان با استفاده از آن قصد دارند ۴ میلیارد آوای نهنگ‌های عنبر را رمزگشایی کنند. در واقع هوش مصنوعی در این پروژه باید هر صدا را به یک متن ویژه مرتبط کند.

نهنگ ها

محققان اعلام کردند این پروژه حداقل به مدت ۵ سال به طول خواهد انجامید، اما اگر محققان بتوانند در این پروژه به نتایج موفقیت‌آمیزی دست پیدا کنند، در گام بعدی قصد دارند با توسعه یک ربات به گفتگوی تعاملی با نهنگ ها بپردازند. گفتنی است مغز نهنگ عنبر حدود ۵ برابر از مغز انسان سنگین‌تر بوده و همچنین این حیوان دارنده بزرگ‌ترین مغز در میان تمام جانداران روی سیاره زمین است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.