تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 600752

افزایش امید به زندگی در بین کسانی که سوپرایز می شوند

افزایش امید به زندگی در بین کسانی که سوپرایز می شوند

سوپرایزها می توانند یک راه عالی برای افزودن هیجان و تنوع به زندگی ما باشند. آنها می توانند ما را از روزمره خارج کنند و ما را وادار کنند تا لحظه حال را دریابیم. اما آیا می دانستید که سوپرایزها می توانند بر ایجاد شادی پایدار و امید به زندگی ما نیز تأثیر بگذارند؟ در

سوپرایزها می توانند یک راه عالی برای افزودن هیجان و تنوع به زندگی ما باشند. آنها می توانند ما را از روزمره خارج کنند و ما را وادار کنند تا لحظه حال را دریابیم. اما آیا می دانستید که سوپرایزها می توانند بر ایجاد شادی پایدار و امید به زندگی ما نیز تأثیر بگذارند؟ در واقع، مطالعات نشان داده اند که افرادی که اغلب غافلگیر می شوند، امید به زندگی طولانی تری دارند. در ادامه به دلایل این موضوع می پردازیم و یک ابزار خیلی خوب برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

چرا سوپرایز افزایش امید به زنگی ایجاد می کند؟

پاسخ به این پرسش را از دو نظر به شما می گوییم. دلیل اول از دیدگاه روانشناسی به این پرسش پاسخ داده است و دیدگاه دوم از دیدگاه علم عصب شناسی است و به تاثیر هورمون ها در بدن اشاره دارد.

افزایش امید به زندگی با سوپرایز از نظر روانشناسی

سوپرایزها می توانند احساس نزدیکی و پیوند قلبی را افزایش دهند. هنگامی که کسی را غافلگیر می کنید، احساس می کند که مورد توجه و مراقبت است. این امر می تواند به تقویت روابط ما با دیگران و کاهش احساس انزوا و تنهایی کمک کند. بنابراین سوپرایزها می توانند راهی عالی برای تقویت روابط با دیگران باشند.

افزایش امید به زندگی با سوپرایز از نظر علمی

سوپرایزها می توانند سطح هورمون های استرس را کاهش دهند و سطح هورمون های شادی مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهند. این هورمون ها می توانند به کاهش فشار خون، بهبود خواب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند.

هورمون دوپامین چیست؟

دوپامین و سروتونین دو هورمون مهم در بدن انسان هستند که نقش کلیدی در احساسات، انگیزه و خلق و خوی دارند. دوپامین هورمون پاداش است و با احساس لذت، رضایت و انگیزه مرتبط است. دوپامین زمانی آزاد می شود که ما کاری را انجام می دهیم که لذت بخش است، مانند غذا خوردن، رابطه جنسی یا انجام یک کار هیجان انگیز.

هورمون سروتونین چیست؟

سروتونین نیز هورمون خلق و خو است و با احساس شادی، آرامش و رضایت مرتبط است. سروتونین زمانی آزاد می شود که ما در معرض نور خورشید قرار می گیریم، غذاهای سالم می خوریم، ورزش می کنیم و با عزیزانمان وقت می گذرانیم.

سطح پایین دوپامین و سروتونین چه عوارضی دارد؟

سطح دوپامین و سروتونین می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند ژنتیک، رژیم غذایی، سبک زندگی و بیماری ها قرار گیرد. لازم به ذکر است کمبود دوپامین و سروتونین می تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) شود.

افزایش امید به زندگی در بین کسانی که سوپرایز می شوند

از چه روشی برای سوپرایز دیگران استفاده کنیم؟

ممکن است شما فرد پرمشغله ای باشید و فرصت فکر کردن به ایده های جدید و یا برنامه ریزی و اجرای یک سوپرایز جذاب را نداشته باشید و یا به هر دلیل دیگری فرصت انجام چنین کاری را نداشته باشید. با این حال مایل باشید تا سوپرایزی را برای کسی که دوستش دارید اجرا کنید. هایپرسوپرایز یک ابزار خیلی خوب برای شما است. هایپرسوپرایز یک گروه سوپرایز در تهران است که تمام مراحل ایده پردازی تا اجرای یک سوپرایز واقعی و جذاب را برای شما انجام می دهد.

البته به تازگی این گروه، سرویس دوست من را برای ایرانیان خارج از کشور که مایل هستند تا کسی را در ایران سوپرایز کنند و یا اقدام به ارسال هدیه به ایران کنند، راه اندازی نموده است. در این سرویس کسی که مایل به انجام سوپرایز برای فردی است با هایپرسوپرایز تماس می گیرد و هایپرسوپرایز هم به او یک دوست می دهد! بله یک دوست! این دوست کسی است که به نمایندگی از او تمام مراحل یک سوپرایز را برای عزیزی که در ایران ساکن است از طرف او انجام می دهد و خود را دوست او معرفی می کند. جالب نیست!

با تمام این اوصاف اگر مایل هستید تا از روش های مینیمال تر برای سوپرایز کسی استفاده کنید و خودتان شخصا این کار را انجام دهید، در ادامه چند ایده برای شما آورده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • برای آنها یک هدیه بخرید. این هدیه می تواند هر چیزی باشد، از یک قطعه کوچک جواهرات گرفته تا بلیط کنسرت. مهم این است که چیزی باشد که می دانید آنها از آن لذت خواهند برد.
  • برای آنها کاری را انجام دهید که می دانید از انجام آن متنفرند! این می تواند هر چیزی باشد، از نظافت خانه گرفته تا بردن سگ آنها به پیاده روی. مهم این است که نشان دهید که حاضرید زمانی را صرف انجام کاری کنید که می دانید آنها از انجام آن نفرت دارند و یا حوصله انجام آن را ندارند.
  • برای آنها یک مهمانی غافلگیر کننده ترتیب دهید. این کار می تواند هر چیزی باشد، از یک مهمانی شام کوچک گرفته تا یک مهمانی بزرگ با دوستان یا خانواده. مهم این است که نشان دهید که چقدر به آنها اهمیت می دهید و می خواهید روز خاصی را برای آنها بسازید.
  • برای آنها یک نامه یا کارت بنویسید. در این نامه یا کارت از آنها به خاطر همه چیزهایی که برای شما انجام می دهند تشکر کنید و به آنها بگویید که چقدر دوستشان دارید.
  • برای آنها یک شام عاشقانه بپزید. این کار می تواند هر چیزی باشد، از غذای مورد علاقه آنها گرفته تا یک غذای جدید که می دانید، آنها از آن لذت خواهند برد. مهم این است که نشان دهید چقدر برای آنها اهمیت قائل هستید و می خواهید روز خاصی را برای آنها بسازید.
  • آنها را به یک سفر غافلگیر کننده ببرید. این سفر می تواند هر چیزی باشد، از یک سفر آخر هفته کوتاه گرفته تا یک تعطیلات طولانی تر. مهم این است که نشان دهید که چقدر به آنها اهمیت می دهید و می خواهید آنها را خوشحال ببینید.
  • برای آنها یک هدیه دستساز بسازید. این هدیه نشان می دهد که شما زمان و تلاش خود را صرف ساختن چیزی کرده اید که واقعاً برای آنها ارزشمند است.
  • آنها را به مکان مورد علاقه شان ببرید. این مکان می تواند هر چیزی باشد، از رستوران مورد علاقه آنها گرفته تا پارک یا مکان مورد علاقه شان در خارج از شهر. مهم این است که نشان دهید که می دانید آنها از دیدن آن مکان لذت می برند.
  • برای آنها یک کار خوب انجام دهید. این کار می تواند هر چیزی باشد، از انجام کاری که از انجام آن متنفر هستند تا انجام کاری که همیشه می خواستند انجام دهند. مهم این است که نشان دهید شما به آنها اهمیت می دهید و می خواهید آنها را سرحال و سرزنده ببینید.
  • فقط به آنها بگویید که چقدر دوستشان دارید. این شاید ساده ترین کار ممکن است، اما مهم ترین هدیه هم است. البته فقط به یک دوستت دارم ساده اکتفا نکنید. به آنها بگویید که چقدر برای شما اهمیت دارند و چقدر دوستشان دارید.

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، مطمئن شوید که از صمیم قلب باشد و نشان می دهد که چقدر برای آنها اهمیت قائل هستید. همان طور که گفته شد یک غافلگیری می تواند راهی عالی برای نشان دادن عشق و قدردانی است و امید به زندگی را در آنها افزایش می دهید.

افزایش امید به زندگی در بین کسانی که سوپرایز می شوند

چگونه سوپرایزهای بیشتری را تجربه کنیم؟

با کمی تلاش، می توانید زندگی خود را با کمی غافلگیری پر کنید. و این می تواند تفاوت بزرگی در امید به زندگی شما ایجاد کند. در اینجا چند نکته برای افزایش سوپرایزهای بیشتر در زندگی شما آورده شده است:

  • با دیگران صادق باشید: به آنها بگویید که از غافلگیری ها لذت می برید تا آنها را بیشتر انجام دهند.
  • برای غافلگیری ها باز باشید: اجازه دهید دیگران به شما نشان دهند که چقدر به شما اهمیت می دهند.
  • فعالیت های جدید و هیجان انگیز را امتحان کنید: این روش یک راه عالی برای خروج از منطقه راحتی خود و تجربه چیزهای جدید است.
  • برای دیگران کارهای کوچک انجام دهید: این نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و آنها را خوشحال می کند. متقابلا آنها نیز این کار را برای شما خواهند کرد.

 

بنابراین، اگر به دنبال راهی برای افزایش امید به زندگی دیگران هستید، سعی کنید بیشتر غافلگیرشان کنید. می توانید این کار را با برنامه ریزی فعالیت های جدید و هیجان انگیز، یا با انجام کارهای کوچک مانند هدیه دادن برای دیگران انجام دهید. حتی یک هدیه کوچک یا یک نامه ساده می تواند حس بهتری در آنها ایجاد کند. پس زندگی خود را با کمی غافلگیری پر کنید! ممکن است شگفت زده شوید که چقدر تفاوت ایجاد خواهد کرد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.