تاریخ انتشار : جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 586783

اخراج مدیران توییتر توسط ایلان ماسک ، حسابی گران تمام شده است!

اخراج مدیران توییتر توسط ایلان ماسک ، حسابی گران تمام شده است!

اخراج مدیران توییتر توسط ایلان ماسک ، حسابی گران تمام شده است! ورود طوفانی ایلان ماسک به توییتر و پس‌لرزه‌های حضورش در صدر این شرکت، تمام نشده و پس از چند روز، بهای اخراج مدیران این شرکت توسط ایلان مشخص شده است. حالا که توییتر زیر نظر ایلان ماسک اداره می‌شود، این شرکت با خصوصی

اخراج مدیران توییتر توسط ایلان ماسک ، حسابی گران تمام شده است!

ورود طوفانی ایلان ماسک به توییتر و پس‌لرزه‌های حضورش در صدر این شرکت، تمام نشده و پس از چند روز، بهای اخراج مدیران این شرکت توسط ایلان مشخص شده است.

حالا که توییتر زیر نظر ایلان ماسک اداره می‌شود، این شرکت با خصوصی شدنش می‌تواند مشکلات کمتری داشته باشد و با قانون‌های کمتری سر و کله بزند و دیگر نیازی به انتشار گزارش درآمدها در بازه‌های سه‌ماهه ندارد. با این که این تغییرات می‌تواند در آینده برای توییتر سودده باشد اما همین حالا اقدامات ایلان ماسک باعث شده بسیاری از آینده Twitter ناامید شوند.

نشریه نیویورک تامیز گزارش کرد ایلان ماسک، به توصیه‌های مایکل دل که در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکتش را خصوصی کرد، عمل کرده و می‌خواهد شرکت توییتر را کاملا خصوصی کند. اگر همین حالا سراغ بازار معاملات بورس نیویورک بروید، می‌بینید دیگر خبری از توییتر در لیست شرکت‌ها نیست.

ایلان ماسک می‌خواهد در توییتر هر کاری می‌خواهد انجام دهد!

شاید مهم‌ترین دلیل خصوصی‌سازی کامل توییتر برای شخص ایلان ماسک، آزادی عمل بیشترش باشد. در صورتی که توییتر خصوصی نمی‌شد، ایلان باید به تمام سهام‌داران شرکتش برای اقداماتی که انجام می‌داد پاسخگو بود اما در یک شرکت خصوصی، ماسک می‌تواند با آزادی بیشتری به اهدافش برسد.

این یعنی ایلان می‌تواند بدون هیچ مشکل بزرگی، قوانین توییتر در زمینه‌های مختلف مانند محتوا را به صورت کامل تغییر دهد و با مشکل بزرگی طرف نشود.

بهای آزادی ایلان ماسک میلیون‌ها دلار است

گزارش‌های غیررسمی منتشر شده در هفته‌های گذشته نشان می‌دادند ایلان ماسک می‌خواهد پس از ورود به Twitter، بیش از ۷۵ درصد از نیروهایش را برکنار کند. هر چند آقای ماسک این مورد را رد کرد اما واقعیت نشان می‌دهد او چندین تن از نیروها را برکنار کرده و حالا باید نزدیک به چندصدمیلیون دلار در سال‌های آینده هزینه کند.

کارمندان توییتر

هر چند هنوز موج اخراج‌های توییتر به کارمندان نرسیده اما بسیاری از مدیران این شرکت اخراج شده‌اند. مدیرعامل قبلی این شرکت، پارنگ اگراوال باید با توجه به اخراجش چیزی حدود شصت میلیون دلار دریافت کند. مدیر ارشد مالی سابق این شرکت هم که توسط ایلان ماسک اخراج شده بود حدود ۴۶ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. مدیر تیم حقوقی Twitter نیز به زودی بیست میلیون دلار دریافت می‌کند.

همچنین با توجه به خصوصی شدن این شرکت، دیگر امکان پرداخت سهام به عنوان حقوق و مزایا به کارمندان توییتر وجود ندارد و ایلان ماسک باید آماده پرداخت حقوق و مزایای کارمندانش به صورت نقدی بشوند. همچنین شرایط جدید ممکن است به کام بسیاری از کارمندان خوش نیاید و موجب به وجود آمدن یک نارضایتی عمومی میان آن‌ها شود.

اخراج کارمندان هم در کنار خراب کردن وجهه عمومی شرکت، باعث به وجود آمدن هزینه‌های زیادی برای ایلان ماسک خواهد شد. اوضاع فعلا برای ایلان به هیچ وجه خوب نیست و ممکن است در ماه‌های آینده، شرایط وخیم‌تر نیز بشود.

ایلان ماسک باید پاسخگوی شرکایش باشد

هر چند ایلان حالا می‌تواند با آزادی بیشتری به توییتر حکم‌رانی کند اما حالا مشکلات بزرگ‌تری دامن‌گیر او شده‌اند. زمانی که ماسک می‌خواست توییتر را صاحب شود، به منابع مالی کافی دسترسی نداشت. با توجه به این مورد، او سراغ وام‌های بانکی میلیارد دلاری رفت. با توجه به گزارش‌ها، او چیزی حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار وام دریافت کرده است. در کنار این مبلغ، بیش از ۷.۵ میلیارد دلار نیز توسط شرکای ایلان ماسک به او پرداخت شده است.

توییتر ایلان ماسک

با توجه به این موارد، ایلان ماسک باید هر چه سریع‌تر شرکت توییتر را به سوددهی برساند تا در بازپرداخت وام‌ها و سودی که وعده‌اش را به شرکایش داده بود موفق باشد.

در گجت نیوز بخوانید: ایلان ماسک : توییتر را به خاطر آزادی بیان، انسان دوستی و کمک به جهان خریدم

به نظر شما آیا ماسک می‌تواند با توجه به این شرایط توییتر را در آینده‌ای نزدیک به سوددهی برساند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.