تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر : 590998

آیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟

آیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟

آآیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟ این یکی از سوالاتی است که معمولا بیمارانی که قصد کاشت دندان دارند از دندانپزشک خود می پرسند. ایمپلنت های دندانی از پایه ها یا فریم های فلزی برای قرار دادن پروتز در استخوان فک شما بهره می گیرند. از آنجایی که آنها به استخوان فک پیوند

آآیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟ این یکی از سوالاتی است که معمولا بیمارانی که قصد کاشت دندان دارند از دندانپزشک خود می پرسند. ایمپلنت های دندانی از پایه ها یا فریم های فلزی برای قرار دادن پروتز در استخوان فک شما بهره می گیرند. از آنجایی که آنها به استخوان فک پیوند می خورند، عملا دائمی بوده و گزینه ایمنی به شمار می روند.

برخلاف پروتز و بریج، ایمپلنت در جای خود باقی می ماند تا شما در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن دیگر نگران حرکت دندان های خود نباشید. با این حال، یک جنبه منفی بالقوه برای ایمپلنت دندان وجود دارد و آن بوی بد دهان است. اما لازم نیست که نگران باشید زیرا بوی بد دهان ناشی از ایمپلنت دندان قابل رفع است.

در بیشتر موارد، این بوی نامطبوع به دلیل عفونت ایجاد می شود. اما گاهی اوقات، دلایل دیگری نظیر عدم رعایت بهداشت دهان و خونریزی یا تورم لثه در این مسئله دخیل هستند.

3 دلیل اصلی بوی بد دهان ناشی از ایمپلنت دهان

ایمپلنت‌های دندانی راه ‌حلی عالی برای دندان‌های از دست رفته هستند زیرا مانند دندان‌های معمولی به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند. با این حال، اگر از ایمپلنت به درستی مراقبت نشود، مشکلات متعددی رخ خواهند داد. یکی از این مشکلات، بوی بد دهان است. در ابتدا ممکن است تشخیص اینکه چرا ایمپلنت های دندانی شما بوی بد ایجاد می کنند دشوار باشد. با این حال، چند دلیل وجود دارد که چرا ایمپلنت های دندانی شما ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شوند.

1. غذا در ایمپلنت های دندانی شما گیر کرده است

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نه تنها به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند، بلکه به جلوگیری از بوی بد دهان نیز کمک می کند. اگر تکه های غذا را بین دندانهایتان رها کنید، غذا شروع به ایجاد بوی بدی در دهانتان می‌کند. هر چه مدت زمان بیشتری غذا در آنجا بماند، بوی آن قوی تر می شود.

ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های معمولی می‌توانند غذا را در بین خط لثه حبس کنند. در نتیجه، استفاده از نخ دندان و مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی مهم است تا باقیمانده مواد غذایی از بین برود.

2. ایمپلنت های دندانی شما پلاک ایجاد می کنند

ایمپلنت‌های دندانی شما می‌توانند به آسانیِ دندان‌های معمولی پلاک ایجاد کنند. اگر دندان های خود را به طور مرتب تمیز نکنید، پلاک می تواند بوی بدی در دهان شما ایجاد کند. مهمتر از آن، تجمع پلاک می تواند منجر به بیماری لثه شود.

 

آیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟

اشکال شدید بیماری لثه اغلب منجر به از دست دادن دندان های شما می شود. در نتیجه تمیز نگه داشتن دندان ها در تمام طول روز بسیار مهم است. با استفاده از دهانشویه و نمک شویه برای پاکسازی دهان می توانید از بوی بد دهان و تشکیل پلاک جلوگیری کنید.

3. ایمپلنت های دندانی شما آلوده هستند

ایمپلنت دندان به دلایل مختلفی ممکن است عفونی شود. یکی از رایج ترین دلایل، شلی ایمپلنت است. ایمپلنت دندان شل باعث رشد و جاسازی باکتری ها در داخل آن می شود. اگر باکتری ها در مراحل اولیه خارج نشوند، کل ایمپلنت از بین خواهد رفت. ایمپلنت آلوده باعث ایجاد بوی تند می شود. در این مرحله، برای از بین بردن بو و ترمیم ایمپلنت عفونی خود، به کمک دندانپزشک نیاز دارید.

به جز موارد بالا، کیفیت پایین پروتز مورد استفاده از ایمپلنت دندان می تواند سبب بوی بد دهان شود. به همین دلیل است که برای کاشت دندان باید به یک دندانپزشک معتبر و مجرب مراجعه نمایید تا از بهترین مواد برای درمان شما استفاده نماید.

درمان عفونت ایمپلنت دندان

بهترین کاری که می توانید برای ایمپلنت دندان خود انجام دهید این است که بهداشت دندان خود را رعایت کنید تا در وهله اول آلوده نشود. بدین ترتیب می توانید از بوی بد دهان ناشی از ایمپلنت دندان جلوگیری نمایید.

شما می توانید این کار را با مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن، اجتناب از سیگار کشیدن و مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار انجام دهید. با مراجعه منظم به دندانپزشک خود، عفونت های ایمپلنت را می توان سریعتر تشخیص داد و درمان کرد.

 

آیا ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟

درمان عفونت‌هایی که زود تشخیص داده می‌شوند می‌تواند شامل تمیز کردن عمیق، دهان‌شویه مخصوص یا آنتی‌بیوتیک باشد. در موارد شدید، ممکن است برای درمان عفونت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی باشد یا ممکن است نیاز به برداشتن کامل ایمپلنت باشد که تشخیص زودهنگام را به بخشی ضروری از برنامه درمانی تبدیل می کند.

سخن پایانی

اگر ایمپلنت های دندانی شما باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند، می تواند نشانه ای از بهداشت نامناسب دندان یا چند مشکل دیگر باشد. همچنین شما می توانید برای رفع این مشکل به دندانپزشک خود مراجعه نموده و در مورد آن با او صحبت کنید. توجه داشته باشید که پیشگیری همیشه بهترین راه حل است و اگر قصد کاشت دندان دارید به یکی از بهترین متخصصین کاشت دندان مراجعه نمایید تا احتمال چنین مشکلاتی به حداقل برسد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.