تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 610212

آیا ماجرای فیلم حشاشین واقعیت دارد؟ /تحلیل و انتقادها

آیا ماجرای فیلم حشاشین واقعیت دارد؟ /تحلیل و انتقادها

این روزها نام سریالی به نام حشاشین به گوش می خورد که مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است. ساخت فیلم هایی مانند حشاشین در وهله اول نشان می دهد که کشورهای منطقه به دنبال ساختن فیلم های تاریخی اصیلی هستند که به نوعی روایت کننده قدمت آن ها می باشند. در این راستا ساخت

این روزها نام سریالی به نام حشاشین به گوش می خورد که مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است. ساخت فیلم هایی مانند حشاشین در وهله اول نشان می دهد که کشورهای منطقه به دنبال ساختن فیلم های تاریخی اصیلی هستند که به نوعی روایت کننده قدمت آن ها می باشند.

در این راستا ساخت غرفه های سینمایی راز موفقیت تهیه کنندگان فیلم می باشد که توانسته اند با کمک آن به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند. خوب است بدانید حشاشین نام فیلمی است که در ماه رمضان امسال روی آنتن تلویزیون کشورهای مسلمان رفت. این فیلم در طول مدت تولید و اکران خود با حاشیه های بسیاری روبرو بوده است.

در این فیلم ستارگان مطرح زیادی از جمله کریم عبدالعزیز، نیکلاس موواد و فتحی عبدالوهاب بازی می کنند که با بازی درخشان خود این فیلم را دیدنی تر کرده اند اما سوالی که پیش می آید این است که محوریت این سریال روی شرح چه موضوعی است و چرا آنقدر پرحاشیه محسوب می شود؟

سریال حشاشین روایت کننده داستان چه گروهی است؟

این سریال روایت کننده داستان فرقه اسماعیلیه نزاری است که در سال 11 هجری قمری توسط رهبری مذهبی (حسن صباح) در ایران تاسیس شده است.

برخلاف عقیده شیعیان اثنی عشری که بعد از امام صادق، امام موسی کاظم را به عنوان دنبال رو و رهبر پذیرفته اند، اعضای این حزب اعتقاد دارند که حکومت متعلق به پسر بزرگ امام یعنی اسماعیل بوده است. از این رو نام خود را از اسم او گرفته اند.

حسن صباح رهبر و بنیان گذار این گروه در دوران حکومت خود سعی کرد با ترور شخصیت های مختلف حکومت خود را هرچه سریع تر به قدرت مطلوب خود برساند.

از این رو غربی ها نام حشاشین (قاتلین) را روی این سلسله قرار دادند. البته بسیاری از تاریخ نگاران معتقدند این نام برگرفته از عادت این گروه جهت مصرف تریاک (خشخاش) است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص

ابرقهرمان دنیای سینما، بر اساس این انسان‌های واقعی خلق شده‌اند می توانید روی نوشته کلیک نمایید.

 

چقدر ماجرای این سریال واقعیت دارد؟

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند داستان این فیلم صدها کیلومتر از سرگذشت واقعی گروه اسماعیلیه نزاری فاصله دارد و این سریال روایت کننده امانت دار داستان این فرقه نیست. خوب است بدانید در سال 11 هجری قمری در ایران تحولات بسیاری رخ داده است که در این سریال لحاظ نگشته است.

علاوه بر آن قرار دادن شخصیت حسن صباح در کنار بزرگانی چون خیام و خواجه نظام الملک سبب شده بسیاری از افراد این فیلم را بسیار اغراق کننده بدانند. با وجود انتقادهای صحیح وارد شده به این فیلم، دیدن این سریال خالی از لطف نخواهد بود.

می توانید جهت اطلاع از فیلم های هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن/رقبای اصغر فرهادی روی نوشته کلیک نمایید.

آیا اعضای این فرقه هنوز وجود دارند؟

جمعیت این فرقه در حدود 15 میلیون نفر می باشد و در کل جهان پخش هستند. البته بیشتر جمعیت این فرقه در ایران، سوریه، هند، پاکستان، افغانستان و در قسمت هایی از آمریکای شمالی قرار گرفته اند. خوب است بدانید موسسه مطالعات اسماعیلیه در سال 1977 توسط چهل و نهمین امام این فرقه یعنی آقاخان چهارم تاسیس شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.