تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 66457

کاما-۱ ، خودروی برقی جدید روسی معرفی شد + عکس مشخصات

کاما-۱ ، خودروی برقی جدید روسی معرفی شد + عکس مشخصات

کاما-۱ ، خودروی برقی جدید روسی معرفی شد + عکس مشخصاتکاما-۱ معرفی شد. این خودروی برقی جدید روسی در ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو الکتریکی آ..

کاما-۱ ، خودروی برقی جدید روسی معرفی شد + عکس مشخصات

کاما-۱ معرفی شد. این خودروی برقی جدید روسی در ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو الکتریکی آشنا می‌شویم.

سرگی کوگوگین، مدیرعامل شرکت روسی کاماز اعلام کرد خودرو برقی کاما-۱ در سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. وی افزود این خودرو برای رقابت با محصولات برقی خودروسازان مطرح این حوزه طراحی نشده و در ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر تاکسیرانی به کار گرفته خواهد شد.

مشخصات کاما-۱

کاما-1

کوگوگین تاکید کرد تولید خودروهای کاما-۱ کار دشواری نخواهد بود. در واقع در روسیه کارخانه‌های زیادی برای ساخت و مونتاژ محصولات وجود دارد که می‌توان با قیمت ارزان از آنها استفاده کرد. شرکت کاماز در اوایل ماه ژانویه با وزارت نوآوری و فناوری مجارستان نیز قراردادی را به امضا رساند که بر اساس آن طی سال ۲۰۲۲ واحد پژوهشی و توسعه کاماز در این کشور راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات برقی ساخت این شرکت در سال ۲۰۲۵ به بازار اروپا عرضه شوند.

کاما-1

خودروی برقی کاما-۱ به عنوان یک هاچ بک جمع‌وجور ۵در طراحی خواهد شد. طول این خودرو حدود ۴.۴ متر، عرض آن ۱.۸ متر و ارتفاع آن نیز ۱.۶۶ متر خواهد بود. وزن این خودرو برقی به ۱۷۰۰ کیلوگرم می‌رسد و قرار است در بخش مسافرکشی و تاکسیرانی به کار گرفته شود.

کاما-1

پیشرانه برقی استفاده شده در کاما-۱ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار را به تولید برساند که این نیرو به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد. سرعت این تاکسی برقی نیز حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو با یکبار شارژ قادر است مسافتی حدود ۴۵۰ کیلومتر را طی کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.