تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۰۲
کد خبر : 69295

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰ ؛‌ کدام محصول را بخریم؟

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰ ؛‌ کدام محصول را بخریم؟

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰ ؛‌ کدام محصول را بخریم؟به بهانه‌ی معرفی آیپد ایر ۲۰۲۲ قصد داریم آن را از نظر ظاهر، مشخصات فنی و قیمت با مدل نسل قبلی آن یعنی آیپد ایر ۲۰۲۰ مقایسه کنیم.
در رویداد ..

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰ ؛‌ کدام محصول را بخریم؟

به بهانه‌ی معرفی آیپد ایر ۲۰۲۲ قصد داریم آن را از نظر ظاهر، مشخصات فنی و قیمت با مدل نسل قبلی آن یعنی آیپد ایر ۲۰۲۰ مقایسه کنیم.

در رویداد Peek Performance مارس ۲۰۲۲، اپل نسل پنجم آیپد ایر را که آیپد ایر ۲۰۲۲ نام دارد، معرفی کرد. اکنون می‌خواهیم به مقایسه آن با نسخه نسل چهارمش یعنی آیپد ایر ۲۰۲۰ بپردازیم. ما در این مقایسه مواردی چون اندازه، نمایشگر، پردازنده و … را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰

وجه تشابه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰

ابعاد

آیپد ایر نسل ۵ بیشتر از لحاظ داخلی ارتقا پیدا کرده و این یعنی که هیچ چیز جدیدی در ظاهر تبلت ۲۰۲۲ اپل دیده نمی‌شود. بنابراین ظاهر کلی یکسانی با آیپد ایر ۲۰۲۰ دارد، حتی ابعاد فیزیکی آن نیز یکسان است. طول هر دو مدل نسل پنجم و نسل چهارم ۹.۷۴ اینچ و عرض آن‌ها ۷.۰۲ اینچ و ضخامتشان ۰.۲۴ اینچ است. اما هر دو نسخه Wi-Fi و سیم کارت خور در مدل جدید آیپد ایر یک گرم سنگین‌تر هستند. با این حال، باز هم تشخیص تفاوت آن‌ها برای شما سخت است.

نمایشگر

آیپد ایر ۲۰۲۰ و آیپد ایر ۲۰۲۲ هر دو دارای صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی Liquid Retina با نور پس زمینه LED هستند. وضوح تصویر نیز در هر دو مدل یکسان است (۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ با تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ و روشنایی ۵۰۰ نیت). همچنین هر دو مدل برای تجربه تماشای بهتر و طبیعی‌تر از True Tone پشتیبانی می‌کنند.

قلم Apple Pencil

اگر بخواهیم راجع به قلم این دو محصول صحبت کنیم، باید گفت که هم مدل جدید و هم مدل قدیمی این تبلت از قلم نسل دو پشتیبانی می‌کنند.

باتری

آیپد ایر ۲۰۲۰ نسل چهار و آیپد ایر ۲۰۲۲ نسل پنج هر دو با شارژدهی استاندارد تبلت‌های اپل می‌توانند تا ۱۰ ساعت با وبگردی روی شبکه وای فای یا تماشای بدون توقف فیلم دوام بیاورند. شارژ هر دو تبلت از طریق USB-C تامین می‌شود و اپل برای هر کدام یک آداپتور شارژ ۲۰ واتی USB-C قرار داده است.

تاچ آیدی

هر دو مدل از تاچ آیدی – Touch ID به عنوان سیستم حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند.

کانکتور هوشمند

هر دو مدل دارای کانکتور هوشمند هستند، بنابراین می‌توانند از مزایای مجیک کیبورد و Smart Keyboard Folio استفاده کنند.

مقایسه آیپد ایر ۲۰۲۲ با آیپد ایر ۲۰۲۰

پردازنده

اپل ادعا می‌کند که پردازنده آیپد ایر جدید ۶۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی است و همچنین به دلیل داشتن پردازنده M1 گرافیک مدل جدید در مقایسه با مدل قبلی دو برابر شده است. پس همانطور که فهمیدید آیپد ایر ۲۰۲۲ با پردازنده M1 عرضه می‌شود که هم رده‌ی چیپ قدرتمند دسکتاپی تبلت آیپد پرو است. این چیپست به پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای یک پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای نسل بعدی مجهز شده است. نسل چهارم آیپد ایر (۲۰۲۰) از چیپست A14 Bionic استفاده می‌کند که دارای یک پردازنده مرکزی ۶ هسته‌ای با ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته با انرژی کارآمد و یک پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای طراحی شده توسط خود اپل و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است.

دوربین

آیپد ایر ۲۰۲۰ و آیپد ایر ۲۰۲۲ هر دو دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8، زوم دیجیتال ۵ برابری و همچنین قابلیت فیلمبرداری ۴K60 هستند. اما در قاب جلویی دوربین ۷ مگاپیکسلی FaceTime HD جای خودش را در نسل پنجم به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید داده است. علاوه بر این دوربین تبلت جدید اپل در مقایسه با مدل قبلی زوم ۲ برابری را نیز ارائه می‌دهد و از Center Stage پشتیبانی می‌کند، از این رو تماس‌های ویدیویی و کنفرانس‌ها در آیپد ایر ۲۰۲۲ می‌تواند جذاب‌تر باشد.

اتصالات

هر دو مدل دارای USB-C برای اتصالات فیزیکی مانند خروجی ویدیو به نمایشگر خارجی و دستگاه‌های ذخیره سازی هستند. هر دو تبلت از وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۰ نیز پشتیبانی می‌کنند. مدل نسل پنجم از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند، البته به گفته‌ی اپل پشتیبانی از فایوجی برای باندهای زیر ۶ گیگاهرتز است که پوشش مشابهی با LTE دارند. آیپد ایر ۲۰۲۲ هیچ پشتیبانی از mmWave (سریع‌ترین باند ۵G) وجود ندارد.

قیمت آیپد ایر ۲۰۲۰ و آیپد ایر ۲۰۲۲

قیمت فعلی این دو محصول به شرح زیر است:

نسخه وای فای نسل چهارم آیپد ایر ۲۰۲۰

  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۰) ۶۴ گیگابایت: ۵۹۹ دلار
  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۰) ۲۵۶ گیگابایت: ۷۴۹ دلار

نسخه سیم کارت خور آیپد ایر ۲۰۲۰

قیمت نسخه سیم کارت خور آن ۱۳۰ دلار بیشتر است.

  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۰) ۶۴ گیگابایت: ۷۲۹ دلار
  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۰) ۲۵۶ گیگابایت: ۸۷۹ دلار

نسخه وای فای نسل پنجم آیپد ایر ۲۰۲۲

  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۲) ۶۴ گیگابایت: ۵۹۹ دلار
  • قیمت آیپد ایر (۲۰۲۲) ۲۵۶ گیگابایت: ۷۴۹ دلار

نسخه سیم کارت خور آیپد ایر ۲۰۲۲

قیمت مدل سیم کارت خور آن ۱۵۰ دلار بیشتر است.

  • قیمت نسخه ۶۴ گیگ آیپد ایر نسل ۵: ۷۴۹ دلار
  • قیمت نسخه ۲۵۶ گیگ آیپد ایر نسل ۵: ۸۹۹ دلار

توجه: فروش iPad Air جدید از ‍ ۱۱ مارس ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

آیپد ایر در چه رنگ‌هایی موجود است؟

اپل برای رنگ نسل چهارم آیپد ایر ۲۰۲۰ پنج گزینه را ارائه داده است:

  • خاکستری (‌Space Gray)
  • نقره‌ای
  • رزگلد
  • سبز
  • آبی آسمانی

اپل برای رنگ نسل پنجم آیپد ایر ۲۰۲۲ پنج گزینه ارائه داده است:

  • خاکستری (‌Space Gray)
  • استارلایت
  • صورتی
  • بنفش
  • آبی

نتیجه

نسل پنجم آیپد ایر با پیشترفت‌هایی نظیر داشتن پردازنده M1 و پشتیبانی از فناوری ۵G عرضه شده است، اما فروش آن به کسانی که قبلا نسل چهارم آن را خریده‌اند، کار سختی است. آیپد ایر ۲۰۲۲ که بین آیپد استاندارد و ‌iPad Pro قرار دارد، در اندازه و صفحه نمایش مشابه مدل قبلی است. اما همانطور که در این پست بررسی کردیم بهبود و پیشرفت عظیم پردازنده و سرعت و همچنین ارتقای دوربین آن به اندازه کافی برای خریداران و علاقمندان جذاب است. به طور خلاصه هر دو تبلت گزینه‌ی مناسبی برای خریداران هستند، اما آیپد ایر ۲۰۲۲ نسبت به قیمت یکسانی که با نسل قبلی دارد گزینه‌ی برتر و پیشرفته‌تری است.

منبع :pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.