تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 603449

لیست قیمت کاروان کربلا حج و زیارت

لیست قیمت کاروان کربلا حج و زیارت

کاروان‌های زیارتی کربلا از طریق سازمان حج و زیارت در تمامی روز‌های سال از شهرهای مختلف ایران به کشور عراق راهی می‌شوند. بی‌شک آگاهی از قیمت‌ این تور‌ها، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های زائران است تا با مقایسه صحیح قیمت‌ها، بهترین تور را برای خود انتخاب کنند. در این مطلب قیمت کاروان کربلا زمینی و هوایی

کاروان‌های زیارتی کربلا از طریق سازمان حج و زیارت در تمامی روز‌های سال از شهرهای مختلف ایران به کشور عراق راهی می‌شوند. بی‌شک آگاهی از قیمت‌ این تور‌ها، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های زائران است تا با مقایسه صحیح قیمت‌ها، بهترین تور را برای خود انتخاب کنند. در این مطلب قیمت کاروان کربلا زمینی و هوایی به‌ همراه دلایلی که باعث ایجاد تفاوت در قیمت این تور‌ها می‌شود را شرح می‌دهیم. البته توجه کنید تمامی تور‌های اعلام‌شده زیرنظر سازمان حج و زیارت هستند و شامل قیمت کاروان‌های آزاد نمی‌شود.

کدام کاروان کربلا زمینی ارزان‌تر است؟ عوامل تأثیرگذار بر قیمت کاروان کربلا

اول از همه، مبدأ حرکت شماست که تعیین می‌کند قیمت کاروان‌ زیارتی کربلا چقدر باشد؟

شهر‌هایی که در سمت غرب و مرکز ایران قرار دارند، تور‌ زمینی کربلا در آنها از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و در شهر‌های بخش شرقی ایران از ۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

درحال‌حاضر ارزان ‌ترین کاروان کربلا زمینی از تهران با قیمت 5 میلیون و997 هزار تومان از مبدأ تهران و کرج، آماده ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات عالیات است. البته از مبدأ شهر‌های دیگر نزدیک‌ به‌ مرز، می‌توان با قیمتی کمی پایین‌ تر، تور کربلا رزرو کرد. همچنین ارزان ترین تور کربلا هوایی از مبدأ تهران از قیمت ۱۳میلیون و 100هزار تومان شروع می‌شود و تا 5 میلیون تومان بیشتر در شهر‌های دیگر ادامه پیدا می‌‌کند.

ازطرفی‌دیگر با‌ توجه‌ به محاسبه هز‌ینه‌های موجود در کشور عراق با دلار یا دینار، نوسانات قیمت ارز، به‌مرور باعث تغییر در قیمت این تور‌ها خواهد شد.

نکته دیگری که در تعیین این قیمت نقش دارد، کیفیت و امکانات هتل‌های اسکان در شهر‌های زیارتی یعنی کربلا، نجف و کاظمین است. هتل‌های کشور عراق در سه سطح الف، ب و ج طبقه‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که تمامی هتل‌های اقامت زائران کاوران‌های حج و زیارت، توسط این سازمان تأیید‌ شده هستند تا نگرانی مسافران از نبود امکانات و کیفیت هتل، برطرف گردد. همچنین صبحانه، ناهار‌ و شام زائران از آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت، به دستشان می‌رسد.

وسیله نقلیه، موضوع دیگری است که در این هزینه‌ها نقش دارد. قیمت تور‌های هوایی حدود دو برابر بیشتر از تور‌های زمینی هستند. ازطرفی تور‌ زمینی کربلا با اتوبوس‌های ‌‌‌VIP ۲۵ نفره و اسکانیا ۴۴ نفره انجام می‌گیرد که این تفاوت، باعث تغییر قیمت‌ها می‌شود.

با لوکس ترین کاروان کربلا سفر کنید.

هتل جابر کربلا

احتمالاً ملاک اول لوکس بودن کاروان، هتل‌های محل اسکان آن است. هتل‌های ۴ستاره‌ و 5 ستاره‌ای چون هتل اورورک نجف، هتل جابر کربلا و هتل سراج المنیر کاظمین که جزوِ معروف‌ترین هتل‌های عراق نیز به شمار می‌روند. طبیعتاً قیمت کاروان‌ها با این نوع هتل‌ها، جزوِ دسته قیمتی بالا در تور‌های کربلا محسوب می‌شود.

قیمت تورهای پرطرفدار کربلا چگونه است؟

از‌یک‌ سو ارزانترین کاروان‌های زیارتی کربلا را می‌توان جزو تور‌های محبوب کربلا به‌ حساب آورد؛ به‌طوری‌که تور‌هایی با قیمت زیر 7 میلیون تومان زودتر به فروش می‌رسند.

البته ایام مناسبتی در کنار امکانات تورها، تأثیر اصلی در میزان تقاضا عاشقان حرم حسینی برای خرید تور کربلا دارد؛ مثلاً ایام ولادت و شهادت ائمه معصوم بیشترین کاروان و زائر را برای زیارت عتبات عالیات دارد.

دراینجا لیست برخی از کاروان‌های پرطرفدار کربلا به‌‌همراه قیمت از مبدأ شهر‌های مختلف ایران را مشاهده می‌کنید.

شهر مبدأنوع اعزاممدت اقامتهتل کربلاقیمت
تهراناتوبوس VIP۶ شبالاخضر6 میلیون و ۴۰۳هزار تومان
تهرانهوایی۷ شبدره الشرق۱۴میلیون و ۲۹۵هزار تومان
مشهداتوبوس اسکانیا۷ شبعشتار7 میلیون و ۸۸۵ هزار تومان
مشهدهوایی۷ شبالشرق الاوسط۱۶میلیون و220 هزار تومان
شیرازاتوبوس اسکانیا۷ شبرضوان6 میلیون و 433 هزار تومان
تبریزاتوبوس اسکانیا۶ شبلولوه البحر6 میلیون و 916 هزار تومان
قماتوبوس اسکانیا۶ شبدره الحسین5 میلیون و 797 هزار

تومان


چگونه با رسم زیارت، به زیارت عتبات عالیات برویم؟

همان‌طور‌که اشاره کردیم، این تور‌های کربلا، زیرنظر سازمان حج و زیارت ارائه می‌شوند. رسم زیارت به‌عنوان مجری و کارگزار رسمی این سازمان، تمامی تور‌های این سازمان را از طریق سایت خود در اختیار زائران قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت کاروان کربلا زمینی یا هوایی و خرید آن به سایت رسم زیارت به آدرس  ziarat.co  مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000109 تماس بگیرید تا از راهنمایی کارشناسان ما برای خرید تور استفاده کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.