تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
کد خبر : 586430

قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی بعد از واردات قطعا افزایش پیدا می‌کند

قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی بعد از واردات قطعا افزایش پیدا می‌کند

قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی بعد از واردات قطعا افزایش پیدا می‌کند خبرها حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد به خودروسازان اجازه دهد قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی را پس از واردات افزایش دهند. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد پس از این که دو هدف تعیین شده

قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی بعد از واردات قطعا افزایش پیدا می‌کند

خبرها حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد به خودروسازان اجازه دهد قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی را پس از واردات افزایش دهند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد پس از این که دو هدف تعیین شده برای رشد تولید و واردات خودرو تحقق پیدا کرد، هدف سوم این وزارتخانه یعنی اصلاح قیمت خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت. در واقع از آنجایی که دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا با زیان‌های کلانی مواجه هستند، وزارت صمت قصد دارد مجوز افزایش قیمت را صادر کند تا آنها با فشار مالی کمتری تولیدات خود را افزایش دهند.

دلایل افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای ایرانی

از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو یا همان اصلاح قیمت خودرو توسط وزارت صمت می‌توان به افزایش هزینه‌های لجستیکی، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش میزان دستمزد اشاره کرد که البته این دلایل نشان می‌دهند وزارت صمت در شرایط فعلی برای اصلاح قیمت به شاخص‌های کلان اقتصادی به ویژه تورم توجه داشته است.

در همین راستا وزارت صمت اخیرا برای اصلاح قیمت‌ها اقداماتی را به انجام رسانده است؛ برای مثال این وزارتخانه از خودروسازان خواسته تا آنالیز قیمت محصولات تولیدی را ارسال کنند. البته به تازگی این آنالیزها به دست وزارت صمت رسیده و فرایند بررسی آنها نیز آغاز شده است. ضمن این که وزارت صمت اعلام کرد در این بررسی‌ها سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین شورای رقابت نیز حضور خواهند داشت.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.