تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۷
کد خبر : 598043

ریموت کنترل چگونه کار می کند+ 3 نکته

ریموت کنترل چگونه کار می کند+ 3 نکته

با ساده تر شدن نحوه انجام کارها، روز به روز نقش لوازم الکتریک و الکترونیک در زندگی بشر پر رنگ تر می شود. در دنیای مدرن به ندرت کسی را می توان یافت که از این وسایل در امور خود استفاده نکند. اما گاهی این سوال پیش می آید که این ابزار چگونه کار می

با ساده تر شدن نحوه انجام کارها، روز به روز نقش لوازم الکتریک و الکترونیک در زندگی بشر پر رنگ تر می شود. در دنیای مدرن به ندرت کسی را می توان یافت که از این وسایل در امور خود استفاده نکند. اما گاهی این سوال پیش می آید که این ابزار چگونه کار می کنند؟ در این مقاله به اینکه کنترل چگونه کار می کند و تنها با فشار دادن یک دکمه میتوان تغییرات مورد دلخواه را اعمال کرد، می پردازیم.

ریموت کنترل چیست

هر چند کنترل یک وسیله ساده به نظر می آید، اما همین وسیله تا زمانی که نبود انسان ها کارها رو سخت تر از امروز انجام می دادند. این شرایط شاید برای دهه شصتی ها ملموس تر باشد. زمانی که برای تغییر کانال های تلویزیون، یک نفر باید داوطلب می شد تا هر بار برای تغییر کانال از دکمه های روی تلویزیون اقدام کند.

یا برای باز و بسته کردن درب پارکینگ باید یک نفر پیاده می شد تا این کار را انجام دهد و معمولا هم افراد خانواده این کار را به یکدیگر موکول می کردند. اما با خرید کنترل تلویزیون و وجود کنترل های از راه دور این مشکل حل شده و به راحتی با فشار دادن یک دکمه این تغییرات اعمال می شود.

به طور کلی ریموت کنترل به ابزاری در ابعاد کوچک گفته می شود که به آسانی می توان آن را حمل کرد و لوازم الکترونیکی را از راه دور کنترل کرد. امروزه علاوه بر  وسایل معمول از جمله ضبط ماشین، تلویزیون، کولرگازی و درب پارکینگ حتی وسایلی همچون لوستر ها نیز کنترل دارند.

ریموت کنترل چگونه کار می کند+ 3 نکته

نحوه‌ی کارکرد ریموت کنترل

حال که اهمیت وجود ریموت کنترل گفته شد، به نحوه کارکرد آن می پرازیم. برای اینکه تغییراتی در وسایل ایجاد شود، نیاز به فرمان از سمت کنترل است. مثلا برای تغییر کانال تلویزیون ابتدا ریموت کنترل یک دستوری را بر مبنای ایجاد این عمل به تلویزیون صادر می کند. این فرمان ها به کمک گیرنده ها به داخل حسگرهای ریز قرار گرفته شده در واحد کنترل فرمان انتقال داده می شوند.

پس از رمزگشایی  (Decoding) سیگنال ها تفکیک می شوند و سپس به مرکز کنترل فرمان ارسال شده و آنجا عملیات مرتبط انجام می شود. برای اینکه این عملیات انتقال و دریافت سیگنال به درستی انجام گیرد نیاز هست تا فرکانس گیرنده با فرکانس ریموت مشابه باشند.

ریموت کنترل چگونه کار می کند+ 3 نکته

مخترع کنترل تلویزیون

در سال 1950 اولین کنترل سیم دار  توسط کمپانی zenith radio ساخته شد. بله این کنترل با یک سیم به تلویزیون وصل می شد اما همین که افراد برای یک تغییر کانال ساده مجبور نبودند از جای خود بلند شوند، یک تحول محسوب می شد. پس از گذشت تقریبا 5 سال اولین ریموت بدون سیم را یوجین پلی اختراع کرد.

 در این کنترل اشعه نور باید مستقیم به سمت فتوالکتریک تلویزیون پرتاب می گشت. که این موضوع خود ایراد محسوب می گشت. سال بعد رابرت ادلر طرز کار کنترل اختراع شده اش را تغییر داد و از اشعه های ماورای صوت استفاده کرد.در انتخاب بهترین کنترل باید از یک راهنمای خرید کنترل استفاده کنید که شرکت پیکاوکالا از باسابقه ترین مجموعه های فروش کنترل تلویزیون است.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.