تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 63139

راهنمای انتخاب ساندویچ پانل و بهترین فروشنده آن

راهنمای انتخاب ساندویچ پانل و بهترین فروشنده آن

آیا می دانید ساندویچ پانل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله سعی داریم به معرفی این عایق پر کاربرد و انواع آن‌ها بپردازیم. و همچنین پس از آشنایی با ویژگی های آن نکات مهم خرید آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را بر …

آیا می دانید ساندویچ پانل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله سعی داریم به معرفی این عایق پر کاربرد و انواع آن‌ها بپردازیم. و همچنین پس از آشنایی با ویژگی های آن نکات مهم خرید آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.
امروزه پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات به ویژه در ساخت و ساز، انجام بسیاری از کارها را برای افراد آسان کرده است. ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته با ساختار ۳ لایه است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود.

تخته عایق دارای دو لایه سفت و سخت است که توسط یک هسته سبک وزن در دو طرف به هم متصل شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای آن این است که به عنوان یک عایق حرارتی خوب کاربردهای فراوانی دارد. در برخی موارد به آن، پانل های کامپوزیت یا پانل های عایق سازه‌ای نیز گفته می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل و اجزای آن

یکی دیگر از مزایای مهم ساندویچ پانل وزن سبک آن است. که در مکان هایی همچون:

  • ساخت دیوار
  • استفاده به عنوان انواع سقف از جمله شیروانی
  • سوله ها و سالن های مرغداری
  • ساخت انواع انبار
  • ویلا های پیش ساخته
  • تولید انواع کانکس
  • ساخت انواع سردخانه و مکان هایی که باید در مقابل گرما و یا سرما عایق باشند

و … کاربرد فراوانی دارند که بسته به نیاز مشتری و مکان اجرای سازه در مدل های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس عایق میانی ساندویچ پانل از چیست؟

اصلی ترین بخش عایق لایه میانی آن است که جنس آن تقریبا نوع کاربرد را مشخص می‌کند، این سازه در مدل های مختلف تولید می‌شود که جنس لایه میانی آن از موادی که در زیر معرفی می‌کنیم می‌تواند باشد، برخی از مواد سازنده لایه وسطی عبارت‌اند از:

  1. پشم سنگ
  2. فایبرگلاس
  3. پلی یورتان
  4. پلی استایرن

لازم به ذکر است که کناره های این لایه ها با ورقه های فلزی پوشانده شده است. جنس این پانل ها معمولاً ورق های گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، ورق های رنگی یا ورق های سفارشی آلوزینک است.

انواع ساندویچ پانل

این عایق ها در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این محصول امروزه به دلیل داشتن ویژگی های خاص از جمله :

  • حمل و نقل آسان
  • نصب سریع
  • تنوع در طرح
  • مقاومت در برابر آب و هوا
  • قیمت مقرون به صرفه
  • وزن سبک
  • سازگاری با انواع شرایط محیطی
  • و بسیاری موارد دیگر بسیار محبوب شده است.

ساندویچ پانل سقفی

پانل های عایق سقف یکی از پرطرفدارترین مدل ها هستند و همانطور که از نامشان پیداست برای پوشش سقف منازل و ساختمان های پیش ساخته و همچنین سقف کانکس ها و هزاران سازه دیگر استفاده می‌شود. به طور کلی در سه نوع تولید و به بازار عرضه میشوند که عبارتند از:

  1. ساندویچ پانل سقفی ۳ گام
  2. ساندویچ پانل سقفی ۴ گام
  3. ساندویچ پانل سقفی ۵ گام

طریقه نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی

برای سهولت در نصب ابتدا باید سازه پشت بام اندازه گیری و فاصله بین خرپاهای اصلی انجام شود و بسته به نوع و طرح سقف از زیرساخت های مورد نیاز برای نصب عایق مشخص شود و پی ریزی های اولیه انجام گردد.
پس از انجام مراحل اولیه نوبت به نصب اصلی می‌رسد که باید پس از قرار گیری عایق بر روی سقف به ازای هر متر مربع از پیچ های گالوانیزه برای مستحکم کردن و پیچ شدن آن استفاده شود.
توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ورود آب باید تمام عایق ها را بپوشانید و به هیچ عنوان حتی سوراخ کوچکی بر روی سقف باقی نماند که با اولین بارش باران آب به داخل نفوذ کند.

ساندویچ پانل دیواری

این عایق برای پوشش دیوارهای مسکونی، کارگاهی و دیوارهای سردخانه استفاده می‌شود. سازه های پیش ساخته دیواری نسبت به سازه های پیش ساخته سقفی فراز و نشیب کمتری دارند.
در ساخت لایه میانی آن از پلی اورتان، پلی استایرن و فوم XPS استفاده شده است. پانل های دیواری با ضخامت های مختلف ساخته و تولید می‌شوند.
به عنوان مثال، برای دیوارهای سردخانه از پانل های عایق با ضخامت ۱۰ سانتی متر استفاده می‌شود که با استاندارد های جهانی تطابق داشته باشد، اینگونه میزان مقاومت آن نیز بالاتر است.

انواع مدل های ساندویچ پانل دیواری

این سازه ها به طور در ۲ مدل تولید می‌شوند که در ادامه این محتوا به بررسی آن‌ها نیز خواهیم پرداخت با ما همراه باشد.

ساندویچ پانل دیواری فاق زبانه ای

نام این نوع صفحه عایق به شکل ظاهری آن برداشته شده است، به طوری که در یک طرف آن یک برآمدگی (زبانه) از عرض صفحه عایق و در طرف دیگر یک حفره (فاق) وجود دارد که لبه های آن را در هم پوشانده است. در فرآیند نصب فاق زبانه ها در داخل قرار می‌گیرند و پانل ها به هم قفل می‌شوند تا بتوان به راحتی با پیچ به سازه متصل شوند.

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل ها توسط پیچ های سر مته به پروفیل های ساختمان متصل می‌شوند که از زیبایی ظاهری دیوار می‌کاهد اما در مدل پیچ مخفی پیچ ها در زیر فاق و زبانه بسته می‌شوند و باعث می‌شوند ظاهر کلی دیوار و یکپارچگی آن بهم نریزد و یک طرح دل انگیز را به وجود آورد.

قیمت ساندویچ پانل

هنگام ساخت سازه ها عواملی مانند مواد مصرفی یا کیفیت این مصالح بر قیمت تمام شده سازه تاثیر می‌گذارد. این عایق ها نیز به دلیل استفاده در سازه های مختلف دارای تفاوت قیمت قابل توجهی هستند. عوامل مختلفی بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر مستقیم دارند که برخی از آن‌ها را در ادامه شرح می‌دهیم.

متراژ مورد نیاز ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر مستقیم دارد مساحت مورد استفاده این محصول در ساختمان است. سازندگان معمولاً اندازه ساندویچ پانل را با توجه به نوع ساختار و میزان قابل استفاده آن مدل در ساخت و ساز را این ماده مشخص می‌کنند.
به همین خاطر زمان سفارش مشتری، تولید کنندگان اطلاعات دقیق سازه را از او می‌خواهند و در اولین فرصت یک کارشناس جهت بررسی سازه فرستاده می‌شود تا نوع و مقدار مورد نیاز مشخص شود و سپس قیمت نهایی ابلاغ می‌شود

نوع فوم و عایق میانی

فوم میانی در مدل های مختلف ساندویچ پانل متفاوت است، این فوم ها در سه نوع مختلف تولید می‌شوند و بسته به شرایط محیطی، نوع سطح و نوع ساختار در ساندویچ پانل ها استفاده می‌شوند.
به عنوان مثال، پانل های معمولی از پلی استایرن در ساخت آن استفاده می‌کنند و سایر پانل ها از فوم پلی یورتان تولید می‌شوند. این عایق ها هستند که انواع مدل های ساندویچ پانل و کاربرد آن ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند. و با توجه به مکان های مختلف و مقدار هزینه مشتری تولید و استفاده می‌شوند.

ضخامت ساندویچ پانل، ۴ سانتی یا ۱۰ سانتی

یکی دیگر از عواملی که در قیمت ساندویچ پانل تاثیر مستقیم دارد  ضخامت این محصول می‌باشد. این ضخامت نیز به دلیل عواملی مانند شرایط محیطی و نوع سازه متفاوت است. به عنوان مثال، ضخامتی که در مناطق گرم استفاده می‌شود کمتر و در مناطق سرد بیشتر است.
به طور کلی در مناطقی که هوا گرم است از ۴ سانتی متر شروع می‌شوند و در مناطقی که هوا سرد است تا ۱۰ سانتی متر نیز تولید می‌شود. قابل توجه است که هرچه مقدار ضخامت بیشتر شود قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

نوع برند تولید کننده ساندویچ پانل

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود ساندویچ پانل ها با قیمت های متفاوت در بازار ظاهر شوند، ساخت آن ها توسط سازندگان مختلف است. هر یک از این تولید کنندگان نیز محصولات خود را با مواد با کیفیت متفاوت تولید می‌کنند. بنابراین بسته به برند و شهرت سازنده، قیمت ساندویچ پانل در بازار می‌تواند بالا و پایین شود.

نتیجه گیری و سخن آخر

ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید به طور کلی سعی کردیم شما را با انواع ساندویچ پانل و عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت آن را شرح دهیم، امید واریم براتون مفید واقع شده باشه.
قابل ذکر است که کارن پانل به عنوان یکی از معروع ترین برند های تولید انواع ساندویچ پانل شناخته می‌شود که تمامی محصولات خود را مطابق با استاندارد های جهانی و قیمت های منصفانه به فروش می‌رساند. شما مشتریان عزیز در صورتی که قصد خرید ساندویچ پانل را داشتید می‌توانید با شماره تلفن ۷۲۴۵۴ تماس حاصل فرمایید تا با کارشناسان شرکت تولیدی کارن پانل ارتباط برقرار کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.