تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر : 48546

چاپ کاتالوگ: موثرترین و کامل‌ترین روش برای معرفی کالا و خدمات

چاپ کاتالوگ: موثرترین و کامل‌ترین روش برای معرفی کالا و خدمات

طبق تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از بین صدها شرکت و مجموعه اداری تجاری، چاپ کاتالوگ موثرترین و کامل‌ترین روش معرفی کالا و خدمات به مشتریانی است که به صورت حضوری در تعامل با یک کسب و کار قرار می‌گیرند. چرا که مشتریان با در دست داشتن کاتالوگ یک کسب و کار می‌توانند با فراغ …

طبق تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از بین صدها شرکت و مجموعه اداری تجاری، چاپ کاتالوگ موثرترین و کامل‌ترین روش معرفی کالا و خدمات به مشتریانی است که به صورت حضوری در تعامل با یک کسب و کار قرار می‌گیرند. چرا که مشتریان با در دست داشتن کاتالوگ یک کسب و کار می‌توانند با فراغ بال در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکان، از خانه و محل کار گرفته تا حتی در ترددهای شهری و بین شهری، به مطالعه ویژگی‌های محصول یا خدمات بپردازند و طبق اطلاعات درج شده در کاتالوگ به انتخاب آن چه مورد نیازشان است نزدیک‌تر شوند. در واقع کاتالوگ کارشناس فروش شماست که می‌تواند همیشه پاسخگوی مشتریان باشد و سوالات آنها درباره محصولات یا خدمات شما را پاسخ داده و آنها را به خرید از شما ترغیب کند و راه‌های ارتباط با شما را به ایشان نشان دهد.

در همین راستا، دکتر سید امیر سجاسی، مدیر عامل چاپ پرنیان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اهمیت و ضرورتی که چاپ کاتالوگ برای معرفی بهتر محصولات یک کسب و کار دارد گفتند: چاپ کاتالوگ یکی از تخصصی‌ترین کارهایی است که چاپخانه‌های معتبر و بزرگ انجام می‌دهند، اما متاسفانه به خاطر تفاوتی که بین دستگاه‌های به روز دنیا در صنعت چاپ با دستگاه‌های قدیمی وجود دارد، اکثر چاپخانه‌هایی که با دستگاه‌های قدیمی تجهیز شده‌اند توانایی انجام این امر مهم با کیفیت قابل قبول را ندارند. ایشان در اشاره به توانایی‌های مجموعه خود گفتند: تخصص اصلی چاپ پرنیان، چاپ کاتالوگ است، به همین خاصر در این مجموعه همیشه تهیه به روز ترین دستگاه‌های چاپ موجود در دنیا در اولویت کاری قرار دارد تا مشتریان گرامی مجموعه چاپ پرنیان با اطمینان از نتیجه نهایی کار، چاپ کاتالوگ خود را به ما بسپارند و خوشبختانه تا کنون نیز اعلام نارضایتی از چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، و چاپ دیگر ملزومات تبلیغاتی چاپی در این مجموعه نداشته‌ایم.

چاپ کاتالوگ: موثرترین و کامل‌ترین روش برای معرفی کالا و خدمات

دکتر سجاسی توضیح دادند: البته برای کیفیت چاپ کاتالوگ عوامل زیادی را باید لحاظ کرد که قابلیت‌های دستگاه‌های چاپی و به روز بودن آنها تنها یکی از این موارد است. عوامل دیگری که در چاپ کاتالوگ باکیفیت موثر هستند عبارتند از تخصص کارکنان چاپخانه و آشنایی آنها با ویژگی‌های هر دستگاه و تجربه بالای آنها برای خروجی گرفتن مناسب از دستگاه‌ها، شناختن بهترین جنس و گرم کاغذ برای هر سبک کار، طراحی مناسب و انتخاب رنگ در طراحی به نحوی که هنگام چاپ کاتالوگ بهترین نشست رنگ بر کاغذ را داشته باشند، و موارد تخصصی دیگری که خوشبختانه تمامی پرسنل مجموعه چاپ پرنیان بر آنها مسلط هستند.

ایشان توضیح دادند که برای سفارش کاتالوگ، باید هدف از چاپ و طراحی کاتالوگ را مد نظر قرار داده و قیمت کاتالوگ را هم در نظر گرفت. چرا که گاهی با اعمال تغییرات ساده در جنس یا ابعاد کاتالوگ می‌توان در هزینه کاتالوگ هم صرفه‌جویی کرد. برای مثال قیمت کاتالوگ تحت تاثیر عواملی چون ابعاد کاتالوگ، تیراژ کاتالوگ، رنگبندی کاتالوگ، جنس و گرم کاغذ کاتالوگ و مواردی از این دست است که با تغییر هر کدام قیمت کاتالوگ هم تغییر می‌کند.

دکتر سجاسی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان هزینه چاپ کاتالوگ را مدیریت و بهینه کرد گفتند: بهترین روش تصمیم گیری برای مدیریت مالی هزینه کاتالوگ، مشاوره با کادر فنی و متخصصان و کارشناسان چاپخانه‌های حرفه‌ای است. چرا که با توجه به تغییرات سریع و نوسانات بازار، تعیین فرمول ثابتی برای این امر چندان صحیح و کارآمد نیست و برای مثال روشی که در سال گذشته برای بهینه کردن هزینه‌های مربوط به تبلیغات چاپی به مشتریان پیشنهاد می‌شد، در حال حاضر مقدور یا به صرفه نیست. اما کارشناسان حرفه‌ای حاضر در مجموعه چاپ پرنیان با توجه به تسلطی که بازار این امر دارند، می‌توانند بسته به هر مورد مشتریان محترم را راهنمایی کنند.

طراحی کاتالوگ به صورت خلاقانه و استفاده از رنگ‌های جذاب و طرح‌های غیرتکراری، مورد دیگری بود که دکتر سجاسی بر آن تاکید کردند و توجه به آن را از شروط پر بازده بودن کاتالوگ در امر تبلیغات دانستند. ایشان تاکید کردند که در شرایطی که هر فرد روزانه با ده‌ها آگهی تبلیغاتی از انواع مختلف همچون بروشور، کاتالوگ، پوستر، بنرها و بیلبوردهای خیابانی، و یا حتی تبلیغات تلویزیونی و مجازی روبرو می‌شود، شرط ماندگاری در ذهن مخاطبان خاص بودن و متفاوت بودن تبلیغ است. به همین خاطر ضروری است که پیش از اقدام به چاپ کاتالوگ به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، برای طراحی کاتالوگ حرفه‌ای وقت گذاشته شود تا کاتالوگ تبلیغاتی که در نهایت طراحی و چاپ شده و به دست بیننده می‌رسد، تاثیرگذار بوده و در ذهن او ماندگار شود. این نکته، نکته مهمی است که در صورت رعایت نکردن آن، کاتالوگ تبلیغاتی یک کسب و کار به جای داشتن عمر طولانی و دیده شدن چند باره توسط افراد و در نتیجه حک شدن در ذهن آنها، به زودی فراموش شده و در طوفان تبلیغات از یاد می‌رود. به همین خاطر بسیار الزامی است که در طراحی کاتالوگ از گرافیست‌های خبره‌ای که به اصول رنگ‌شناسی، روانشناسی مشتری و تکنیک‌های خلاقانه آشنا هستند کمک گرفت تا نتیجه نهایی درخشان بوده و باعث جذب مشتری بیشتر برای کسب و کارها شود.

دکتر سجاسی به صاحبان کسب و کار پیشنهاد کردند که در چاپ و طراحی کاتالوگ و سایر اقلام تبلیغاتی تردید نکرده، و آن را هزینه اضافه ندانند، چرا که با تاثیرگذاری بالایی که این امر در کسب و کارهای مختلف داشته است، بی شک می‌تواند به کسب و کارهای جدید نیز کمک کند. البته شرط تاثیرگذاری کاتالوگ رعایت مواردی است که به آنها اشاره شده است، و می‌توان با توجه به آنها اثربخشی کار تبلیغات چاپی را بالا برد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.