تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر : 591148

پردرآمد ترین باغ سیب پایه رویشی با نهالستان یشیل نهال

پردرآمد ترین باغ سیب پایه رویشی با نهالستان یشیل نهال

سیب یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که دارای ارقام و گونه های زیادی می باشد این میوه در رنگ های زرد،قرمز ،سیاه ،صورتی پرورش داده شده ودارای بازار فروش بسیار خوبی است. درختان سیب در عمده مناطق کاشت و پرورش داده می شوند اما بهترین مناطق برای کاشت این میوه خوش طعم

سیب یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که دارای ارقام و گونه های زیادی می باشد این میوه در رنگ های زرد،قرمز ،سیاه ،صورتی پرورش داده شده ودارای بازار فروش بسیار خوبی است.

درختان سیب در عمده مناطق کاشت و پرورش داده می شوند اما بهترین مناطق برای کاشت این میوه خوش طعم مناطقی کوهستانی با زمستان های سرد می باشد ،سرما می تواند بر روی کیفیت و پوست آنها بسیار تاثیر گذار باشد به همین جهت میوه درختان سیبی که در مناطق کوهستانی رشد می کنند بسیار صاف تر و بدون لکه تر می باشد و البته طعم آنها آبدار تر و شیرین تر است که این ویژگی ها در بازار فروش آنها تاثیر گذار می باشد.

اگر شما نیز قصد احداث باغ دارید و یکی از گزینه های کاشت نهالتان درختان سیب است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درختان سیب دارای ارقام و گونه های مختلفی هستند که هر یک از آنها مناسب کاشت در یک منطقه بوده و مشخصه های متفاوتی دارند،برخی از ارقام نهال مطعلق به کشورایران بوده و برخی دیگر با توجه به مرغوبیت و کیفیت آنها و البته سازگاریشان با اقلیم های مناطق مختلف ایران از دیگر کشورهای جهان به کشور عزیزمان آورده شده و در دسترس کشاورزان و باغداران محترم قرار گرفته است.

از بهترین ارقام نهال سیب که در ایران قابل پرورش بوده و محصولی با کیفیت دارد می توان به مواردی چون : نهال سیب پایه کوتاه مالینگ ،نهال سیب خونی ، نهال سیب لبنانی، نهال سیب دو رنگ ،نهال سیب زرد لبنان ،نهال سیب عروس ،نهال سیب اسرائیلی ،نهال سیب سبز ،نهال سیب فرانسه زرد و قرمز ،نهال سیب گلاب ،نهال سیب میراکل سیاه ،نهال سیب اهر و نهال سیب جرومین اشاره نمود.
در هنگام تصمیم برای کاشت نهال سیب در باغات اول کار باید اقدام به خرید نهال سیب 2 ساله پایه رویشی مطمعن بکنید و نهال خود را از نهالستان معتبری هم چون یشیل نهال خرید کنید و بعدا به کاشت ان اقدام کنید نهال های پایه بذری عمر کوتاه و باردهی خیلی کمتری نسبت به نهال های پایه رویشی دارند.

نهال با پایه های مختلف

 

این ارقام نهال در نهالستان یشیل نهال با پایه های مختلفی پرورش داده شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد،نوع و پایه نهال در عملکرد آن در طول عمرشان تاثیر بالای دارد پس بهتر است هنگام خرید نهال به پایه و نوع پرورش آن دقت کافی داشته باشید ،درادامه شما را با پایه های مختلف نهال سیب آشنا خواهیم نمود تا با دید بازتری نسبت به خرید نهال سیب و دیگر ارقام نهال اقدام نمائید.

پردرآمد ترین باغ سیب پایه رویشی با نهالستان یشیل نهال

پرورش دهندگان در کل تمامی نهال ها را با سه نوع پایه  پرورش داده و در اختیار مشتری قرار می دهند ،این سه نوع پایه به شرح زیر هستند:

نهال سیب پایه رویشی کشت بافت :

 

یکی از بهترین نوع پایه است که زیر نظر کارشناسان و مهندسین کشاورزی در محیط های آزمایشگاهی و خاک های ژله ای به صورت نهال اصلاح شده پرورش داده می شود و دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیار خوبی از قبیل :

مقاومت بالای ریشه در برابر آفات و بیماری ها

مقاومت نهال در برابر کم آبی و شوری خاک

رشد ریشه به شکل عمقی وفشرده

عملکرد بالای نهال

کیفیت مطلوب محصول در نهال

عمر مفید بالا نهال

پایداری کیفیت محصول از ابتدای سال باردهی تا سال های اخر

را دارا می باشد که این عوامل در سودهی و کاهش هزینه ها برای  پرورش دهنده بسیار مهم است .

قیمت نهال های پایه رویشی اصلاح شده به دلیل وقت و هزینه و کیفیت آنها نسبت به دیگر پایه ها بالاتر می باشد.اما با توجه به اینکه کاشت نهال یک سرمایه گذاری بلند مدت است و نهال های پایه رویشی دارای مزیت های بی شماری هستند نباید این قیمت بالا برای پرورش دهنده و خریدار مهم باشد ،زیرا خرید و پرورش یک نهال با کیفیت با قیمت بالا بهتر از خرید یک نهال ارزان ولی بی کیفیت است .

نهال سیب پیوندی :

پردرآمد ترین باغ سیب پایه رویشی با نهالستان یشیل نهال

یکی دیگر از روش های پرورش نهال است که در آن سعی شده با استفاده از یک پایه قوی در برابر بیماری ها وآفات و یک پیوندک  با کیفیت نهالی مرغوب بدست آید و البته که این کار با موفقیت نیز انجام شده.

نهال های پیوندی در انواع ارقام نهال چون نهال گردو ،نهال پسته ،نهال بادام و…رواج داشته و باغات زیادی در سراسر ایران از این نوع نهال ها پوشیده شده اند. لازم به ذکر است که کاشت نهال های پایه رویشی امروزه با توجه به افزایش باردهیشان و کارایی و عمر بالایشان بیشتر مورد توجه کشاورزان و باغداران است به خصوص نهال گردو پایه رویشی بیشتر در ایران کاشت میشود برای خرید نهال گردو با کارشناسان شرکت و نهالستان یشیل نهال در تماس باشید .
09143492780
09140996010
09140559020

قیمت نهال پیوندی نسبت به نهال های کشت بافت پایه رویشی ارزان تر و به صرفه تر است اما از نظر کیفیتی نهال های کشت بافت برتری بالای نسبت به این گونه نهال ها دارند.
https://yeshilnahal.net/

نهال سیب بذری

 

این گونه نهال ها تنها با استفاده از بذر میوه تولید و پرورش داده شده و عملیات به خصوصی روی آنها صورت نگرفته به همین جهت از نظر کیفیت بسیار پایین می باشند.

نهال های بذری عمدتا برای پایه پیوندک ها استفاده می شود و دارای قیمتی بسیار پایین نسبت به دیگر پایه های نهال دارند.

خرید نهال از نهالستان یشیل نهال

 

حال که با انواع پایه های نهال آشنا شدید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این نوع نهال ها را از کجا می توان تهیه نمود ؟

خرید نهال شاید از هر نهال فروشی میسر باشد اما اینکه یک نهال با کیفیت و با اصالت را از کجا خریداری کنیم کمی جای تامل دارد،خرید نهال از نهالستان های معتبری که دارای خزانه و آزمایشگاه هستند کار عاقلانه تری است زیرا شما می خواهید نهالی خرید کنید که نه تنها از نظر کیفیت بالا باشد بلکه دارای قیمتی مناسب  نیز باشد .

پردرآمد ترین باغ سیب پایه رویشی با نهالستان یشیل نهال
برای استعلام قیمت بروز فروش نهال های پایه رویشی و پایه بذری میتوانید با کارشناسان شرکت یشیل نهال تماس گرفته و از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی آنان استفاده نمائید.

نهالستان های معتبر همچون نهالستان یشیل نهال با بیش از یک دهه تجربه یکی از بزرگترین واردکنندگان و پرورش دهندگان نهال های درختان مثمر و غیر مثمر در ایران بوده ،که در هر زمان از سال اماده ارائه بهترین نهال ها در هر نمونه از پایه را به صورت عمده و خورده ،گلدانی و ریشه باز به مشتری دارد.

نهالستان یشیل نهال دارای یکی از بزرگترین خزانه های نهال کشور است و شما می توانید در هر کجای ایران عزیزمان که هستید در هر فصل از سال به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام به تهیه نهال کنید ،همچنین مشاورین و متخصصان رشته گیاه شناسی در این مجموعه پاسخگوی شما عزیزان هستند تا مشتریان گرامی بتوانند بهترین و مناسب ترین نهال را نسبت به منطقه واقلیم خود انتخاب و تهیه کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.